Η Κίνα αποκάλυψε ένα πρωτότυπο της επόμενης γενιάς τρένων υψηλής ταχύτητας, ένα όχημα που, όπως λέει, είναι σε καλό δρόμο για να γίνει το ταχύτερο στον κόσμο.

Το CR450, το οποίο παρουσιάστηκε στο Πεκίνο στις 29 Δεκεμβρίου, είχε φτάσει σε δοκιμαστικές ταχύτητες έως και 450 χιλιόμετρα την ώρα και σε λειτουργική ταχύτητα 400 χιλιομέτρων την ώρα, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών της Κίνας.

Μόλις τεθεί σε εμπορική λειτουργία, θα μπορούσε να είναι το ταχύτερο τρένο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, ξεπερνώντας το σημερινό μοντέλο CR400 της Κίνας, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του το 2017 και λειτουργεί με ταχύτητα 350 χιλιομέτρων την ώρα.

Το τελευταίο πρωτότυπο CR450 χαιρετίστηκε από τους προγραμματιστές του -CRRC Changchun Railway Vehicles και CRRC Sifang Co., Ltd.- για την υπεροχή του στην επιχειρησιακή ταχύτητα, την ενεργειακή απόδοση, τον έλεγχο του θορύβου και την απόδοση πέδησης.

Έχει υποβληθεί σε περισσότερες από 3.000 προσομοιώσεις και πάνω από 2.000 δοκιμές πλατφόρμας για να ανταποκριθεί στις αυστηρές απαιτήσεις της εμπορικής λειτουργίας, σύμφωνα με την κρατική εφημερίδα China Daily.

Ωστόσο, χρειάζονται περαιτέρω δοκιμές και βελτιώσεις για να διασφαλιστεί ότι πληροί όλα τα απαραίτητα πρότυπα για την εμπορική λειτουργία, δήλωσε ο Κρατικός Όμιλος Σιδηροδρόμων της Κίνας.

Όπως αναφέρει το CNN Travel, την τελευταία δεκαετία, η Κίνα έχει καταστεί αδιαμφισβήτητος παγκόσμιος ηγέτης στην ανάπτυξη των σιδηροδρόμων, κατασκευάζοντας χιλιάδες χιλιόμετρα νέων σιδηροδρόμων που φτάνουν σχεδόν σε κάθε γωνιά της χώρας. Το σιδηροδρομικό της δίκτυο εκτείνεται σε περισσότερα από 160.000 χιλιόμετρα, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 46.000 χιλιομέτρων σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας.

Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας αποτελεί εδώ και καιρό μια αποτελεσματική εναλλακτική λύση στα αεροπορικά ταξίδια για διαδρομές έως και 700 μιλίων, συνδέοντας τους ανθρώπους που μετακινούνται μεταξύ των μεγάλων πόλεων και των αγροτικών περιοχών της χώρας με ευκολία και άνεση.

Από τη δεκαετία του 1980, εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια έχουν επενδυθεί σε νέους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας και χωρητικότητας σε όλη την Ευρώπη και την Ασία, με πρωτοπόρους το ιαπωνικό Shinkansen και το Train a Grand Vitesse (TGV) στη Γαλλία.

*Εξωτερική φωτογραφία: By CCTV China – http://xhslink.com/a/ZyN4OMMuR6B2, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=157251487