Χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε η πρώτη ημέρα ερευνών για τα συντρίμμια του αεροσκάφους της πτήσης MS804 της EgyptAir που χάθηκε από τα ραντάρ πάνω από τη Μεσόγειο τα ξημερώματα της Πέμπτης, ενώ πετούσε από Παρίσι για Κάιρο. Το αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν 66 άτομα (10μελές πλήρωμα και 56 επιβάτες) σταμάτησε να εκπέμπει σήμα ενώ βρισκόταν στα 37.000 πόδια, 7 μίλια νοτιοανατολικά της Κρήτης, εντός του αιγυπτιακού εναέριου χώρου.
Αργά το απόγευμα της Πέμπτης, δύο αντικείμενα πορτοκαλί χρώματος εντοπίστηκαν σε απόσταση 200- 230 μιλίων νοτιοανατολικά της Κρήτης, εντός του FIR της Αιγύπτου, από αιγυπτιακό αεροσκάφος που συμμετέχει στις έρευνες για τον εντοπισμό του AirBus 320. Τα δύο πλαστικά κομμάτια θεωρήθηκε ότι είναι είτε σωσίβια, είτε κομμάτια από τις λαστιχένιες «τσουλήθρες» που χρησιμοποιούνται σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και εντοπίστηκαν σε μια περιοχή, 50 μίλια νοτιοανατολικά από το σημείο που χάθηκε το ίχνος του αεροσκάφους.
Αργότερα όμως αποδείχθηκε ότι τα ευρήματα δεν είχαν καμία σχέση με το αεροσκάφος της EgyptAir, ενώ δεν ήταν καν συντρίμμια από άλλο αεροπλάνο.
«Τα αντικείμενα τα οποία βρέθηκαν μέχρι τώρα στη Μεσόγειο δεν ανήκουν σε αεροσκάφος», ανέφερε μιλώντας στην ΕΡΤ το βράδυ της Πέμπτης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, Αθανάσιος Μπίνης. Όπως τόνισε, «από την αξιολόγηση των ευρημάτων προκύπτει ότι δεν ανήκουν σε αεροσκάφος».
Η εταιρεία με μήνυμά της στο Twitter ανέφερε επίσης ότι έχουν εντοπιστεί συντρίμμια κοντά στην Κάρπαθο και ότι συνεχίζονται οι έρευνες των αιγυπτιακών και ελληνικών αρχών και για άλλα συντρίμμια του αεροσκάφους.
Κανείς δεν γνωρίζει, μέχρι στιγμής, αν πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια ή για τεχνική βλάβη. Το σενάριο της τρομοκρατικής ενέργειας θεωρήθηκε ως το επικρατέστερο.
Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου ανέφερε ότι η συντριβή του αεροσκάφους είναι πιθανότερο να οφείλεται σε τρομοκρατική ενέργεια παρά σε τεχνικό πρόβλημα. «Αν αναλύσουμε διεξοδικά όλα τα δεδομένα, η πιθανότητα μίας τρομοκρατικής ενέργειας είναι μεγαλύτερη από μία τεχνική βλάβη. Όταν θα συγκεντρώσουμε όλα τα στοιχεία θα γνωρίζουμε την αλήθεια» είπε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του Γάλλος ερευνητής τόνισε ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επέβαινε βομβιστής – καμικάζι στο αεροσκάφος της Egyptair. «Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα στο αεροσκάφος της Egyptair να υπήρχε βόμβα ή να επέβαινε βομβιστής αυτοκτονίας» δήλωσε ο πρώην επικεφαλής της ομάδας διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων της Γαλλίας, Jean-Paul Troadec στο Europe 1.
Οι γαλλικές αρχές ερευνούν σπιθαμή προς σπιθαμή το αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκολ, εξετάζουν τις κάμερες ασφαλείας και ελέγχουν τον κατάλογο των επιβατών προκειμένου να βρουν στοιχεία που συνδέονται με ενδεχόμενη τρομοκρατική ενέργεια.
