Μοιάζει σαν να προέκυψε από διασταύρωση του Google και της Wikipedia. Η νέα μηχανή αναζήτησης, Blekko, διαθέσιμη σε δοκιμαστική μορφή, επιτρέπει στους χρήστες να αξιολογούν και να οργανώνουν οι ίδιοι τα αποτελέσματα αναζήτησης, έτσι ώστε να αποφεύγουν το χάος του spam.
Το πρόβλημα με τη μηχανή της Google είναι ότι περιλαμβάνει στα αποτελέσματα διαφημιστικούς και παραπλανητικούς δικτυακούς τόπους, οι οποίοι είναι ειδικά σχεδιασμένοι ώστε να εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις, παρόλο που το περιεχόμενό τους δεν έχει ουσιαστική σχέση με τους όρους αναζήτησης.
Στο Blekko, οι χρήστες μπορούν να χαρακτηρίζουν κάθε δικτυακό τόπο με «ετικέτες» της επιλογής τους, όπως «κολέγια», «αυτοκίνητα» ή «συνταγές μαγειρικής». Η δυνατότητα αυτή παραπέμπει στον τρόπο λειτουργίας της εγκυκλοπαίδειας Wikipedia, της οποίας τα λήμματα συντάσσονται από τους ίδιους τους αναγνώστες.
Η εταιρεία που δημιούργησε τη νέα μηχανή διαβεβαιώνει ότι η ποιότητα των αποτελεσμάτων ολοένα θα αυξάνεται καθώς οι χρήστες προσθέτουν νέες ετικέτες.
Βέβαια ο κατάλογος του Blekko περιλαμβάνει σήμερα μόλις 3 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες, συγκριτικά με το ένα τρισεκατομμύριο στον κατάλογο της Google.
Η Blekko, που κλείνει φέτος τρία χρόνια ανάπτυξης, είναι πνευματικό τέκνο του Ριτς Σκέντρα, ο οποίος είχε γίνει διάσημος ως ο πρώτος άνθρωπος που απελευθέρωσε ιό υπολογιστών, πριν από περίπου 25 χρόνια.
Η νέα του προσπάθεια χρηματοδοτήθηκε με 24 εκατ. δολάρια από τις επενδυτικές εταιρείες Venture Partners και CMEA Capital, καθώς και από τον ιδιώτη επενδυτή Μαρκ Άντερσεεν, ο οποίος είχε παίξει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη του Netscape, του πρώτου browser για πλοήγηση στο Διαδίκτυο.
Το Blekko δεν είναι η πρώτη μηχανή αναζήτησης που ζητά τη συνδρομή των χρηστών για να οργανώνει τα αποτελέσματα. Ανάλογη ήταν η ιδέα πίσω από τη Wikia, μια μηχανή που δημιούργησε το 2008 ο ιδρυτής της Wikipedia Τζίμι Ουέιλς, αλλά έκλεισε μόλις ένα χρόνο αργότερα.
Σίγουρα θα είναι δύσκολο να μπορέσει η Blekko να ανταγωνιστεί το Google -μηχανές αναζήτησης όπως οι Delver, Silobreaker και Cuil ουδέποτε τα κατάφεραν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κοινού.
Ακόμα και η Yahoo, ένας από τους γίγαντες του Διαδικτύου, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη δική της μηχανή αναζήτησης και χρησιμοποιεί πλέον το Bing της Microsoft, τη μόνη πραγματική απειλή για τη Google.
πηγή: pathfinder