Η Burson-Marsteller, κορυφαία παγκοσμίως εταιρεία επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων, δημοσιεύει σήμερα το δεύτερο μέρος της μελέτης «Twiplomacy», εστιάζοντας συγκεκριμένα στην προώθηση χωρών μέσω του Twitter.
Η μελέτη δείχνει πως μόνο εννέα κυβερνήσεις από τα 193 κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών ελέγχουν τους λογαριασμούς που βασίζονται στο όνομα της χώρας τους στο Twitter.
Οι λογαριασμοί των @GreatBritain, @Israel, και @Sweden είναι τα καλύτερα παραδείγματα χωρών που αξιοποιούν αποτελεσματικά το Twitter για την προώθησή τους. Ο λογαριασμός της Μεγάλης Βρετανίας (@GreatBritain) αποτελεί κομμάτι της καμπάνιας «Britain is Great» που λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 2012 για να αναδείξει όλα όσα είναι σπουδαία και ενδιαφέροντα για το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο λογαριασμός του Ισραήλ (@Israel) είναι ο επίσημος λογαριασμός της χώρας στο Twitter, τον οποίο διαχειρίζεται η Ομάδα Ψηφιακής Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών του Ισραήλ. Ο λογαριασμός είναι από τους πιο δημοφιλείς λογαριασμούς χωρών, διαθέτοντας περισσότερους από 66.000 followers, ενώ αποτελεί το κεντρικό σημείο της δραστηριότητας της κυβέρνησης του Ισραήλ στο Twitter.
H Σουηδική κυβέρνηση έχει παραχωρήσει τον επίσημο λογαριασμό της στο Twitter στους πολίτες. Κάθε εβδομάδα, ένας διαφορετικός Σουηδός πολίτης διαχειρίζεται το λογαριασμό @Sweden για να μοιραστεί προτάσεις, γνώμες και στοιχεία για τη Σουηδία με τους περισσότερους από 66.000 followers του λογαριασμού. Το project Curators of Sweden εγκαινιάστηκε το Δεκέμβριο του 2011 και, παρότι έχουν υπάρξει και κάποια ατυχή tweets, την πρωτοβουλία έχουν αντιγράψει με διαφορετικούς βαθμούς επιτυχίας στη Νέα Ζηλανδία (@NewZealand) και στην Ιρλανδία (@Ireland). Επιπλέον, το project έχει εμπνεύσει ομάδες εθελοντών σε περισσότερες από 20 χώρες να συμμετάσχουν στο κίνημα που έχει γίνει γνωστό ως «κίνημα εναλλασσόμενης επιμέλειας» (rotation curation movement).
Οι λογαριασμοί στο Twitter των @AntiguaBarbuda, @Barbados, @Lithuania, @Maldives, @SouthAfrica, και @Spain διαχειρίζονται από τους αντίστοιχους επίσημους οργανισμούς τουρισμού για να προωθήσουν τον τουρισμό στην αντίστοιχη χώρα.
Παρόλα αυτά, τρεις στους πέντε λογαριασμούς χωρών είναι είτε κλειδωμένοι, αδρανείς, ανενεργοί είτε με λειτουργία που έχει ανασταλεί, ενώ σχεδόν οι μισοί από τους υπόλοιπους 71 λογαριασμούς δημοσιεύουν αυτοματοποιημένα tweets με βάση μια ροή ειδήσεων σχετικά με την εκάστοτε χώρα.
O λογαριασμός στο Twitter με το όνομα @Greece συμπεριλαμβάνεται στους 43 λογαριασμούς χωρών που είναι ανενεργοί ή έχουν εγκαταλειφθεί από τους ιδιοκτήτες τους. Ο λογαριασμός έχει δημοσιεύσει μόνο δύο tweets, ενώ έχει να δημοσιεύσει νέο tweet από τον Αύγουστο του 2011.
«Παρατηρώντας τα αποτελέσματα της μελέτης, είναι ξεκάθαρο πως πολύ λίγες κυβερνήσεις και οργανισμοί τουρισμού έχουν κατανοήσει τη δύναμη του branding και marketing για χώρες στο Twitter,» δήλωσε ο Matthias Lufkens, επικεφαλής του Burson-Marsteller EMEA Digital Practice.
«Είναι μια τεράστια ευκαιρία για τις χώρες να χρησιμοποιήσουν το Twitter σαν μέρος της επικοινωνίας τους, για να έρθουν σε επαφή με ένα μεγάλο και συνεχώς αυξανόμενο κοινό».
Τα στοιχεία συλλέχθηκαν το Νοέμβριο του 2012, μετά από έλεγχο των ονομάτων που χρησιμοποιούν στο Twitter τα 193 κράτη-μέλη του ΟΗΕ.
Η Burson-Marsteller χρησιμοποίησε το εργαλείο Twitonomy (http://twitonomy.com) για να εξετάσει τη χρήση και το ιστορικό κάθε λογαριασμού στο Twitter.