Τους λόγους που οι τηλεθεατές αγαπούν να παρακολουθούν τηλεόραση επιχειρεί να εξηγήσει νέα έρευνα που διεξήχθη σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Βέλγιο, Σουηδία και Ελβετία.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την onepoll.com τον Σεπτέμβριο 2014, λαμβάνοντας δείγμα 4.500 ενηλίκων (ηλικιών 16 χρονών και άνω) και μέσω της διεξαγωγής εκατοντάδων συνεντεύξεων ανά χώρα, για λογαριασμό της νοτιοκορεατικής εταιρείας ηλεκτρονικών ειδών Samsung.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, οι Ευρωπαίοι τηλεθεατές είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αναφορικά με τις πληροφορίες που αποκαλύπτουν σχετικά με το τι συμβαίνει σε μία τηλεοπτική σειρά ή εκπομπή. Μάλιστα, 7 στους 10, παραδέχτηκαν, ότι δεν θα αποκάλυπταν ποτέ σε κάποιον άλλον τη συνέχεια μιας σειράς, όπως δεν θα ήθελαν να συμβεί και σε εκείνους.
Για να αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζει η τηλεόραση στις ζωές των τηλεθεατών, η έρευνα διερευνά τους λόγους για τους οποίους ο κόσμος αγαπάει την τηλεόραση.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύουν πως οι τηλεθεατές απολαμβάνουν τις αγαπημένες τους τηλεοπτικές σειρές, με ποσοστό 52%, να δηλώνουν, ότι παρακολουθούν μόλις ένα επεισόδιο κάθε φορά.
Αντίθετα στην Ιταλία και την Ελβετία ποσοστό 60% και 62%, αντίστοιχα, των τηλεθεατών παρακολουθούν περισσότερα από ένα επεισόδια συνεχόμενα.
Ένα τρίτο των τηλεθεατών (36%) δηλώνουν πως πάντα ρωτούν έναν φίλο ή έναν συνάδελφο, αν έχουν παρακολουθήσει τη συγκεκριμένη σειρά, προτού ξεκινήσουν να μιλούν γι’ αυτήν μπροστά τους και τους αποκαλύψουν την πλοκή.
«Όταν υπάρχει τέτοιο συναισθηματικό δέσιμο με μια τηλεοπτική σειρά, δεν θα έπρεπε να μας ξαφνιάζουν τα έντονα συναισθήματα, που γεννιούνται στην ιδέα κάποιου στοιχείου που μπορεί να αποκαλύπτει την πλοκή. Οι ψυχολόγοι κατανοούν, ότι οι άνθρωποι αντιδρούν θετικά, όταν για παράδειγμα κάποιος δεν αποκαλύπτει τέτοια στοιχεία, επιβραβεύοντάς τους, κάτι που ονομάζεται αμοιβαιότητα. Δημιουργείται αυτή η αίσθηση του δίκαιου παιχνιδιού. Η αμοιβαιότητα είναι πολύ σημαντική, ακριβώς επειδή μια πολύ μικρή κίνηση μπορεί να δημιουργήσει ένα αίσθημα υποχρέωσης και να ενδυναμώσει τις σχέσεις. Έτσι με το να μην αποκαλύπτουμε στοιχεία ταινιών ή σειρών, όταν ξέρουμε ότι κάποιος άλλος απολαμβάνει να βλέπει τα συγκεκριμένα φιλμ, διασφαλίζει το μην συμβεί το ίδιο και σε εμάς. Αυτό το εξηγούν οι εξελικτικοί ψυχολόγοι ως μία κοινωνική συμπεριφορά, που βασίζεται στη θεωρία, ότι βοηθώντας τους άλλους, θα βοηθηθείς και εσύ με τη σειρά σου», αναφέρει ο Μπέρνι Γκουντ, ψυχολόγος ειδικός σε θέματα διαδικτύου.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 50% των τηλεθεατών στην Ευρώπη, υποστήριξαν πως παρακολουθούν σειρές για να ξεφύγουν από την καθημερινότητα, αλλά αυτή η φυγή έρχεται με τα δικά της άγχη.
Σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι τηλεθεατές (46%) είναι τόσο συναισθηματικά δεμένοι με την τηλεόραση που στεναχωριούνται όταν τελειώσει η αγαπημένη τους σειρά. Παραπάνω από τους μισούς (51%) ξεκινούν μια νέα σειρά, με τον ένα στους έξι (16%) να παραδέχεται την ανάγκη του να καλύψει το κενό αμέσως με μια άλλη σειρά.
Παράλληλα, οι σημαντικές εξελίξεις σε μια τηλεοπτική σειρά «μένουν» στο μυαλό των Ευρωπαίων, καθώς μόνο το 43% των τηλεθεατών υποστηρίζει πως δεν ξανασκέφτεται άσχημα γεγονότα που συνέβησαν στους αγαπημένους τους τηλεοπτικούς χαρακτήρες και ένας στους τρεις (33%) Ευρωπαίους νιώθει άγχος μετά από μία σημαντική στιγμή στην πλοκή.
Τέλος, σχεδόν οι μισοί (45%) απορροφούνται την ώρα που βλέπουν τηλεόραση και γι’ αυτό θα αγχωθούν ή θα θυμώσουν, αν κάποιος τους διακόψει.