Τα δεδομένα περισσότερων από 617.000 Ελλήνων χρηστών του Facebook βρίσκονται στα χέρια χάκερ μετά την τεράστια διαρροή δεδομένων που αφορά συνολικά πάνω από 533 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο.
Όπως σημειώνεται στο hackread.com, όπου παρουσιάζεται αναλυτικά πόσοι είναι οι χρήστες των οποίων τα δεδομένα διέρρευσαν ανά χώρα, η διαρροή δεν αφορά κωδικούς πρόσβασης στον λογαριασμό του Facebook, αλλά, μεταξύ άλλων, αριθμοί τηλεφώνου, ημερομηνίες γέννησης, διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και προσωπικά στοιχεία, όπως φύλο, εργασία, τόπο κατοικίας και εκπαίδευση.
Στη σελίδα αναφέρεται πως από την Ελλάδα έχουν διαρρεύσει δεδομένα από 617.722 χρήστες, ενώ συνολικά η διαρροή αφορά χρήστες σε 106 χώρες.
Τα δεδομένα που διέρρευσαν, σύμφωνα με άρθρο του Business Insider, είναι διαθέσιμα δωρεάν σε ένα φόρουμ χάκερ, καθιστώντας τα προσβάσιμα σε οποιονδήποτε έχει βασικές δεξιότητες, γράφει το Business Insider.
Σύμφωνα πάντα με το άρθρο, τα δεδομένα που διέρρευσαν αφορούν 32 εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ, 11 εκατομμύρια χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο και 6 εκατομμύρια χρήστες στην Ινδία, αλλά και δεδομένα χρηστών από πάρα πολλές άλλες χώρες.
«Πρόκειται για παλιά δεδομένα που είχαν αναφερθεί στο παρελθόν, το 2019», δήλωσε εκπρόσωπος του Facebook. «Βρήκαμε και επιδιορθώσαμε αυτό το ζήτημα τον Αύγουστο του 2019».
Ο Αλόν Γκαλ, συνιδρυτής της ισραηλινής εταιρίας κυβερνοασφαλείας Hudson Rock και ένας από τους πρώτους που εντόπισαν τη διαρροή των δεδομένων το περασμένο Σάββατο, δήλωσε πως μια βάση δεδομένων τέτοιας έκτασης θα μπορούσε να οδηγήσει σε εκμετάλλευση των δεδομένων από κακοποιά στοιχεία προκειμένου να επιχειρήσουν την απόκτηση του ελέγχου διαφόρων λογαριασμών.
Οι βάσεις δεδομένων, ειδικά αν είναι μεγάλες ή σπάνιες, δεν κοινοποιούνται αμέσως, επειδή τα άτομα που τις διατηρούν προσπαθούν να επωφεληθούν οικονομικά όσο μπορούν», έγραψε στο Twitter ο Γκαλ. «Η διαδικασία μερικές φορές διαρκεί χρόνια, μερικές φορές μέρες, αλλά τελικά όλες οι ιδιωτικές βάσεις δεδομένων διαρρέουν αφού πρώτα πουληθούν».
Οι διαρροές δεδομένων απειλούν να υπονομεύσουν το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook για τη συλλογή μεγάλου όγκου προσωπικών δεδομένων και τη χρήση τους για την πώληση στοχευμένων διαφημίσεων.