Οι αλλαγές στις συμμαχίες και τις συνεργασίες ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες συμβαίνουν τακτικά, αλλά το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά όπου ορισμένες πιο ανατρεπτικές εξελίξεις θα βρεθούν στο προσκήνιο, καθώς οι επιβάτες θα μάθουν πώς μπορεί να επηρεαστούν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια και οι προτιμήσεις τους τους.
Η Scandinavian Airlines (SAS), αρχικό ιδρυτικό μέλος της Star Alliance, αποχώρησε από τη συμμαχία στις 31 Αυγούστου 2024 για να ενταχθεί στη SkyTeam, μετά την εξαγορά του 19,9% της αεροπορικής εταιρείας από τον όμιλο Air France-KLM. Με τη SAS, η SkyTeam μπορεί πλέον να διεκδικήσει τη διάκριση να εξυπηρετεί τα νοτιότερα (Ushuaia, Αργεντινή) και τα βορειότερα (Svalbard, Νορβηγία) εμπορικά αεροδρόμια στον κόσμο.
Την επόμενη χρονιά οι επιβάτες της αεροπορικής εταιρείας και των άλλων αεροπορικών εταιρειών μελών της SkyTeam θα καταλάβουν πώς το δίκτυο του νέου μέλους ενισχύει τα ταξίδια τους και ανοίγει περισσότερες δυνατότητες εξαργύρωσης πόντων, όπως η εξαργύρωση μιλίων της Air France-KLM FlyingBlue για θέσεις σε δρομολόγια της SAS.
Ωστόσο, η εκδίκηση έρχεται το 2025: η ITA Airways, η αεροπορική εταιρεία που εξαγόρασε την Alitalia, ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από την SkyTeam για την Star Alliance. Αν και δεν έχει οριστεί ακόμη ακριβής ημερομηνία, η μετατόπιση ακολουθεί την επένδυση της Lufthansa κατά 49% στην ITA. Με τη γερμανική αεροπορική εταιρεία να είναι ιδρυτικό μέλος της Star Alliance, θα θελήσει να καλωσορίσει την ITA στο δυναμικό της μάλλον νωρίτερα παρά αργότερα.
Οι ανακατατάξεις της SkyTeam συνεχίζονται στην κεντρική Ευρώπη, καθώς η πέμπτη παλαιότερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, η Czech Airlines, διέκοψε τη λειτουργία της και ενσωματώθηκε στον οικονομικό αερομεταφορέα Smart Wings, εγκαταλείποντας τη συμμαχία SkyTeam στις 26 Οκτωβρίου 2024, μετά από περισσότερα από 20 χρόνια.
Για τα μέλη του προγράμματος επιβράβευσης της Czech Airlines, των οποίων οι λογαριασμοί (και τα σχετικά κερδισμένα μίλια) τερματίστηκαν χωρίς τη δυνατότητα μεταφοράς σε άλλη αεροπορική εταιρεία, το 2025 θα είναι μια περίοδος ανοικοδόμησης της επιβράβευσης.
Όπως αναφέρει το CNN Travel, η Oneworld Alliance θα έχει, επίσης, τη στιγμή της το 2025, με την αναμενόμενη προσθήκη της Oman Air τον Ιούνιο του 2025, ένα χρόνο μετά την προσθήκη της Fiji Airways το 2024, και την εξαγορά της Hawaiian Airlines από την Alaska Airlines.
Η Hawaiian Airlines θα επωφελείται πλέον και από τη συμμετοχή της Alaska στη «συμμαχία» Oneworld. Και τα δύο ιστορικά, αγαπημένα εμπορικά σήματα θα συνεχίσουν να υπάρχουν και να λειτουργούν, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά για εξαγορά αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας. Ωστόσο, αναμένεται να συνδυάσουν τα προγράμματα επιβράβευσης το 2025.
Τέλος, η Southwest Airlines, ένας ελεύθερος πράκτορας στον κόσμο των συμμαχιών, υπέγραψε μια νέα συνεργασία με την Icelandair που θα ξεκινήσει το 2025. Η σύνδεση αυτή θα επιτρέψει στους ταξιδιώτες να συνδέονται εύκολα μεταξύ των δικτύων των δύο αεροπορικών εταιρειών.
Μένει να δούμε πώς αυτή η συνεργασία θα επεκταθεί (ή δεν θα επεκταθεί) στη συλλογή μιλίων και στις εξαργυρώσεις βραβείων, αλλά η πιθανότητα να ξοδέψει κάποιος ταξιδιώτης τα Southwest Rapid Rewards για να φτάσετε σε μακρινούς προορισμούς όπως η Κωνσταντινούπολη (νέο δρομολόγιο της Icelandair από το αεροδρόμιο Keflavik της Ισλανδίας, που ξεκινά στις 5 Σεπτεμβρίου 2025) ή να πετάξει απευθείας από το Νάσβιλ στην Ισλανδία (νέο δρομολόγιο της Icelandair, που ξεκινά στις 16 Μαΐου 2025) είναι πιο κοντά από ποτέ.