Ο πρώην CEO της Nissan, ο οποίος ζει αυτοεξόριστος από την Ιαπωνία περιμένοντας τη δίκη του για κατηγορίες οικονομικών παραπτωμάτων, δήλωσε πως το πλάνο της συγχώνευσης της Nissan με τη Honda «δεν μπορεί να δουλέψει», καθώς βλέπει ελάχιστα περιθώρια συνεργασίας μεταξύ των επιχειρήσεων.
Σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, στην 5η επέτειο της απόδρασής του για τον Λίβανο, ο Γκοσν, ο οποίος οδήγησε τη Nissan περίπου δύο δεκαετίες, ξεκινώντας από το 1999, κριτίκαρε την αυτοκινητοβιομηχανία με τα πολλά προβλήματα, σημειώνοντας πως «δεν υπάρχει όραμα», ώστε να αναζωογονηθεί η εταιρεία από τις συνεχώς μειούμενες πωλήσεις.
Στη συνέντευξη που έγινε λίγες ώρες αφότου ανακοινώθηκε το ξεκίνημα των διαπραγματεύσεων για τη συγχώνευση μεταξύ των δύο εταιρειών που θα δημιουργήσει την 3η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ο Γκοσν σημείωσε πως «δεν υπάρχει συμπληρωματικότητα» μεταξύ των δύο βιομηχανιών. Αναλυτές έχουν καταλήξει στο ίδιο συμπέρασμα, πως Nissan και Honda έχουν παρόμοιες γραμμές παραγωγής και δραστηριότητες στην αγορά.
«Είναι ισχυροί στα ίδια πεδία. Είναι ανίσχυροι, επίσης, στα ίδια πεδία» ανέφερε ο πρώην CEO. «Υπάρχει επικάλυψη παντού. Έτσι, βιομηχανικά, για μένα δεν έχει κανένα νόημα». Η Nissan κάλεσε τη Honda για βοήθεια «σε πανικό», σημείωσε ο Γκοσν προσθέτοντας: «Ειλικρινά, αναρωτιέμαι πώς θα λειτουργήσει. Εννοώ, δεν μπορεί να δουλέψει. Αυτή είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Nissan σήμερα».
Μιλώντας από τον Λίβανο, στον οποίο βρίσκεται από τον Δεκέμβριο του 2019, μετά τη σύλληψή του τον Νοέμβριο του 2018, όταν κατηγορήθηκε για κατάχρηση κεφαλαίων της αυτοκινητοβιομηχανίας, υποστήριξε ακόμη πως είναι αθώος, σημειώνοντας πως… αυτοεξορίστηκε, ώστε να αποφύγει το «διεφθαρμένο δικαστικό σύστημα της Ιαπωνίας».
Κρυμμένος σε μια κούτα σε ιδιωτικό τζετ, ο Γκοσν απέδρασε στη Μέση Ανατολή, σε μία από τις τρεις χώρες των οποίων έχει υπηκοότητα και η οποία δεν έχει συμφωνία έκδοσης με την Ιαπωνία. Η ιαπωνική κυβέρνηση έχει αιτηθεί στην INTERPOL τη σύλληψη του Γκοσν.
Ανακοίνωσαν την έναρξη των διαπραγματεύσεων
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Honda ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι ξεκίνησαν επίσημες συνομιλίες προκειμένου να συγχωνευθούν και να δημιουργήσουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων.
Σε συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα, ο διευθύνων σύμβουλος της Honda Τοσιχίρο Μίμπε δήλωσε ότι οι εταιρείες χρειάζονται μεγαλύτερη κλίμακα για να ανταγωνιστούν στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στα ηλεκτρικά οχήματα και την έξυπνη οδήγηση. Μια επιχειρηματική ενοποίηση θα δώσει στις εταιρείες ένα πλεονέκτημα «που δεν θα είναι εφικτό υπό το τρέχον πλαίσιο συνεργασίας», δήλωσε ο ίδιος.
Η συμφωνία θα έχει ως στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και πόρων και την επίτευξη οικονομιών κλίμακας και συνεργειών, προστατεύοντας παράλληλα και τα δύο εμπορικά σήματα, είπε. Θα δημιουργηθεί μια εταιρεία χαρτοφυλακίου ως μητρική εταιρεία τόσο της Honda όσο και της Nissan, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Τόκιο.
Ο συγχωνευμένος όμιλος έχει τη δυνατότητα να επιτύχει έσοδα 30 τρισ. γεν (191,4 δισ. δολάρια) και λειτουργικά κέρδη άνω των 3 τρισ. γεν. Οι συζητήσεις πρόκειται να ολοκληρωθούν τον Ιούνιο του 2025.
Σημειώνεται ότι στον στρατηγικό εταίρο της Nissan, τη Mitsubishi, έχει προσφερθεί η ευκαιρία να ενταχθεί στον νέο όμιλο και καλείται να λάβει απόφαση έως τα τέλη Ιανουαρίου 2025. Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τον έντονο παγκόσμιο ανταγωνισμό στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες όπως η Tesla και η κινεζική BYD, σχολιάζει το CNBC.
Στα τελευταία τριμηνιαία αποτελέσματά της, η Nissan δήλωσε ότι θα περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας και θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα κατά το ένα πέμπτο.