Μετά από πολλές δοκιμές και αξιολογήσεις η Κομισιόν αποφάσισε να επιτρέψει την εισαγωγή των νέων ειδικών συσκευών, σκάνερ, στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια πριν το τέλος του τρέχοντος έτους.
Οι νέες συσκευές που κυκλοφορούν λειτουργούν με την είσοδο του επιβάτη σε μία ατομική καμπίνα, μεγέθους τηλεφωνικού θαλάμου, μέσα στην οποία ελέγχεται από ένα ρομποτικό βραχίονα και σκανάρει το σώμα σαν μικρά ραντάρ.
Το αποτέλεσμα της ανίχνευσης εμφανίζεται σε μία εικόνα, η οποία αναλύεται από τους υπαλλήλους ασφαλείας του αεροδρομίου. Πλεονέκτημα των νέων συσκευών σε σύγκριση με τους ανιχνευτές μετάλλων είναι ότι έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει και υγρά, σκόνες, μαχαίρια με κεραμική επικάλυψη και άλλα πιθανά επικίνδυνα αντικείμενα.
Παρόλα αυτά κάποιες συσκευές τέτοιου τύπου που είχαν χρησιμοποιηθεί ως τώρα προκάλεσαν τις αντιδράσεις πολλών επιβατών, καθώς αποκάλυπταν την εικόνα του γυμνού σώματος. Σύμφωνα με την Κομισιόν θα εφαρμοστούν αυστηρότατοι όροι για τη χρήση τους, καθώς απαγορεύεται η αποθήκευση των εικόνων που προέρχονται από το σαρωτή.
Η Κομισιόν διαβεβαιώνει ότι οι νέοι ανιχνευτές δεν θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των επιβατών. Παρόλα αυτά ορισμένες επιστημονικές έρευνες δείχνουν πως ελλοχεύουν κίνδυνοι.
«Δεν γνωρίζουμε ακόμη ακριβώς όσα θα θέλαμε να ξέρουμε σχετικά με τις βιολογικές επιπτώσεις της ακτινοβολίας Terrahertz» όπως λέει ο πρόεδρος της Γερμανικής Επιτροπής Προστασίας από την Ακτινοβολία (SSK) Ρολφ Μίχελ
Αφορμή για την απόφαση της Κομισιόν ήταν η απόπειρα ενός νεαρού άνδρα το 2009 να ενεργοποιήσει έναν εκρηκτικό μηχανισμό σε μία πτήση Άμστερνταμ-Ντιτρόιτ, η οποία απετράπη από επιβάτες και προσωπικό.