Τον καπετάνιο του υπερπολυτελούς σκάφους Bayesian που ανήκε στον βρετανό μεγιστάνα της τεχνολογίας, Μάικ Λιντς, και βυθίστηκε στα ανοικτά της Σικελίας την περασμένη εβδομάδα κατά τη διάρκεια έντονης καταιγίδας, θα ερευνήσουν οι ιταλικές εισαγγελικές αρχές, όπως ανέφεραν τη Δευτέρα τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης που επικαλείται το πρακτορείο Reuters.

Το Reuters, που δεν ήταν σε θέση να επαληθεύσει ανεξάρτητα την απόφαση, σημειώνει πως το να τεθεί υπό έρευνα στην Ιταλία δεν συνεπάγεται ενοχή και δεν σημαίνει ότι θα ακολουθήσουν απαραίτητα επίσημες κατηγορίες.

Ο Τζέιμς Κάτφιλντ, ένας 51χρονος Νεοζηλανδός, ερευνάται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και ναυάγιο, όπως ανέφεραν οι εφημερίδες «La Repubblica» και «Corriere della Sera».

Οι δικαστές μίλησαν με τον Κάτφιλντ την Κυριακή για δεύτερη φορά μέσα σε μία εβδομάδα, σημείωσε η «La Repubblica», ανακρίνοντάς τον για περισσότερες από δύο ώρες.

Οι εισαγγελείς μπορεί, επίσης, να ερευνήσουν ένα μέλος του πληρώματος που βρισκόταν σε υπηρεσία όταν χτύπησε η καταιγίδα και επέζησε.

Το υπό βρετανική σημαία Bayesian, ένα σούπερ γιοτ μήκους 56 μέτρων, μετέφερε 22 άτομα όταν ανατράπηκε και βυθίστηκε τη Δευτέρα μέσα σε λίγα λεπτά, αφού χτυπήθηκε από μια καταιγίδα πριν από την αυγή, ενώ ήταν αγκυροβολημένο στα ανοικτά της βόρειας Σικελίας.

Δεκαπέντε άτομα επέζησαν, μεταξύ των οποίων και η σύζυγος του Λιντς, στην εταιρεία του οποίου ανήκε το Bayesian. Η 18χρονη κόρη του Λιντς, Χάνα, ήταν μεταξύ των νεκρών.

«Αν και το σκάφος είχε πληγεί από ξαφνικό μετεωρολογικό φαινόμενο, ήταν εύλογο να έχουν διαπραχθεί τα αδικήματα της πολλαπλής ανθρωποκτονίας και της πρόκλησης ναυαγίου από αμέλεια», δήλωσε το Σάββατο (24/8) ο επικεφαλής της εισαγγελίας του Termini Imerese, Ambrogio Cartosio.

Το ναυτικό δίκαιο αποδίδει στον καπετάνιο πλήρη ευθύνη για το πλοίο, το πλήρωμα και όλους τους επιβαίνοντες.

Ο Κάτφιλντ και τα οκτώ μέλη του πληρώματός του που επέζησαν δεν έχουν κάνει ακόμη κανένα δημόσιο σχόλιο για την καταστροφή. «Το Bayesian κατασκευάστηκε για να βγαίνει στη θάλασσα με οποιονδήποτε καιρό», δήλωσε ο Φράνκο Ρομάνι, ναυπηγός αρχιτέκτονας που συμμετείχε στην ομάδα που το σχεδίασε στην εφημερίδα «La Stampa» σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα. Είπε ότι είναι πιθανό το σκάφος να είχε πάρει νερό από μια πλευρική καταπακτή που είχε μείνει ανοιχτή.

Ο Ρομάνι δήλωσε ότι το πλήρωμα υποτίμησε την κακοκαιρία και ότι θα έπρεπε να είχε βεβαιωθεί ότι όλα τα ανοίγματα είχαν κλείσει και η άγκυρα είχε αφαιρεθεί προτού η καταιγίδα χτυπήσει το σκάφος.