Παρόλο που οι κωδικοί QR -οι γραμμικοί κώδικες που μπορείτε να σαρώσετε με το τηλέφωνό σας- ποτέ δεν αγαπήθηκαν ιδιαιτέρως από το κοινό της Ευρώπης και της Αμερικής, όσο εκείνο της Κίνας, απ΄ ό,τι φαίνεται με την εμφάνιση της πανδημίας αυτή είναι μια πραγματικότητα που όλα δείχνουν ότι αλλάζει.
Μια πολιτική που αρχίζει να υιοθετείται και από τα ξενοδοχεία, αναφορικά με τη λειτουργία των εστιατορίων τους και τα μενού τους. Προκειμένου, λοιπόν, να επιτευχθεί η όσο το δυνατόν ελάχιστη ανταλλαγή αντικειμένων μεταξύ των πελατών αλλά και του προσωπικού των ξενοδοχείων, σύμφωνα με το Reader’s Digest, όλο και περισσότερα αντικαθιστούν τους κλασικούς καταλόγους των μενού τους με τους κωδικούς QR.
Ένα μόλις σκανάρισμα και όλο το μενού των εστιατορίων τους βρίσκεται στη διάθεση των πελατών τους, στο κινητό τους. Σύμφωνα με τον Rob DelliBovi, σύμβουλο φιλοξενίας που έχει συνεργαστεί με περισσότερα από 140 ξενοδοχεία και brands ανά τον κόσμο, «πριν από ένα χρόνο μια τέτοια πολιτική έμοιαζε, σχεδόν, με αποτυχημένη τεχνολογία. Αλλά τώρα θα αποτελεί ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας, που κάθε μέρα όλο και περισσότερο θα ενσωματώνεται στην καθημερινότητά μας».
Μία άλλη τάση που προβλέπει ο Mike Mueller, πρόεδρος λειτουργίας των ξενοδοχείων της Wyndham Hotels & Resorts, σύμφωνα με το travel.usnews.com, είναι ότι οι υπάλληλοι του ξενοδοχείου θα μπορούσαν να σερβίρουν τα προϊόντα του μπουφέ στους επισκέπτες, αντί για τους ίδιους τους επισκέπτες, ώστε να μην χρειαστεί τα ξενοδοχεία να καταργήσουν τον χαρακτηριστικό μπουφέ των γευμάτων τους. Από την πλευρά του ο Phil Cordell, παγκόσμιος επικεφαλής της Hilton στο κομμάτι του lifestyle και την ανάπτυξης νέων brands, υποστηρίζει ότι μεμονωμένες μερίδες θα μπορούσαν να υπάρχουν σε μπουφέ και όχι σε μεγάλους δίσκους φαγητού, όπως συνέβαινε και πριν την πανδημία.
Η δημιουργία μιας υβριδικής υπηρεσίας μπουφέ και τραπεζιού θα μπορούσε να είναι μια άλλη επιλογή. Για παράδειγμα, το Hilton δοκιμάζει ένα πρόγραμμα σε διάφορες τοποθεσίες που επιτρέπει στους επισκέπτες να επιλέγουν διαφορετικές επιλογές από ένα μενού μπουφέ, τις οποίες, ωστόσο, θα σερβίρει στο τραπέζι τους ο σερβιτόρος. Με αυτόν τον τρόπο περιορίζονται τα αντικείμενα που θα πρέπει να αγγίξουν οι επισκέπτες. Ακόμη ένα συν; Ο Cordell αναφέρει ότι τα ξενοδοχεία που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν λιγότερα απόβλητα τροφίμων.
Επιπλέον, μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων παγκοσμίως προσφέρουν στους πελάτες τους τη δυνατότητα online παραγγελίας του φαγητού τους. Όπως η Four Seasons, που ήδη από το 2015, μέσω της εφαρμογής της επέτρεπε στους επισκέπτες της να παραγγέλνουν με την υπηρεσία δωματίου διαδικτυακά. Ακόμη, ορισμένα καταλύματα της Marriott έχουν επίσης αρχίσει να επιτρέπουν στους επισκέπτες της να παραγγέλνουν φαγητό μέσω του κινητού τους από τα εστιατόρια των ξενοδοχείων τους, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει την υπηρεσία σε περισσότερα ακίνητα αφού δει την επιτυχία του προγράμματος. Τέλος, αν και η Hilton δεν προσφέρει επί του παρόντος παραγγελίες μέσω της εφαρμογής Hilton Honors, η εταιρεία λέει ότι είναι ένα πολύ πιθανό βήμα για το μέλλον.