Η έχθρα Κίνας και Ταϊβάν αρχίζει να φουντώνει, με το Πεκίνο να επεξεργάζεται σχέδιο μυστικής εισβολής, στο οποίο θα χρησιμοποιηθούν πλοία του εμπορικού ναυτικού που θα μεταφέρουν στρατιώτες και όπλα.

Το Ινστιτούτο Ναυτιλιακών Μελετών Κίνας του αμερικανικού Ναυτικού Πολεμικού Κολεγίου δημοσίευσε σχετική μελέτη που υπογράφει ο πρώην αξιωματικός των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών Michael Dahm και αναδημοσίευσε το Business Insider.

Η έκθεση αναφέρει ότι η Κίνα διεξάγει σχετικές στρατιωτικές ασκήσεις τα τελευταία χρόνια και μόνο το 2023 έγιναν τουλάχιστον 33 με εμπορικά πλοία. Στόχος είναι να γίνει εισβολή αστραπή μετά το 2030, με τρόπο που δεν θα ξεσπάσουν διεθνείς αντιδράσεις και δεν θα επεκταθεί σε πόλεμο διαρκείας.

Το Πεκίνο φέρεται να θέλει να καταλάβει τα λιμάνια της Ταϊβάν, ώστε να κόψει την πρόσβαση με το εξωτερικό και να μειώσει τις πιθανότητες ανεφοδιασμού. Ταυτόχρονα, εξετάζει τη χρήση εμπορικών πλοίων, γιατί η Ταϊβάν είναι τόσο κοντά στις κινεζικές ακτές, ώστε να μπορεί η μία πλευρά να χτυπήσει την άλλη με τη χρήση κανονιών. Έτσι, τυχόν κίνηση πολεμικών πλοίων θα σήμανε αυτόματα συναγερμό και το σχέδιο θα μπορούσε να ναυαγήσει πριν καν ξεκινήσει.

Ταϊβάν

Πώς μπορεί να περάσει απαρατήρητη η εισβολή

Εδώ και μία δεκαετία η προσοχή της Δύσης είναι στραμμένη στον Ειρηνικό Ωκεανό και στις ακτές της Κίνας, αφού το Πεκίνο αρχίζει να αναπτύσσει πολεμικό στόλο. Σύμφωνα με τον Michael Dahm, σε περίπτωση εισβολής τα εμπορικά πλοία θα διαμορφωθούν να μεταφέρουν στρατιώτες και οχήματα, χωρίς να κινήσουν κάποια υποψία.

Σε μία από τις μεγαλύτερες σχετικές ασκήσεις που έγιναν το 2023, συμμετείχαν 14 φορτηγά πλοία που θα μπορούσαν να μεταφέρουν έως και 1.000 στρατιωτικά οχήματα και 2.000 στρατιώτες. Μάλιστα, ορισμένα είχαν διαμορφωμένο κατάστρωμα για να φιλοξενήσουν ελικόπτερα. Επίσημα το Πεκίνο δεν έχει ανακοινώσει κάτι, όμως πλάνα της κινεζικής τηλεόρασης και δορυφορικές εικόνες δείχνουν συνέχεια εμπορικά πλοία να συνοδεύουν το πολεμικό ναυτικό σε στρατιωτικές ασκήσεις.

Φορτηγό πλοίο

«Από τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, μια πλήρους κλίμακας εισβολή στην Ταϊβάν πριν από το 2030 θα ήταν πιθανότατα ένα εξαιρετικά υψηλού κινδύνου εγχείρημα για την Κίνα, ένα εγχείρημα που πιθανότατα θα οδηγούσε σε πολύ υψηλές απώλειες, ειδικά μεταξύ του υποστηρικτικού εμπορικού στόλου της. Όμως αναπτύσσει τις απαιτούμενες διαδικασίες και αυξάνει την επάρκεια για επιχειρήσεις εφοδιασμού και αποβίβασης», έγραψε στην έκθεση ο Michael Dahm.

Υπενθυμίζεται, ότι τελευταία φορά που χρησιμοποιήθηκαν εμπορικά πλοία σε πολεμικές επιχειρήσεις, ήταν στον πόλεμο των Φώκλαντ το 1982, μετά από σχετική εντολή της Θάτσερ για να γλιτώσει το υπέρογκο κόστος μετακίνησης του βρετανικού πολεμικού στόλου.