Ιδιαίτερα θετικές είναι οι προοπτικές για την τουριστική σεζόν του 2014 από την αγορά της Σκανδιναβίας, σύμφωνα με δηλώσεις κορυφαίων tour operators.
Στην εκδήλωση παρουσίασης της πρώτης μεγάλης τουριστικής έκθεσης για την Ελλάδα Grekland Panorama, που θα πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, οι εκπρόσωποι των t.o. Apollo Kuoni και TUI Nordic ανακοίνωσαν ότι οι ενδείξεις για την επόμενη χρονιά δείχνουν αυξητικές τάσεις.
Ο κ. Τάκης Φιλιππόπουλος, Αντιπρόεδρος της Apollo Kuoni, ανέφερε ότι η χρονιά εξελίχθηκε πολύ καλά φέτος, υπενθύμισε ότι ο Apollo/Kuoni πήρε την απόφαση να επιμηκύνει την περίοδο στρέφοντας προς ελληνικούς προορισμούς κρατήσεις και ζήτηση που υπήρχε για την Αίγυπτο και κάλεσε τους ελληνικούς προορισμούς και τις τουριστικές επιχειρήσεις να οργανωθούν καλύτερα προκειμένου να εκμεταλλευθούν αυτήν την ευκαιρία. Η σεζόν μάλιστα στην Κρήτη και την Ρόδο θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Νοεμβρίου, με το Ρέθυμνο να κερδίζει το μεγαλύτερο αριθμό των τουριστών.
Αναφορικά με την σεζόν του 2014 ο κ. Φιλιππόπουλος τόνισε ότι οι αυξήσεις που ζήτησαν φέτος οι ξενοδόχοι για την περίοδο του 2014 ήταν λογικές και δήλωσε ότι οι προοπτικές για το 2014 είναι πολύ θετικές. Ο tour operator μάλιστα θα εντάξει δύο νέους προορισμούς στο πρόγραμμά του για το 2014, τη Μύκονο και την Καλαμάτα.
Υπογράμμισε τη σημασία και τον πολύ θετικό αντίκτυπο που έχει η πρωτοβουλία για τη διοργάνωση του Grekland Panorama, στη Σουηδία, τονίζοντας ότι για σειρά ετών δεν είχε γίνει ποτέ κάτι ανάλογο για την Ελλάδα στη Σκανδιναβική αγορά.
Επισήμανε ότι οι tour operators της Σκανδιναβίας διατηρούν ένα σταθερό ρεύμα προς την Ελλάδα της τάξης του ενός εκατομμυρίου επισκεπτών ετησίως, χωρίς να έχουν τύχει κάποιας ιδιαίτερης βοήθειας από την ελληνική αγορά και παρά την άνιση μεταχείριση που υπάρχει έναντι του ανταγωνισμού τους, π.χ. των αεροπορικών εταιρειών low cost.
Η κα Johanna Strand, Product Manager Greece της TUI Nordic, δήλωσε ότι οι δημοφιλέστεροι προορισμοί του TUI Nordic φέτος ήταν η Σάμος, η Κρήτη, η Κως, η Μαρμαρίδα (Τουρκία) και η Ρόδος, δίνοντας το στίγμα της σημασίας που έχει η ελληνική αγορά για τον tour operator.
Για το 2014, τόνισε ότι προγραμματίστηκε ήδη αύξηση 6% της δυναμικότητας του TUI Nordic για την Ελλάδα, που σημαίνει περίπου 70.000 περισσότεροι επισκέπτες, ενώ υπογράμμισε ότι η αύξηση της ζήτησης για την Κω εκτινάσσεται σε ποσοστό 849% και για τη Σάμο σε 84%!
Η κα Strand αποκάλυψε ότι οι ελληνικοί προορισμοί χάνουν έδαφος τελευταία σε ό,τι αφορά το επίπεδο των υπηρεσιών, ένα θέμα που όπως είπε θα πρέπει να προσέξουν οι Έλληνες επιχειρηματίες και κάλεσε ειδικά τους ξενοδόχους να διατηρήσουν τον παραδοσιακό χαρακτήρα των μονάδων τους και να προστατέψουν το αυθεντικό αίσθημα φιλοξενίας προς τους επισκέπτες τους.
Ειδικά για το Grekland Panorama, υπογράμμισε ότι είναι μία μεγάλη και πολύ σημαντική προσφορά για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και για τους ίδιους τους tour operators, στην προσπάθειά τους να «πουλήσουν» ευκολότερα Ελλάδα.