Ο Γιάν Ομάρ, ένας Βερολινέζος βουλευτής κουρδοσυριακής καταγωγής, νιώθει απροστάτευτος από την αστυνομία. Μετά τις επιθέσεις της Χαμάς στο Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου άγνωστοι του έστειλαν φυλλάδια με μηνύματα μίσους που περιείχαν γυαλιά και περιττώματα και του έσπασαν το τζάμι του γραφείου του, ενώ κάποιος τον κατεδίωξε κραδαίνοντας ένα σφυρί.
Τα τρία αυτά περιστατικά που σημειώθηκαν στο γραφείο που διατηρεί ο Ομάρ στην εκλογική του περιφέρεια εντάσσονται στο κλίμα αυξημένης εχθρότητας που επικρατεί προς τους μουσουμάνους στην Ευρώπη και που συχνά πυροδοτείται από πολιτικούς μετά την επίθεση της Χαμάς, όπως είπαν στο Reuters περισσότεροι από 30 αρχηγοί της κοινότητας και ακτιβιστές που προσθέτουν ότι τα περιστατικά δεν καταγγέλλονται πολλές φορές λόγω ελλείμματος εμπιστοσύνης προς την αστυνομία.
Νιώθω πραγματικά μόνος μου και αν κάποιος με το καθεστώς εκλεγμένου αξιωματούχου δεν μπορεί να προστατεύεται, τότε πώς θα πρέπει να νιώθουν οι άλλοι;, διερωτάται ο Ομάρ.
Όπως εξηγεί, η αστυνομία διενεργεί έρευνες αλλά του έχει πει ότι δεν μπορεί να του παράσχει επιπλέον ασφάλεια στο γραφείο του.
Φανταστείτε αν ένας λευκός Γερμανός πολιτικός δεχόταν επίθεση από έναν μετανάστη ή πρόσφυγα, λέει αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι δυνάμεις ασφαλείας θα έκαναν περισσότερα σε τέτοιες περιπτώσεις.
Η αστυνομία του Βερολίνου δεν απάντησε σε αίτημα να σχολιάσει.
Τα εγκλήματα μίσους έχουν αυξηθεί δραματικά στην Ευρώπη μετά την επίθεση της 7ης Οκτωβρίου που στοίχισε τη ζωή σε περίπου 1.200 Ισραηλινούς και την επακόλουθη ισραηλινή εισβολή στη Γάζα από την οποία σκοτώθηκαν περίπου 14.800 Παλαιστίνιοι, με τα καταγεγραμμένα αντισημιτικά περιστατικά να έχουν αυξηθεί κατά 1.240% στο Λονδίνο και ραγδαία αύξηση να παρατηρείται σε Γαλλία και Γερμανία.
Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν μια σημαντικά μικρότερη αύξηση σε αντιμουσουλμανικά περιστατικά στη Βρετανία και είναι αποσπασματικά για τις άλλες δύο χώρες.
Συγκεκριμένα, δεν καταγράφεται η πλήρης έκταση των επιθέσεων και η εχθρότητα εις βάρος ατόμων και τζαμιών, περιλαμβανομένων των παιδιών που στοχοθετούνται στο σχολείο, σύμφωνα με τα πρόσωπα με τα οποία επικοινώνησε το Reuters, κάποια από τα οποία ζήτησαν να μην κατονομαστούν επικαλούμενα φόβους αντιποίνων.
Η υποβάθμιση των περιστατικών αυτών είναι επίσης παρούσα μεταξύ των θυμάτων αντισημιτισμού, όπως λένε εβραϊκές οργανώσεις και ηγέτες στις τρεις αυτές χώρες.
Η Ζάρα Μοχάμεντ, γενική γραμματέας του Μουσουλμανικού Συμβουλίου της Βρετανίας, δήλωσε ότι το κυβερνητικό λεξιλόγιο–όπως ο χαρακτηρισμός “πορείες μίσους” των παλαιστινιακών διαδηλώσεων διαμαρτυρίας, έχει καταστήσει τον αγώνα κατά του αντισημιτισμού και υπέρ των δικαιωμάτων των μουσουλμάνων ή των Παλαιστινίων ένα παιχνίδι χωρίς νικητές και ηττημένους στο μυαλό κάποιων ανθρώπων.
Οι υπουργοί είναι πραγματικά απερίσκεπτοι, αυτοί οι ανούσιοι πολιτισμικοί πόλεμοι, το να φέρνεις αντιμέτωπη τη μια κοινότητα με την άλλη δεν βοηθάει καθόλου και επιπλέον είναι πολύ διχαστική και επικίνδυνη, προσθέτει η ίδια.
Η βρετανική κυβέρνηση δεν απάντησε σε ερώτημα σχετικά με την επίσημη χρήση τέτοιου λεξιλογίου.
Η αίσθηση ευαλωτότητας των μουσουλμάνων της Ευρώπης αυξήθηκε περαιτέρω με την εκλογική νίκη την περασμένη εβδομάδα του ακροδεξιού Χερτ Βίλντερς στην Ολλανδία, ο οποίος έχει ζητήσει την απαγόρευση του Κορανίου και των τζαμιών στη χώρα του.
Στις ΗΠΑ έχουν σημειωθεί φονικά επεισόδια εις βάρος Παλαιστινίων μετά τις 7 Οκτωβρίου.
Στο τζαμί Ιμπν Μπεν Μπαντίς στην Ναντέρ, στο Παρίσι, ηλικιωμένοι πιστοί φοβούνται να παρακολουθήσουν την πρωινή προσευχή, όταν ακόμη είναι σκοτάδι, όπως είπαν δύο πιστοί εκεί, μετά την απειλή για εμπρησμό του τζαμιού στο τέλος Οκτωβρίου την οποία διατύπωσε πιθανόν ένας ακροδεξιός.
Ο Ρασίντ Αμπντούνι, ο πρόεδρος του τζαμιού, είπε ότι το αίτημα για επιπλέον αστυνομική προστασία δεν ικανοποιήθηκε. Σύμφωνα με τον ίδιο, η τοπική αστυνομία περιπολούσε την περιοχή αλλά δεν διέθετε τα απαραίτητα κονδύλια. Η αστυνομία δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα σχολιασμού.
«Θέλω η κόρη μου να μεγαλώσει σε αυτό το κλίμα;». αναρωτιέται ο 42χρονος Χαλίλ Ραμπούν, Γαλλομαροκινός οδηγός ταξί μιλώντας μετά την προσευχή της Παρασκευής έξω από το τζαμί.