To MySpace και ορισμένες εταιρείες που διαθέτουν εφαρμογές για το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο έδωσαν σε διαφημιστές δεδομένα από τα οποία θα μπορούσαν να ταυτοποιηθούν οι χρήστες, αποκάλυψε η Wall Street Journal, λίγες ημέρες μετά το αντίστοιχο ρεπορτάζ για το Facebook.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι διαφημιστικές εταιρείες που συνεργάζονται με το MySpace απέκτησαν πρόσβαση στους αριθμούς που χρησιμοποιούνται ως ταυτότητες των χρηστών (user ID). Οι αριθμοί αυτοί οδηγούν στα προφίλ των χρηστών που μπορεί να περιέχουν ονόματα, φωτογραφίες και άλλα προσωπικά δεδομένα.
Οι υπεύθυνοι του MySpace παραδέχτηκαν ότι παρέδωσαν τα δεδομένα, υποστήριξαν όμως ότι δεν υπάρχει θέμα αποκάλυψης προσωπικών δεδομένων, εν μέρει επειδή οι χρήστες δεν απαιτείται να καταχωρούν στα προφίλ τους τα πραγματικά τους ονόματα.
«Η γνώση ενός δημόσιου user ID δεν παρέχει πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα των χρηστών» δήλωσε στο AFP εκπρόσωπος της εταιρείας.
Παραδέχτηκε πάντως ότι ορισμένες εφαρμογές τρίτων που τρέχουν στο MySpace μετέδιδαν τα user ID κατά παράβαση των όρων συνεργασίας: «Υπέπεσε πρόσφατα στην αντίληψή μας ότι αρκετοί δημιουργοί εφαρμογών ενδέχεται να έχουν παραβιάσει αυτούς τους όρους. Λαμβάνουμε τα κατάλληλα μέτρα κατά των δημιουργών αυτών» είπε ο εκπρόσωπος.
H αποκάλυψη έρχεται μια εβδομάδα μετά το άρθρο της Wall Street Journal που κατηγορούσε για παρόμοια διαρροή δεδομένων το Facebook. Σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα, τα user ID των χρηστών του Facebook μεταδίδονταν σε διαφημιστές από δημοφιλείς εφαρμογές όπως το παιχνίδι Farmville.
Την Πέμπτη, η διεύθυνση του Facebook ανακοίνωσε ότι στο εξής τα επίμαχα δεδομένα θα κρυπτογραφούνται για λόγους ασφάλειας.
Το MySpace και η Wall Street Journal ανήκουν στον όμιλο News Corp. του μεγιστάνα των μίντια Ρούπερτ Μέρντοχ.
πηγή: pathfinder