Πώς θα χαρακτήριζες το επάγγελμά σου; Κατά πάσα πιθανότητα οι περισσότεροι εργαζόμενοι θα απαντούσαν σε αυτή την ερώτηση λέγοντας πως η εργασία τους είναι μάλλον βαρετή. Η επανάληψη μίας διαδικασίας ή ενέργειας εκατοντάδες ή και χιλιάδες φορές μέσα σε μία μέρα ή εβδομάδα διαμορφώνει αργά ή γρήγορα μία ρουτίνα που πολλοί θα χαρακτήριζαν πληκτική.
Αρκετοί θα χαρακτήριζαν τη δουλειά τους συναρπαστική αλλά δύσκολή. Λίγοι, ωστόσο, είναι εκείνοι που μπορούν να πουν με βεβαιότητα πως η δουλειά τους, αν και καλοπληρωμένη, είναι επικίνδυνη.
Ξυλοκόπος
Η υλοτομία βρίσκεται στην κορυφή του καταλόγου ως ένα από τα πιο επικίνδυνα επαγγέλματα παγκοσμίως. Οι πτώσεις δέντρων, τα ατυχήματα με τον εξοπλισμό και οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι, όπως οι ακραίες καιρικές συνθήκες, είναι λίγοι μόνο από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν σε καθημερινή βάση οι υλοτόμοι.

Σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας των ΗΠΑ, το ποσοστό θανάτων για τους εργαζόμενους στην υλοτομία είναι περίπου 97,6 θάνατοι ανά 100.000 εργαζόμενους, καθιστώντας το ένα από τα πιο θανατηφόρα επαγγέλματα. Ένας υλοτόμος στις ΗΠΑ βγάζει περίπου 42 χιλιάδες δολάρια τον χρόνο.
Ψαράς
Η αλιεία εκθέτει τους εργαζόμενους σε απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες, σε ύπουλα νερά και στον διαρκή κίνδυνο ανατροπής του σκάφους.

Το taproot.com γράφει πως σε συνδυασμό με τις πολλές ώρες εργασίας και τα σωματικά απαιτητικά καθήκοντα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η αλιεία συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων επαγγελμάτων παγκοσμίως. Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) αναφέρουν ότι το ποσοστό θανάτων στην εμπορική αλιεία ανέρχεται σε 100 θανάτους ανά 100.000 εργαζόμενους.
Κασκαντέρ
Οι κασκαντέρ παίζουν καθοριστικό ρόλο στην κινηματογραφική και τηλεοπτική βιομηχανία, εκτελώντας επικίνδυνες σκηνές δράσης που οι πρωταγωνιστές δεν μπορούν ή δεν πρέπει να κάνουν λόγω ασφαλείας. Αυτή η ειδικότητα είναι απαραίτητη για τη δημιουργία εντυπωσιακών σκηνών, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ζωή των ηθοποιών.

Οι απολαβές των ντουμπλαδόρων ποικίλλουν, καθώς εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, όπως η εμπειρία, οι δεξιότητες και η πολυπλοκότητα των σκηνών που αναλαμβάνουν. Αυτοί οι τολμηροί εργαζόμενοι βγάζουν, σύμφωνα με το australianstunts.org, ανάμεσα στις 62 με 70 χιλιάδες δολάρια ετησίως, ενώ οι απολαβές των πιο έμπειρων ανέρχονται στις 100 χιλιάδες δολάρια.
Μεταλλωρύχος

Αποτελεί ίσως ένα από τα πιο περιβόητα επαγγέλματα στην ιστορία. Από τους δούλους στα ορυχεία του Λαυρίου κατά τη διάρκεια της χρυσής εποχής του Περικλή μέχρι τους ευρωπαίους μετανάστες στα ορυχεία κάρβουνου των ΗΠΑ τον 19ο αιώνα, οι μεταλλωρύχοι βυθίζονταν πάντα βαθιά στον φλοιό της γης, για να εξορύξουν πολύτιμα ορυκτά και πόρους που ήταν απαραίτητα για την εξέλιξη της κοινωνίας.
Μπορεί πλέον να υπάρχουν μέτρα ασφαλείας, ωστόσο το επάγγελμα παραμένει ιδιαίτερα επικίνδυνο, καθώς οι εργαζόμενοι έρχονται αντιμέτωποι με υπόγειες κατολισθήσεις, εκρήξεις και τοξικά αέρια. Η μακροχρόνια έκθεση στη σκόνη και σε άλλους ατμοσφαιρικούς ρύπους μπορεί επίσης να οδηγήσει σε χρόνιες αναπνευστικές παθήσεις.
Η Διοίκηση Ασφάλειας και Υγείας των Ορυχείων (MSHA) αναφέρει ότι το ποσοστό θανάτων των ανθρακωρύχων ανέρχεται σε περίπου 25,7 θανάτους ανά 100.000 εργαζόμενους. Ένας χειριστής μηχανημάτων εξόρυξης έχει ετήσιο εισόδημα περίπου 56 χιλιάδες δολάρια.
Οδηγός φορτηγού
Ο κλάδος των μεταφορών διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο και κρύβει σημαντικούς κινδύνους για τους οδηγούς φορτηγών. Οι οδηγοί που χειρίζονται μεγάλα οχήματα σε πολυσύχναστους αυτοκινητόδρομους αντιμετωπίζουν την απειλή ατυχημάτων, κόπωσης και οδικών κινδύνων.

