Παρόλο που οι κοτομπουκιές αποτελούν αγαπημένη επιλογή των λάτρεων του γρήγορου φαγητού και φυσικά της διάσημης αλυσίδας fast food McDonald’s, η εφεύρεσή τους ξεκίνησε από έναν καθηγητή της επιστήμης των πουλερικών και των τροφίμων στο Πανεπιστήμιο Cornell.
Ποιος ήταν ο καθηγητής που εμπνεύστηκε τις κοτομπουκιές
Για δεκαετίες οι κοτομπουκιές υπήρξαν ως ένα από τα βασικά πιάτα στο μενού των αλυσίδων γρήγορου φαγητού, καθώς και δημοφιλής επιλογή για μια εύκολη και γρήγορη οικονομική λύση φαγητού στο σπίτι, στην κατεψυγμένη εκδοχή τους.
Αλλά σε αντίθεση με αυτό που πιστεύει η κοινή γνώμη, οι περίφημες κοτομπουκιές δεν εφευρέθηκαν από τους ιθύνοντας των McDonald’s, αλλά από τον Ρόμπερτ Σ. Μπέικερ, καθηγητή της επιστήμης των πουλερικών και των τροφίμων στο Πανεπιστήμιο Cornell.
Στη δεκαετία του 1960, λοιπόν, ο Μπέικερ προσπαθούσε να βρει νέους τρόπους για να κάνει το κοτόπουλο συναρπαστικό και πάλι για τους Αμερικανούς. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η κυβέρνηση των ΗΠΑ είχε δημιουργήσει ένα σύστημα κατανομής, παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιούταν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο κατάλογος των σιτηρεσίων για τους στρατιώτες ήταν εκτενής και περιελάμβανε τρόφιμα όπως μοσχαρίσιο και χοιρινό κρέας, ζάχαρη, λάδι και κονσερβοποιημένα ή διατηρημένα κρέατα. Ενώ το τυρί και η κρέμα θα προσθέτονταν αργότερα στη λίστα των σιτηρεσίων, το γάλα, τα αυγά και τα πουλερικά δεν ήταν -κάτι που έκανε τα πιάτα κοτόπουλου μια δημοφιλή επιλογή δείπνου για πολλά νοικοκυριά κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Μετά τον πόλεμο, σύμφωνα με όσα αναφέρει το mentalfloss.com, η ζήτηση για πουλερικά σημείωσε απότομη πτώση, επειδή τα κοτόπουλα πωλούνταν συνήθως ολόκληρα, κάτι που θα μπορούσε να μην είναι ιδιαιτέρως πρακτικό για τις οικογένειες. Μερικοί κρεοπώλες ήταν πρόθυμοι να κόψουν τα κοτόπουλα τους σε μικρότερα κομμάτια για να διευκολύνουν το μαγείρεμα, αλλά ο Μπέικερ -ο οποίος είχε τη φήμη ως καινοτόμος τροφίμων- ενδιαφερόταν να δημιουργήσει έναν τρόπο απλοποίησης της όλης διαδικασίας.
Πώς η δημιουργία του Μπέικερ έγινε γνωστή σε όλο τον κόσμο
Αρχικά, λοιπόν, ο Μπέικερ δημιούργησε αυτό που ήταν γνωστό ως στικ κοτόπουλου, που είχε αλεσθεί με ψωμί σε αυγό και μετά καταψύχθηκε. Στέλνοντας τη δημιουργία του σε διάφορα τοπικά παντοπωλεία, μερικά από αυτά πουλούσαν έως και 200 κουτιά την εβδομάδα.
Αλλά ο Μπέικερ θεώρησε ότι υπήρχαν τρόποι βελτίωσης της διαδικασίας του, και χωρίς να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας την επιτυχημένη έμπνευσή του, ο Μπέικερ δημοσίευσε ολόκληρη τη διαδικασία δημιουργίας τους στην Έρευνα Αγροτικών Οικονομικών και απέστειλε αντίγραφα σε εταιρείες πουλερικών και επιστήμονες τροφίμων σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σύμφωνα με το History.com, η δημιουργία του Μπέικερ δεν θα μπορούσε να έρθει σε καλύτερη στιγμή. Ξεκινώντας τη δεκαετία του 1970, οι επιστήμονες και η κυβέρνηση των ΗΠΑ άρχισαν να προτείνουν στους Αμερικανούς να μειώσουν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, καθώς μεγάλο μέρος του θα μπορούσε να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας όπως η υψηλή χοληστερόλη. Και έτσι το κοτόπουλο προωθήθηκε ως μια υγιής εναλλακτική λύση.