Αδιαμφισβήτητα ο Ναπολέων Βοναπάρτης είναι μια από τις πιο συναρπαστικές και συζητημένες προσωπικότητες στην ιστορία. Στρατιωτικός κατακτητής και πολιτική ιδιοφυΐα που κυριάρχησε στον δυτικό κόσμο, καταφέρνοντας να γίνει αυτοκράτορας της Γαλλίας και κυβερνήτης μιας τεράστιας ευρωπαϊκής αυτοκρατορίας. Η ζωή και η εποχή του, όμως, παραμένουν διχαστικά.
Από την άλλη το χαμόγελό της, σαγηνευτικά αινιγματικό. Ποια ήταν η σχέση του Ναπολέοντα Βοναπάρτη με τη «Μόνα Λίζα», το μεγαλύτερο αριστούργημα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι; Η απάντηση είναι απλή: το κρέμασε, όπως ένας έφηβος κρεμάει μια αφίσα του αγαπημένου του συγκροτήματος, στον τοίχο του υπνοδωματίου του, αναφέρει το grunge.com.
Πώς η Μόνα Λίζα κατέληξε στο υπνοδωμάτιο του Βοναπάρτη
Tο ότι ο πιο ισχυρός άνθρωπος στην Ευρώπη εκείνη την εποχή θα κατέληγε να έχει στα χέρια του το πιο διάσημο και πολυπόθητο έργο τέχνης της Αναγέννησης δεν είναι ακριβώς απροσδόκητο. Στην ουσία, αυτό που δείχνει, κατά κάποιον τρόπο το γεγονός, είναι το πόσο ελεύθερα ο Ναπολέων ασκούσε τη δύναμή του στις αρχές του 1800.
Ο Ναπολέων Βοναπάρτης, όμως, δεν ήταν ο μόνος Γάλλος ηγεμόνας που προσπάθησε να κρατήσει τη «Μόνα Λίζα» στην ιδιωτική του συλλογή. Ο βασιλιάς Φραγκίσκος Α ήταν ο πρώτος Γάλλος ιδιοκτήτης του διάσημου πίνακα του Ντα Βίντσι, αναφέρει το grunge.com. Ο Φραγκίσκος ήταν ισόβιος προστάτης του καλλιτέχνη της Αναγέννησης και ο ιστότοπος του Ιδρύματος Μόνα Λίζα περιγράφει πώς η «Μόνα Λίζα» πωλήθηκε στον βασιλιά τη στιγμή του θανάτου του Λεονάρντο από τον βοηθό του καλλιτέχνη, Τζιαν Τζιάκομο Καπρότι ντα Ορένο, γνωστό και ως Σαλάι.
Το αριστούργημα του Ντα Βίντσι στη συνέχεια κρεμάστηκε στο πολυτελές λουτρό του Φραγκίσκου, το «Apartament des Bains», πιθανότατα όχι πολύ κοντά στο ατμόλουτρο, και συμπεριλήφθηκε στην Εθνική Συλλογή της Γαλλίας ήδη από τον 16ο αιώνα. Αφού μεταβιβάστηκε σε μια διαδοχή Γάλλων μοναρχών, ο πίνακας κρύφτηκε σε μια αποθήκη για να προστατευτεί και να διασωθεί κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης.
Ο Ναπολέων έγινε πρώτος πρόξενος της Γαλλίας το 1799 και μετά από μια σειρά επιτυχημένων στρατιωτικών εκστρατειών, ήταν ήδη παντοδύναμος. Σύμφωνα με το The Regency Redingote, ήταν ακριβώς εκείνη την εποχή που ξεκίνησε η «ερωτική» σχέση του Ναπολέοντα με τον διάσημο πίνακα -η «Μόνα Λίζα» αποτελούσε ήδη έκθεμα του Λούβρου– με τον Βοναπάρτη να διατάζει να την οδηγήσουν στα ιδιωτικά του καταλύματα και χωρίς κανέναν πρόθυμο να μαλώσει μαζί του, έμεινε εκεί, μέχρι το 1804, οπότε ο Ναπολέων ήταν αυτοκράτορας.