Λένε πως κάθε νέο προϊόν ζει δύσκολες πρώτες ώρες, κάτι που επιβεβαιώνουν οι Joan Schneider και Julie Hall, συγγραφείς του σχετικού πονήματος «The New Launch Plan».
«Λιγότερο από το 3% των νέων καταναλωτικών πακέτων προϊόντων ξεπερνούν σε πωλήσεις την πρώτη χρονιά τα 50 εκατ. δολάρια, που θεωρούνται το ορόσημο για ένα ιδιαιτέρως πετυχημένο λανσάρισμα».
Κι όμως, ακόμα και οι μεγαλύτεροι κολοσσοί, εταιρίες που θα έλεγες πως δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη τους, μετρούν τέτοιες αποτυχίες που στοίχισαν θέσεις και θέσεις.
Τίποτα βέβαια δεν ξεπερνά στους μοντέρνους καιρούς μας το Facebook Home, την απόπειρα του Facebook το 2013 να καταστεί το homescreen στα κινητά μας τηλέφωνα.
Οι υπάλληλοι του Facebook το ήξεραν πως δεν θα τραβήξει και ο κόσμος τούς επιβεβαίωσε πανηγυρικά. Ακόμα και ειδικό κινητό κυκλοφόρησε η HTC (First) που ερχόταν με το Facebook Home προεγκατεστημένο σε περιβάλλον Android.
Τι συνέβη; Πήγαν όλα στραβά. Τόσο στραβά που σε λιγότερο από έναν μήνα από την κυκλοφορία του η διετής συνδρομή στην υπηρεσία έπεσε από τα 99,99 δολάρια στα… 0,99!
Καταναλωτικό κοινό και ειδικοί συμφώνησαν σε όλα: το Facebook Home λειτουργούσε μόνο στα χέρια του πιο φανατικού κοινού. Δεν λειτουργούσε δηλαδή, απλώς οι σκληροπυρηνικοί φαν το θεωρούσαν μια χαρά.
«Ήταν εντάξει για τον εθισμένο στο Facebook», σχολίασε χαρακτηριστικά ένας από τους γκουρού της Silicon Valley, «επεξεργάζεται όμως πολλά δεδομένα και τρώει την μπαταρία. Απεγκατάσταση».
Όπως είχαν αποκαλύψει μάλιστα οι «New York Times», η αποτυχία οδήγησε το Facebook σε αναδιοργάνωση, στέλνοντας όσους εμπλέκονταν στο Home σε άλλα τμήματα και δραστηριότητες.
Το Facebook δεν σταμάτησε το προϊόν επισήμως, σταμάτησε απλώς να ασχολείται μαζί του. Ακόμα και ο εκπρόσωπος Τύπου του αρνούνταν να απαντήσει στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Λες και δεν υπήρχε Facebook Home δηλαδή.
Ο Mark Zuckerberg αποφάσισε κάποια στιγμή να το βγάλει από την πρίζα, μεταφέροντας τα καλύτερα στοιχεία του στο Android app του Facebook.