Η τέχνη συχνά διχάζει, γίνεται αντικείμενο διαφωνιών και κριτικής. Και αυτό εξαιτίας της υποκειμενικής της φύσης. Είτε βλέπουμε έναν πίνακα είτε ένα γλυπτό πάντα το μάτι θα λάβει διαφορετικά μηνύματα και το τι θέλει να πει ο καλλιτέχνης θα ερμηνευτεί με βάση διαφορετικές προοπτικές. Η απεικόνιση του γυμνού είναι στην κορυφή της λίστας της λογοκρισίας. Αν αποτελεί έμπνευση ενός κλασικού καλλιτέχνη συνήθως γίνεται αποδεκτό, αν το προσεγγίσει ένας μοντέρνος καλλιτέχνης θα δεχτεί τα πυρά των κριτικών. Πού μπαίνει η διαχωριστική γραμμή; Πότε η τέχνη μετατρέπεται από αντικείμενο σκέψης σε κάτι τελείως απεχθές και ενοχλητικό; Ποιος έχει το δικαίωμα να χαρακτηρίζει κάτι ως τέχνη και άλλος ως σκουπίδι; Αν η τέχνη μιμείται τη ζωή τότε γιατί η κοινωνία αντιδρά όταν ο καλλιτέχνης παρουσιάζει την ωμή πλευρά της; Κανείς δεν θα βρει μία απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα. Στα έργα τέχνης που ακολουθούν οι δημιουργοί τους λογοκρίθηκαν τόσο που τελικά τα έργα αποκαθηλώθηκαν. Το αν το τελικό αποτέλεσμα ήταν δίκαιο είναι και αυτό υποκειμενικό, όπως και η θέαση των έργων τέχνης.
Τα μπρούτζινα του νότιου Μπρονξ, John Ahearn
Ο πίνακας και το γλυπτό που ακύρωσαν ένα ολόκληρο φεστιβάλ
To 13o Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης στην πόλη Aubagne της νότιας Γαλλίας ακυρώθηκε και ο διευθυντής του παραιτήθηκε όταν η δημοτική αρχή της πόλης λογόκρινε δύο έργα. Το ένα ήταν ο πίνακας «L’ amour» της Marie Morel και το δεύτερο ήταν ένα κινούμενο γλυπτό, του Demin, που παρίστανε μια γυναίκα να γεννά.
Οι τοιχογραφίες του Blu που μαύρισαν
Ο ιταλός Blu είναι ένας από τους γνωστότερους street artists στο Βερολίνο. Τα έργα του όμως προκαλούν τις περισσότερες φορές έχθρες και λογοκρισία και αποκαθηλώνονται. To Museum of Contemporary Art (ΜΟCA) της Νέας Υόρκης τού ανέθεσε να κάνει μια τοιχογραφία για την έκθεση «Art in the Street». Και επειδή ο Blu είναι γνωστός για την ωμή καταγραφή της πραγματικότητας έφτιαξε φέρετρα καλυμμένα με δολάρια. Στόχος του να κάνει αναφορά στους νεκρούς αμερικανούς στρατιώτες. Η πρόκληση θεωρήθηκε μεγάλη από τους υπεύθυνους του μουσείου, μιας και στην περιοχή υπάρχει στρατιωτικό νοσοκομείο αλλά και μνημείο πεσόντων. Έτσι η τοιχογραφία σβήστηκε και τελικά το έργο έγινε στο Λος Άντζελες.
Χαλαρά χείλη, βυθισμένα καράβια, Peter Langenbach
Ο σταυρός και το πέος, Τιερί ντε Κορντιέ
Οι γίγαντες της Κλαυθμώνος που λογοκρίθηκαν