Άδεια κατά το 50-80% της χωρητικότητάς τους τους διαπλέουν από το Ρήνο και το Δούναβη τα πλοία εξαιτίας της νέας πτώσης του ύψους των υδάτων στους δύο ποταμούς.
Οι δύο μεγάλοι ποταμοί αποτελούν κύριους ναυτικούς διαδρόμους για βαρέα φορτία και προϊόντα διυλιστηρίων, άνθρακα και μεταλλεύματα που εισάγονται στη Γερμανία και την Ελβετία, αλλά και για τις εξαγωγές των δύο χωρών αυτών σε σιτηρά.
Οι ιδιοκτήτες των μεταφορικών εταιρειών έχουν έρθει αντιμέτωποι με οδυνηρές αυξήσεις στα μεταφορικά κόστη λόγω της υποχώρησης των υδάτων, τόνισαν την Παρασκευή εκπρόσωποί τους. Προκειμένου να μεταφερθεί φορτίο που κανονικά χωρά σε ένα πλοίο χρειάζονται πλέον περισσότερα του ενός σκάφη και επιβάλλονται υπερχρεώσεις λόγω των χαμηλών υδάτων. Οι ιδιοκτήτες καλούνται να πληρώσουν χρεώσεις για πλήρες φορτίο ακόμη και αν το πλοίο ταξιδεύει με μικρό τμήμα του ολικού φορτίου του.
Ένα θερμό, ιδιαίτερα ξηρό Σαββατοκύριακο στη Γερμανία προκάλεσε περαιτέρω μείωση του ύψους των υδάτων και στους δύο ποταμούς, η επιφάνεια των οποίων έχει χαμηλώσει σε σημαντικό βαθμό λόγω της μεγάλης ανομβρίας, δήλωσαν οι υπεύθυνοι των μεταφορικών εταιρειών.
Τα νερά μάλιστα στην Κολωνία και σε άλλες πόλεις του νότου ήσαν τόσο χαμηλά σήμερα που οι μεταφορείς δικαιούνται να ματαιώσουν τα συμβόλαιά τους εάν υποψιάζονται πως τα σκάφη τους ενδέχεται να υποστούν ζημιές στα ύφαλά τους.
Στο Δούναβη, το ύψος των υδάτων έχει πέσει σε τόσο χαμηλό επίπεδο που οι μεταφορείς επιτρέπεται να ακινητοποιήσουν πλοία τους που ενδέχεται να υποστούν ζημιές.