Αντίθετος στην πολιτική που εφαρμόζεται στην Αυστραλία και προβλέπει μόνο ένα χρόνο προσχολικής παιδείας δηλώνει ο ερευνητής και επίτιμος καθηγητής Παιδείας του Πανεπιστημίου Μελβούρνης Τζόζεφ Σπάρλινγκ, υποστηρίζοντας πως δεν αρκεί για να καλύψει το χάσμα που δημιουργείται σε παιδιά από χαμηλά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα.
Ο Σπάρλινγκ δήλωσε ότι τα τρία πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού είναι αποφασιστικά για την πνευματική του ανάπτυξη και για το λόγο αυτό παιδιά και από κατώτερα στρώματα θα πρέπει να λαμβάνουν βοήθεια από τη γέννησή τους.
«Αυτά τα τρία πρώτα χρόνια της ζωής τους είναι και τα πιο αποφασιστικά. Δεν αναφέρομαι στα παιδιά εύπορων οικογενειών, δεδομένου ότι γι’ αυτήν την κατηγορία δεν υπάρχει πρόβλημα. Το πρόβλημα εντοπίζεται σε παιδιά που γεννιούνται σε πολύ φτωχές οικογένειες, που οι γονείς έχουν χαμηλά επίπεδα μόρφωσης, όπου υπάρχει ενδοοικογενειακή βία και παραμέληση», σημειώνει ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη συνεργασία του με τις κυβερνήσεις της Βικτόριας και της Βόρειας Επικράτειας, για την εφαρμογή ενός προγράμματος το οποίο έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία επί 30 χρόνια στις ΗΠΑ.