Νέες λεπτομέρειες έρχονται στο φως σχετικά με το πολύνεκρο ναυάγιο του πολυτελούς γιοτ Bayesian στο Παλέρμο της Σικελίας.
Η τελευταία σορός που ανασύρθηκε από το ναυάγιο που σημειώθηκε στο Παλέρμο της Σικελίας ήταν η Χάνα Λιντς, η 18χρονη κόρη του βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς.
Η άτυχη κοπέλα βρέθηκε χθες (23.08.2024) μόνη της στην καμπίνα της από τους δύτες που αναζητούσαν τη σορό της σε βάθος 50 μέτρων.
Τις προηγούμενες ημέρες είχαν ανασυρθεί οι σοροί των άλλων πέντε ατόμων που αγνοούνταν και οι οποίοι σε διαφορετική καμπίνα του γιοτ.
Κοιμόντουσαν και δεν μπόρεσαν να σωθούν
Οι επτά επιβάτες έχασαν τη ζωή τους πιθανότατα επειδή κοιμόντουσαν, δήλωσαν οι εισαγγελείς και αυτός είναι πιθανόν ο λόγος που δεν κατάφεραν να διαφύγουν.
Ο εισαγγελές Αμπρόζιο Καρτόζιο επιβεβαίωσε τα ονόματα των θυμάτων.
- Το πρώτο πτώμα που ανασύρθηκε από το Bayesian ήταν αυτό του σεφ του γιοτ, του Ρεκάλντο Τόμας.
- Τέσσερα θύματα εντοπίστηκαν στις 21 Αυγούστου: ο Τζόναθαν Γουίλιαμ Μπλούμερ και η σύζυγός του όπως και ο Κρίστοφερ Μορβίλο και η σύζυγός του.
- Το πτώμα του Μάικ Λιντς ανασύρθηκε στις 22 Αυγούστου και
- χθες Παρασκευή ανασύρθηκε το πτώμα της κόρης του Λιντς, Χάνα.
«Αυτή είναι μόλις η αρχή της έρευνας. Σε αυτό το στάδιο δεν αποκλείουμε τίποτα» δήλωσε ο εισαγγελέας, διευκρινίζοντας ότι δεν αποκλείεται το ναυάγιο να προκλήθηκε από λανθασμένες συμπεριφορές.
Επιβεβαίωσε ότι ο καπετάνιος του Bayesian, Τζέιμς Κάτφιλντ, που έχει ήδη ανακριθεί και ήταν όπως είπαν «εξαιρετικά συνεργάσιμος», θα υποβληθεί σε περισσότερες ανακρίσεις.
Οι επιβάτες προσπαθούσαν να σωθούν πηγαίνοντας στις καμπίνες στην αριστερή πλευρά
Όπως είπε στην συνέντευξη τύπου που έδωσε η εισαγγελία της Σικελίας με την συμμετοχή αξιωματούχων του Λιμενικού και της Πυροσβεστικής ο διοικητής της τοπικής πυροσβεστικής υπηρεσίας Τζιρολάμο Μπεντιβόλιο Φιάντρα, καθώς το Bayesian βυθιζόταν κάτω από το νερό η δεξιά πλευρά του ήταν στραμμένη προς τον πυθμένα και η αριστερή προς την επιφάνεια του νερού.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι επιβάτες που έχασαν τη ζωή τους στο ναυάγιο εντοπίστηκαν όλοι στην αριστερή πλευρά, αφού προσπαθούσαν να βρουν καταφύγιο μέσα στο σκάφος.
«Είναι ξεκάθαρο ότι προσπαθούσαν να σωθούν πηγαίνοντας στις καμπίνες στην αριστερή πλευρά. Βρήκαμε τις πρώτες πέντε σορούς στην πρώτη καμπίνα στην αριστερή πλευρά και την τελευταία σορό στην τρίτη καμπίνα στην ίδια πλευρά. Υπήρχαν συνολικά έξι καμπίνες: τρεις στην αριστερή και τρεις στη δεξιά πλευρά. Τους βρήκαμε στο υψηλότερο μέρος του σκάφους προς την επιφάνεια» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Φιάντρα.
Έρευνα για ανθρωποκτονία
Όπως ανακοινώθηκε κι επίσημα κατά τη συνέντευξη Τύπου οι ιταλικές Αρχές έχουν ήδη ξεκινήσει έρευνα για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, για να βρουν υπό ποιες συνθήκες βυθίστηκε το υπερπολυτελές γιοτ μέσα σε μόλις 16 λεπτά.
Οι ερευνητές εξετάζουν τα αδικήματα της «πρόκλησης ναυαγίου και πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας» εις βάρος «αγνώστων προσώπων».
Γιατί είναι σημαντικό να ανελκυστεί το ναυάγιο από το βυθό
Ανάμεσα στα άλλα οι εισαγγελείς υπογράμμισαν πόσο σημαντικό είναι να ανελκυστεί το ναυάγιο από τον βυθό. «Αν δεν συμβεί αυτό, θα είναι δύσκολο θα διερευνηθεί πλήρως η βύθιση του Bayesian» είπαν χαρακτηριστικά. Όπως αποκάλυψαν, δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα νεκροψίες στις σορούς που ανασύρθηκαν από το ναυάγιο, το οποίο παραμένει σε 50 μέτρα βάθος.
Διευκρίνισαν δε ότι ο καπετάνιος και το πλήρωμα του Bayesian δεν είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν στην Ιταλία μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας, η οποία θα διαρκέσει καιρό.
Το ναυάγιο του Bayesian βρίσκεται πλέον σε 50 μέτρα βάθος και σε απόσταση περίπου 700 μέτρων από το λιμάνι Πορτιτσέλο.
Τα ερωτήματα
Σύμφωνα με τον Ραφαέλε Μακάουντα, επικεφαλής των λιμενικών αρχών του Παλέρμο, το γιοτ είχε λάβει άδεια να παραμείνει αρόδου στην περιοχή όπου βυθίστηκε. «Δεν υπήρχε προειδοποίηση για καταιγίδα εκείνο το βράδυ» εξήγησε.
Ο Μακάουντα πρόσθεσε ότι το χρονοδιάγραμμα της ανάσυρσης του γιοτ από τον βυθό της θάλασσας δεν είναι σαφές και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
Η ταχύτητα με την οποία βυθίστηκε το Bayesian και το γεγονός ότι άλλα πλοία που βρίσκονταν κοντά του δεν έπαθαν ζημιές από τον υδροσίφωνα προκαλεί ερωτήματα, κυρίως αν η καρίνα του σκάφους, η οποία αποτελεί αντίβαρο στο τεράστιο κατάρτι του, ήταν ανεβασμένη ή κατεβασμένη την ώρα του συμβάντος.
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής εισαγγελέας Ραφαέλε Καμαράνο δήλωσε ότι η Πολεμική Αεροπορία της Ιταλίας έχει επιβεβαιώσει ότι η πιθανότερη αιτία για τη βύθιση του γιοτ είναι ο υδροσίφωνας, ενώ πρόσθεσε ότι θα πραγματοποιηθούν νεκροψίες- νεκροτομές στα θύματα.