«Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής είναι ο εαυτός μας». Με τη συγκεκριμένη πρόταση ο country manager – devices της Huawei, Lin Bing σκιαγραφεί το προφίλ και την ευρύτερη φιλοσοφία της κινεζικής εταιρείας. Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, μιλώντας στο newsbeast.gr σχετικά με το ερώτημα εάν η Huawei στοχεύει σε επενδύσεις που αφορούν τη δημιουργία παραγωγικών εγκαταστάσεων και σε άλλες χώρες εκτός Κίνας, «διατηρούμε την παραγωγή στη χώρα μας. Δεν αναζητάμε ευκαιρίες αλλού». Ταυτόχρονα δηλώνει ότι η Huawei είναι προσηλωμένη στους στόχους τους οποίους θέτει, ακόμα και όταν αυτοί διέρχονται το δρόμο της αποτυχίας σε ορισμένες των περιπτώσεων, διατηρώντας την πεποίθηση ότι κάποια στιγμή η επιτυχία θα έρθει. Ο Lin Bing παραχώρησε συνέντευξη στο newsbeast.gr με την ευκαιρία της παρουσίασης των νέων συσκευών κινητής τηλεφωνίας, Huawei P10 και P10 plus, στην ελληνική αγορά. – Κύριε Bing ποιος είναι ο στόχος σας σε ό,τι αφορά στην ελληνική αγορά; «Aυτό που θέλαμε είναι να δημιουργήσουμε κάτι μεγάλο εδώ. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, τον περασμένο Νοέμβριο – Δεκέμβριο βρισκόμαστε στα επίπεδα του 20% σε μερίδιο. Η Ελλάδα όπως και οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες παρουσιάζει το εξής χαρακτηριστικό: είναι συγκεντρωμένες πολλές διαφορετικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Για κάποιους κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι θετικό, για κάποιους άλλους όχι. Δεν παύει όμως να είναι ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Για παράδειγμα μία εταιρεία με 10% μερίδιο στην ελληνική αγορά μπορεί να βρίσκεται στη δεύτερη θέση των πωλήσεων. Κι αυτό γιατί υπάρχουν πολλές διαφορετικές μάρκες διαθέσιμες». – Στους στόχους σας είναι επίσης να βρεθείτε στην πρώτη θέση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας; «Πάντα είναι ο στόχος μας να βρισκόμαστε στην πρώτη θέση. Όταν μιλάμε για τη στρατηγική που ακολουθούμε, είναι να εφαρμόζουμε μία διαρκώς επιθετική εμπορική πολιτική και να βρισκόμαστε κάθε φορά και σε καλύτερη θέση». – Εάν μπορούσαμε να κατηγοριοποιήσουμε τα τρία πιο δυνατά σημεία του Huawei P10 ποια θα ήταν αυτά; «Το ισχυρότερο χαρακτηριστικό της νέας μας συσκευής είναι η φωτογραφική μηχανή. Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά Leica Dual Camera. Η μεγάλη διαφορά είναι ότι αυτή τη φορά έχουμε τη συνεργασία της Leica και στη φωτογραφική μηχανή, η οποία βρίσκεται στο μπροστινό μέρος της συσκευής. Στόχος μας ήταν μεταξύ άλλων να ανταποκριθούμε και στις ασιατικές αγορές, στις οποίες οι selfie φωτογραφίες είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες, παρέχοντας μία πολύ καλή ποιότητα εικόνας. Το δεύτερο δυνατό σημείο του Huawei P10 είναι η μπαταρία. Όσοι χρησιμοποιούν για πολλές ώρες συνεχόμενα τη συσκευή τους, συχνά αντιμετωπίζουν πρόβλημα επάρκειας σε μπαταρία. Χαρακτηριστικό του P10 είναι ότι σε διάστημα 10 λεπτών έχει γεμίσει το 30% της μπαταρίας, το οποίο είναι ικανό να καλύψει σχεδόν μισή ημέρα έντονης χρήσης. Το τρίτο στοιχείο που μας ξεχωρίσει είναι το chipset (σύνολο ηλεκτρονικών κυκλωμάτων). Έχουμε αναπτύξει το δικό μας chipset. Στόχος μας μέσω αυτού είναι να δημιουργήσουμε το δικό μας τηλέφωνο, το οποίο μετά από διάστημα κάποιων μηνών θα συνεχίσει να είναι το ίδιο γρήγορο όπως και την πρώτη στιγμή, χωρίς να επιβραδύνεται η λειτουργία του από την προσθήκη εφαρμογών». – Ο μεγαλύτερός σας ανταγωνιστής αυτή τη στιγμή στην αγορά