Η Black Friday πλησιάζει και αρκετοί καταναλωτές είναι έτοιμοι για τις αγορές τους, καθώς θέλουν να αξιοποιήσουν τις χαμηλές τιμές που θα βρουν στην αγορά. Μεγάλο μέρος της προτίμησης του κοινού αναμένεται να καταλάβουν οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές.
Εκτός από τις τηλεοράσεις, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (μαζί με τα laptops) και τις περιφερειακές συσκευές, τα smartphones θα βρεθούν για ακόμη μια φορά στην πρώτη γραμμή των προτιμήσεων, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι -ιδίως οι νεότεροι σε ηλικία- που θα εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες είτε για να προχωρήσουν στην ανανέωση των συσκευών τους, είτε να αποκτήσουν τα κινητά τηλέφωνα που έχουν βάλει ως στόχο να κρατούν στα χέρια τους.
Ενόψει, λοιπόν, της Black Friday έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιες είναι οι βασικές επιλογές του κοινού στην αγορά smartphones τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και στην Ελλάδα. Αυτό που αποδεικνύουν τα στοιχεία, είναι πως η Samsung και η Huawei έχουν την πρωτιά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αφήνοντας σημαντικά πίσω τους την Apple.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Gartner που δημοσιεύτηκαν τον προηγούμενο Αύγουστο και αφορούν τις πωλήσεις κατά το 2ο τρίμηνο του 2019 σε παγκόσμιο επίπεδο, η Huawei και η Samsung ήταν εκείνες που παρουσίασαν τις υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις πωλήσεων -κατά 16,5% και 3,8% αντίστοιχα- με το μερίδιό τους στην αγορά να φτάνει, αντίστοιχα, το 20,4% και το 15,8%. Αυτό μεταφράζεται σε πάνω από 58.000.000 «έξυπνα» κινητά τηλεφώνα για την κινεζική εταιρεία και πάνω από 75.000.000 για την κορεατική.
Όσον αφορά τη Huawei, σημειώνεται ότι στα στατιστικά της συμπεριλαμβάνεται και η Honor και το κομμάτι που κατέχει στην αγορά.
Αντίστοιχα, η Apple πούλησε πάνω από 38.500.000 συσκευές, με τον αριθμό αυτό να αντιστοιχεί σε ποσοστό 10,5%. Από κοντά και η Xiaomi, της οποίας τα αντίστοιχα νούμερα είναι +33.000 συσκευές και 9% ποσοστό στην αγορά.
Όσο για τις προτιμήσεις των Ελλήνων, επίσημα νούμερα υπάρχουν από το 2018. Σύμφωνα με τα σχετικά στατιστικά, βάσει τεμαχίων, η Samsung καταλαμβάνει το 29,5% των προτιμήσεων, η Huawei το 24% και μειώνει την «ψαλίδα» από τους Κορεάτες, η Xiaomi έρχεται τρίτη και καταλαμβάνει το 15% της αγοράς, ενώ στην τέταρτη θέση έρχεται η ελληνική MLS με 8%. Όσο για την Apple, τα iPhones της λαμβάνουν μόνο 6,4% της αγοράς.
Ωστόσο, σημειώνεται ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση η Honor δεν συνυπολογίζεται στην καταμέτρηση που αφορά τη Huawei.
Η πρώτη εξάδα βάσει πώλησης τεμαχίων για το 2018 έχει ως εξής:
- Samsung 29,5%
- Huawei 24%
- Xiaomi 15%
- MLS 8%
- Apple 6,4%
- HMD Global (Nokia) 3,2%