Μια αεροσυνοδός της εταιρείας «United Airlines» άνοιξε μεγάλη συζήτηση για ένα από τα πιο διφορούμενα αινίγματα των αεροπορικών ταξιδιών: ποιος, σε σειρές με τρεις θέσεις, δικαιούται τα δύο μεσαία υποβραχιόνια κατά την απογείωση και την προσγείωση;
«Μια αεροσυνοδός έκανε μια ανακοίνωση αμέσως μετά την επιβίβαση των ταξιδιωτών στο αεροπλάνο, για να διευκρινίσει ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει τα υποβραχιόνια κατά τη διάρκεια της πτήσης», δημοσίευσε ένας επιβάτης της United στο Reddit την περασμένη εβδομάδα. «Προς έκπληξή μου, ήταν βέβαιη ότι κανένας δεν δικαιούται δύο υποβραχιόνια». «Εξήγησε ότι κάθε άτομο πρέπει να χρησιμοποιεί το υποβραχιόνιο στα δεξιά του (και το αριστερό για την άλλη πλευρά) και να διατηρεί το υποβραχιόνιο στο διάδρομο καθαρό για καροτσάκια και άτομα που περπατούν στο αεροπλάνο. Δήλωσε κατηγορηματικά ότι καμία διαμαρτυρία σχετικά με το υποβραχιόνιο δεν θα γινόταν ανεκτή», συνέχισε ο Redditor.
Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει το ερώτημα: αυτή η γενναία προσπάθειά της έβαλε απόλυτο τέλος σε μια άγρια, αιώνια διαμάχη που λάμβανε χώρα εντός των εμπορικών αεροπλάνων; Οι ειδικοί είναι εδώ και καιρό διχασμένοι πάνω στο θέμα.
Η ειδικός σε θέματα εθιμοτυπίας της ζωής, Τζούλιετ Μίτσελ, έγραφε στη «Huffington Post» το 2021: «Αν είστε αρκετά τυχεροί να κάθεστε δίπλα στο παράθυρο, μπορείτε να κοιτάξετε έξω στα υπέροχα σύννεφα και να παρακολουθήσετε την προσγείωση. Αν πιάσεις το διάδρομο, μπορεί να μπορέσεις να τεντωθείς λίγο ή, τουλάχιστον, μπορείς να σηκωθείς και να τεντωθείς χωρίς να ενοχλείς τους άλλους. Το άτομο που κάθεται στη μέση, όμως, έχει “κολλήσει” στη μέση. Δώστε του, λοιπόν, τη δυνατότητα να αποφασίσει ποιος θα έχει τα μπράτσα». Ο έτερος εμπειρογνώμονας της εθιμοτυπίας, Thomas Farley, μίλησε και στο «Forbes» τον Ιανουάριο σχετικά, σημειώνοντας ότι «η μεσαία θέση δεν έχει καμία απολύτως “λυτρωτική” ικανότητα. Είναι βασανιστήριο». Ο Φάρλεϊ είπε: «Ο επιβάτης στο μεσαίο κάθισμα θα πρέπει να ρωτήσει ευγενικά τους συνεπιβάτες, αν δεν θα τους πείραζε να εγκαταλείψουν το υποβραχιόνιο». «Αν ο ένας ή και οι δύο δεν είναι πρόθυμοι να το κάνουν, θα πρέπει τουλάχιστον να είναι πρόθυμοι να το μοιραστούν μαζί σας», πρόσθεσε.
«Η απώλεια και των δύο υποβραχιόνων κάνει το μεσαίο κάθισμα ακόμα πιο άβολο και, συνήθως, ο επιβάτης που κάθεται εκεί αγανακτεί». Ωστόσο, δεν είναι όλοι γενναιόδωροι», σύμφωνα με τη «New York Post».
Ο ειδικός στα ταξίδια, Chris Elliott, αλλά και άλλοι λένε ότι οι επιβάτες αντιμετωπίζουν μια «ζούγκλα» σε ύψος πολλών χιλιομέτρων και είναι η… επιβίωση του ισχυρότερου.
«Η ιδέα ότι οτιδήποτε στο αεροπλάνο ανήκει σε κάποιον είναι παράλογη. Είναι ένας κοινόχρηστος χώρος, συμπεριλαμβανομένης της θέσης σας, του χώρου μπροστά σας, δίπλα σας. Όποιος λέει ότι το υποβραχιόνιο ανήκει σε κάποιον δεν ξέρει τι λέει», είπε πέρυσι στο «CBS MoneyWatch».
«Μερικές φορές βρίσκεις ανθρώπους να ξεχύνονται στο κάθισμά σου, αν κάθεσαι δίπλα σε κάποιον πιο μεγαλόσωμο από εσένα. Μπορεί να μην μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ολόκληρο το κάθισμα και οι αεροπορικές εταιρείες είναι πολύ αδιάφορες σε σχέση με αυτό. Επομένως, δεν θα έλεγα καν ότι το κάθισμα ανήκει σε εσάς. Όλα είναι υπό διαπραγμάτευση».