της τεχνολογίας είναι η Apple, η Samsung ή κάποια άλλη όπως για παράδειγμα η Microsoft; «Δεν νομίζω ότι ανταγωνιζόμαστε κάποια από τις εταιρείες που αναφέρατε. Κι αυτό γιατί έχουμε αρκετά μοναδικά χαρακτηριστικά να επιδείξουμε. Ο κόσμος έχει μάθει πλέον να ζει με τα προϊόντα μας, επιλέγοντάς κάθε νέα τεχνολογική γενιά που παρουσιάζουμε. Θα σας αφηγηθώ μία ιστορία. Ο επικεφαλής της εταιρείας μας, απευθύνθηκε κάποια στιγμή σε όλους μας, λέγοντας: «Δεν θέλω να ακούσω κανέναν σας να λέει ότι θέλει να γίνουμε καλύτεροι από την Apple. Να είστε ο εαυτός σας. Σε διαφορετική περίπτωση εάν σας ακούσω να λέτε ξανά κάτι τέτοιο, θα σας επιβάλω πρόστιμο 10 ευρώ. Στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερός ανταγωνιστής μας είναι ο εαυτός μας». – Είναι η χαμηλή τιμή το μεγάλο στοίχημα για εσάς; «Οπωσδήποτε. Μέχρι αυτή τη στιγμή είναι μία από τις πιο βασικές στοχεύσεις μας. Να μπορούμε να πουλάμε τα προϊόντα μας σε προσιτές τιμές σε συνδυασμό με καλή ποιότητα. Αυτή αποτέλεσε την αφετηρία μας, ενώ συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική και αυτή τη στιγμή που μιλάμε. – Οι βασικότεροι παράγοντες της επιτυχίας σας ποιοι είναι; «Ο κυριότερος εξ αυτών είναι ότι διερευνούμε και εκπληρώνουμε τις ανάγκες των πελατών μας. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο πελάτης και κάθε φορά προσπαθούμε βρίσκουμε λύσεις για να τον ικανοποιούμε. Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή η πορεία μας δεν ήταν τόσο επιτυχημένη, στις δύο ή τρεις πρώτες γενιές προϊόντων που παρουσιάσαμε. Στη συνέχεια όμως μάθαμε από τα λάθη μας και προχωρήσαμε. Βελτιωθήκαμε μετά την κυκλοφορία των Huawei P6 και P7, ενώ με τα P9 και P10 περάσαμε σε πολύ ανώτερο επίπεδο». – Το καταναλωτικό κοινό στο οποίο απευθύνεστε κατά κύριο λόγο ποιο είναι; Οι millenials ή οι επιχειρηματίες; «Εάν με ρωτούσατε μερικά χρόνια νωρίτερα, η απάντησή μου θα ήταν διαφορετική. Τότε στοχεύαμε κυρίως στους νέους σε ηλικία καταναλωτές. Σήμερα όμως οι ισορροπίες έχουν αλλάξει. Πλέον απευθυνόμαστε και σε επιχειρηματίες, ενώ αυτό που εξετάζουμε είναι τα προϊόντα μας να απευθύνονται σε κάθε κοινό». – Πόσο πιθανό είναι να εξαγοράσετε άλλες εταιρείες τεχνολογίας στο πλαίσιο της αναπτυξιακής πορείας την οποία ακολουθείτε; «Έως και αυτή τη στιγμή που μιλάμε, η συγκεκριμένη πολιτική δεν αποτελεί το επίκεντρο της στρατηγικής μας. Πριν από περίπου 8 χρόνια είχαν δει το φως της δημοσιότητας διάφορες φήμες αυτής της μορφής και κατά καιρούς ακολούθησαν και άλλες ανάλογες φήμες. Ωστόσο καμία από αυτές δεν έχει επιβεβαιωθεί. Η Huawei συνεχίζει να βαδίζει αυτόνομα, χαράσσοντας τη δική της διαδρομή». – Θα προχωρήσετε σε κάποια μορφή επενδύσεων είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό; «Ως εταιρεία είμαστε πάντα προσηλωμένοι στους στόχους μας. Εάν γυρίσετε πριν από δέκα χρόνια θα διαπιστώσετε ότι προτεραιότητα για εμάς ήταν τα smartphone, πέντε χρόνια πριν συνέβαινε το ίδιο και σήμερα ακολουθούμε ακριβώς την ίδια πολιτική. Δεν είναι λοιπόν στις προτεραιότητές μας να αρπάζουμε ευκαιρίες από πολλούς και διαφορετικούς τομείς. Διατηρούμε τη βιομηχανική παραγωγή στη χώρα μας και δεν αναζητούμε να μεταφέρουμε τις δραστηριότητές μας αλλού. Συν τοις άλλοις όμως είμαστε πολύ επίμονοι σε ό,τι κάνουμε. Εάν για παράδειγμα δεν έρθει η επιτυχία στους πρώτους μήνες ή χρόνια συνεχίζουμε προσηλωμένοι στην αρχική μας κατεύθυνση. Δεν χάνουμε τον στρατηγικό μας προσανατολισμό. Η Huawei γνωρίζει ότι η επιτυχία θα έρθει κάποια στιγμή».