Η Μόσχα «βλέπει» τρομοκρατική ενέργεια πίσω από τη συντριβή, με τον διευθυντή της ρωσικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ασφαλείας (FSB) Αλεξάντερ Μπορτνίκοφ, να δηλώνει χαρακτηριστικά: «Φαίνεται πως αυτή είναι τρομοκρατική ενέργεια, που είχε αποτέλεσμα τον θάνατο 66 πολιτών από 12 χώρες».
Σύμφωνα με την EgyptAir, ο κυβερνήτης είχε 6.275 ώρες πτήσης (από τις οποίες οι 2.101 σε τέτοιου τύπου αεροσκάφος) και ο συγκυβερνήτης 2.766 ώρες πτήσης.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν 56 επιβάτες -ανάμεσά τους ένα παιδί και δύο βρέφη- και 7μελές πλήρωμα. Επιπλέον, σύμφωνα με την Egyptair, στο αεροσκάφος βρίσκονταν και τρία μέλη του προσωπικού ασφαλείας της εταιρείας, συνολικά δηλαδή επέβαιναν 66 άτομα.
Μεταξύ των επιβαινόντων βρίσκονταν 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 2 Ιρακινοί, 1 υπήκοος Κουβέιτ, 1, Βρετανίας, 1 Βελγίου, 1 Σαουδικής Αραβίας, 1 Σουδάν, 1 Τσαντ, 1 Πορτογαλίας, 1 Αλγερίας και 1 Καναδά.
Η πρώτη επικοινωνία με τις ελληνικές υπηρεσίες έγινε στη 01:55 ώρα Καΐρου (02:55 ώρα Αθήνας) όταν το αεροσκάφος βρισκόταν πάνω από την Κέα και ο κυβερνήτης «δεν ανέφερε προβλήματα», σύμφωνα με όσα είπε ο διοικητής της ΥΠΑ Κώστας Λιντζεράκος στο Reuters.
Ο διοικητής της ΥΠΑ ανέφερε πως ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας προσπάθησε να επικοινωνήσει εκ νέου στις 02:27 (ώρα Καΐρου, 03:27 Αθήνας) με το αεροσκάφος κατά την έξοδο από το ελληνικό FIR αλλά ο κυβερνήτης δεν ανταποκρίθηκε. Οι προσπάθειες συνεχίστηκαν τα επόμενα λεπτά και ενημερώθηκε η αιγυπτιακή πλευρά.
Tο στίγμα χάθηκε στις 02:30 (ώρα Καΐρου), τρία τέταρτα πριν την προγραμματισμένη άφιξή του. Αιγυπτιακά ΜΜΕ ανέφεραν πως η τελευταία επαφή έγινε δέκα λεπτά πριν την εξαφάνιση και στην αρχή υποστήριζαν πως το αεροσκάφος δεν είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου -κάτι που στη συνέχεια φάνηκε να αντικρούει αναφορά της εταιρείας, η οποία όμως με τη σειρά της διαψεύστηκε από τις αιγυπτιακές ένοπλες δυνάμεις.
Σε ανάρτησή της στο Twitter, η εταιρεία ανέφερε πως το αεροσκάφος πετούσε στα 37.000 πόδια και είχε ήδη μπει 16 χιλιόμετρα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο όταν χάθηκε «κάθε επαφή» μαζί του. Την ώρα της εξαφάνισης, πετούσε σε απόσταση περίπου 280 χλμ. από τις αιγυπτιακές ακτές.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ ενώ πετούσε στα 37.000 πόδια και είχε εισέλθει στο FIR Αιγύπτου 5-10 μίλια νότια του σημείου Κόμπι – σημείο εξόδου του FIR Αθηνών. Τότε το αεροσκάφος κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες πραγματοποίησε έκανε στροφή 90 μοιρών αριστερά και στη συνέχεια στροφή 360 μοιρών δεξιά με καθοδική πορεία πέφτοντας στα 15.000 και στα 10.000 πόδια οπότε χάθηκε από τα ραντάρ.