Μια ημέρα μετά την παρουσίαση του iPad Mini και του iPad τέταρτης γενιάς, σχεδόν οι μισοί κάτοχοι iPad εμφανίζονται αναστατωμένοι με την παρουσίαση της τέταρτης γενιάς της συσκευής, λίγους μόλις μήνες μετά την προηγούμενη.
Νέα μελέτη της Toluna QuickSurveys αποκάλυψε πως το 50% των κατόχων του iPad 3 δήλωσαν δυσαρεστημένοι με την εταιρεία για την κυκλοφορία του iPad 4 ενώ μικρότερο αλλά εξίσου σημαντικό ποσοστό κατέχουν οι κάτοχοι του iPad 2 (45%) και του πρώτου iPad (40%).
Επιπλέον το 25% των καταναλωτών της Apple πιστεύει ότι η φήμη της εταιρείας «αμαυρώθηκε» μετά την αφαίρεση των Google Maps από το iOS 6 και την αντικατάσταση του με τους προβληματικούς Apple Maps. Κάτι που δεν έχει βέβαια άμεση σχέση με την προχθεσινή παρουσίαση, αλλά αναμένεται να επηρεάσει, έστω και σε μικρό βαθμό, τις προτιμήσεις τους.
Την ίδια στιγμή όμως η έρευνα αποκάλυψε πως παρά την απογοήτευση τους, πολλοί καταναλωτές είναι έτοιμοι να αποκτήσουν το Mini. Το 15% των ερωτηθέντων δήλωσε πως θα το αγοράσει «σίγουρα» και το 32% πως «μάλλον θα το αγοράσει».
Όσον για το ποια ακριβώς είναι τα χαρακτηριστικά που τους προσελκύουν, οι περισσότεροι εμφανίζονται εντυπωσιασμένοι από το μικρότερο μέγεθος και βάρος της συσκευής (26%), την ταχύτητα και την απόδοση του (23%) και τη μεγαλύτερη διάρκεια της μπαταρίας του (22%).
Στην ερώτηση για τα ποια συσκευή θα προτιμούσαν ανάμεσα στα iPad Mini, Kindle Fire και Nexus 7, το περίεργο είναι πως το Kindle βρέθηκε στην κορυφή με 46%, το iPad Mini ήρθε δεύτερο με 40% και τέλος το Nexus 7 με 14%.
Τα αποτελέσματα αυτά είναι πάνω-κάτω αναμενόμενα. Η απογοήτευση των καταναλωτών ήταν αναμενόμενη και για τις δυο συσκευές, για το iPad 4 λόγω της σύντομης ημερομηνίας κυκλοφορίας του και για τo Mini λόγω της τιμής του και των περιορισμένων χαρακτηριστικών του.
Όπως φαίνεται όμως, τουλάχιστον το μικρότερο tablet αναμένεται να επηρεάσει της πωλήσεις της Google και της Amazon. Μπορεί να μην πουλήσει αρκετά ώστε να ξεπεράσει τα προϊόντα τους, σίγουρα όμως θα αποτελέσει σημαντικό ανταγωνιστή τους.