Οι πολλές ώρες πίσω από το τιμόνι μπορεί να οδηγήσουν σε στέρηση ύπνου και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, επιδεινώνοντας περαιτέρω τους κινδύνους που συνδέονται με αυτό το επάγγελμα. Το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας αναφέρει ένα ποσοστό θανάτων περίπου 22,1 ανά 100.000 εργαζόμενους για τους οδηγούς φορτηγών.
Εξίσου επικίνδυνο επάγγελμα είναι και οι μεταφορείς. Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου κατά την εργασία για τους εργαζόμενους οδηγούς φορτηγών, αλλά και τους μεταφορείς.
Επισκευαστής ηλεκτρικών γραμμών
Οι επισκευαστές ηλεκτρικών γραμμών πέρα από αγαπημένη μεταμφίεση των μυστικών πρακτόρων στις ταινίες, που είναι σκαρφαλωμένοι πάνω σε μία κολόνα και κρυφακούν, είναι και υπεύθυνοι για την εγκατάσταση και τη συντήρηση εναέριων και υπόγειων γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτούν με ηλεκτρισμό σπίτια και επιχειρήσεις.

Σε αυτή την εργασία, μία κλασική μέρα αποτελείται από την οδήγηση εξοπλισμού συντήρησης σε εργοτάξια, το σκαρφάλωμα σε ηλεκτρικούς στύλους και τη δοκιμή, εγκατάσταση ή συντήρηση του ηλεκτρικού εξοπλισμού.
Η συνηθέστερη αιτία θανάτου για τους τεχνίτες γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας είναι (προφανώς) ο θάνατος από ηλεκτροπληξία. Το ετήσιο εισόδημα τους, σύμφωνα με το ishn.com, ανέρχεται στις 72 χιλιάδες δολάρια.
Πιλότος
Παρά τα πρόσφατα περιστατικά, τα αεροπλάνα θεωρούνται σε γενικές γραμμές το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς για τους επιβάτες. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά για όσους χειρίζονται τα αεροσκάφη.

Οι πιλότοι και οι μηχανικοί πτήσης περιηγούνται στους ουρανούς, αντιμετωπίζοντας κάθε μέρα κινδύνους όπως βλάβες στον εξοπλισμό, κακές καιρικές συνθήκες και συγκρούσεις στον αέρα. Επιπλέον, οι πιλότοι συχνά υπομένουν πολλές ώρες εργασίας και ακανόνιστα προγράμματα, με αποτέλεσμα την κόπωση και την εξασθένιση της κρίσης τους.
Ταυτόχρονα το χρόνιο άγχος για την πραγματοποίηση των πτήσεων εντός του επιτρεπόμενου χρόνου πτήσης και η ασφάλεια εκατοντάδων επιβατών μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε υπερκόπωση. Σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ), το ποσοστό θανάτων για τους πιλότους αεροσκαφών και τους μηχανικούς πτήσεων ανέρχεται σε περίπου 58,4 θανάτους ανά 100.000 εργαζόμενους. Το ishn.com αναφέρει πως ένας πιλότος της πολιτικής αεροπορίας στις ΗΠΑ βγάζει περίπου 120 χιλιάδες δολάρια τον χρόνο.
Αναρριχητής κεραιών
Ένας άνδρας στις ΗΠΑ, ονόματι Κέβιν Σμιντ, έχει ανέβει στην κορυφή εκατοντάδων πύργων τηλεπικοινωνιών τα τελευταία χρόνια, σε δεκάδες πολιτείες, σε κάθε εποχή, μερικές φορές με ανέμους ταχύτητας 60 μιλίων την ώρα.
Το usatoday εξηγεί πως η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει επιβάλει μια ζώνη ασφαλείας 500 μέτρων μεταξύ των τηλεοπτικών κεραιών και οποιουδήποτε αεροσκάφους. Στην κορυφή αυτών των κεραιών υπάρχει μία κόκκινη λάμπα που αναβοσβήνει και προειδοποιεί τα αεροπλάνα. Σε περίπτωση που καεί όμως, κάποιος πρέπει να την αντικαταστήσει. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο Σμιντ κάνει τις δίωρες αναβάσεις. Ο ίδιος έχει διαψεύσει τις φήμες ότι πληρώνεται 20 χιλιάδες δολάρια για κάθε αναρρίχηση, χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτει τον μισθό του.
Ξεναγός στο Έβερεστ – Σέρπα
Οι Σέρπα, που είναι ορεινός λαός του Νεπάλ και της Πολιτείας Σικίμ της Ινδίας, έχουν αποκτήσει παγκόσμια φήμη ως οδηγοί και αχθοφόροι στα Ιμαλάια, καθώς παρέχουν υποστήριξη σε ξένους και επίδοξους ορειβάτες του όρους Έβερεστ.

Αν και είναι επικερδής ενασχόληση, με το μέσο κόστος για μία ανάβαση στο Έβερεστ να υπολογίζεται στα 50 χιλιάδες δολάρια, είναι ίσως το πιο επικίνδυνο επάγγελμα της λίστας.
Το BBC αναφέρει πως από την πρώτη επιτυχημένη ανάβαση στην κορυφή του βουνού το 1953 από τον Έντμουντ Χίλαρι και τον Σέρπα, Τένζιγκ Νόργεϊ, έχουν χάσει τη ζωή τους, σκαρφαλώνοντας, περισσότεροι από 200 άνθρωποι.
Το 2015 κατά τη διάρκεια μίας χιονοστιβάδας στη βασική κατασκήνωση του βουνού σκοτώθηκαν 19 άτομα, εκ των οποίων οι 10 ήταν Σέρπα.