Μερίδιο της πίτας του εξερχόμενου τουρισμού από την Ινδία, ο οποίος υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε …μια Ελλάδα ετησίως, ήτοι πάνω από 10.000.000 ταξιδιώτες κάθε χρόνο, φιλοδοξεί να κατακτήσει η Θεσσαλονίκη.
Τα “ατού” της πόλης ως προς την προσέλκυση τουριστών από την Ινδία είναι πολλά, καθώς οι Ινδοί έλκονται ιδιαίτερα από την προσωπικότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και γενικότερα την ελληνική ιστορία, αλλά μέχρι πρότινος δεν συμπεριλάμβαναν τη Βόρεια Ελλάδα στη λίστα προορισμών τους, λόγω κυρίως της απουσίας αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ της Θεσσαλονίκης και πόλεων όπως το Νέο Δελχί, η Καλκούτα και η Βομβάη.
Ωστόσο, αυτό άλλαξε με τις πτήσεις των Τουρκικών Αερογραμμών (Turkish Airlines), γεγονός που διευκολύνει τον στόχο της Ένωσης Ξενοδόχων (ΕΞΘ) για τη συμπερίληψη της Θεσσαλονίκης σε συνδυαστικά ταξιδιωτικά πακέτα για Ινδούς, μαζί με την Αθήνα ή την Κωνσταντινούπολη, για 12 μήνες ετησίως.
11 Ινδοί τουριστικοί πράκτορες στη Θεσσαλονίκη
Τις δυνατότητες που έχει η Θεσσαλονίκη ως προορισμός παρουσίασαν σε Ινδούς τουριστικούς πράκτορες η διοίκηση και μέλη της ΕΞΘ, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν επισκέπτες από την αχανή ασιατική αγορά.
Το τουριστικό πρακτορείο ASIT και η Turkish Airlines οργάνωσαν ταξίδι εξοικείωσης για 11 tour operators από την Ινδία, προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά όλες τις δυνατότητες που προσφέρει η πόλη για διασκέδαση, αγορές, πολιτισμό και ψυχαγωγία, να μάθουν για τις άριστες συνθήκες διαμονής και να ανακαλύψουν τα μυστικά της μακραίωνης ιστορίας της Θεσσαλονίκης.
“Αυτή την προσπάθεια αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή η ΕΞΘ, θεωρώντας πως μπαίνουν έτσι οι βάσεις για την προσέλκυση Ινδών τουριστών και γίνεται ακόμα ένα βήμα διαφήμισης της πόλης στη μακρινή Ασία”, υπογραμμίζεται σε ανακοίνωση της Ένωσης, η οποία συνεχίζει: “Δύο ήταν τα κύρια σημεία για τα οποία οι Ινδοί έδειξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το πρώτο ήταν η εύκολη πλέον μετάβαση στη Θεσσαλονίκη μέσω Κωνσταντινούπολης με τις Τουρκικές Αερογραμμές και μάλιστα σε καθημερινή βάση και το δεύτερο, ο μεγάλος θαυμασμός τους για την ιστορία της Μακεδονίας που προσφέρεται απλόχερα σε κάθε γωνιά της πόλης, στην κοντινή Βεργίνα και την Πέλλα”.
Περίπου 20 ξενοδόχοι και διευθυντές ξενοδοχείων – μέλη της ΕΞΘ συμμετείχαν στο workshop που ακολούθησε, παρουσιάζοντας τις δυνατότητες φιλοξενίας, διαμονής, αλλά και διατροφής. Οι Ινδοί δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις διατροφικές τους συνήθειες και είναι πολύ απαιτητικοί στο μαγείρεμα των καθημερινών τους μενού, τα οποία και παρασκευάζονται με ξεχωριστό τρόπο. Έλκονται επίσης από τις φυσικές ομορφιές, τον ήλιο και τη θάλασσα και αγαπούν τη νυχτερινή διασκέδαση. Οι Ινδοί tour operators έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για πραγματοποίηση ταξιδίων κινήτρων (incentive trips) και για συνεδριακό τουρισμό.
Οι Ινδοί ταξιδεύουν συχνά στην Ευρώπη είτε για τουρισμό είτε για επιχειρηματικούς λόγους. Προτιμούν τα all inclusive πακέτα και λατρεύουν τη Μύκονο και τη Σαντορίνη για χαλαρωτικές διακοπές σε πολυτελή θέρετρα. Σκοπός της ΕΞΘ είναι να μπει και η Θεσσαλονίκη στη λίστα των αγαπημένων ταξιδιωτικών προορισμών τους.