Οι θαυμαστές του περίφημου video game «Bloodborne» αναρωτιούνται εδώ και καιρό αν η Sony θα κυκλοφορήσει ποτέ ένα remake ή remaster του αγαπημένου παιχνιδιού του 2015, που αποτέλεσε τον διάδοχο του Dark Souls και γρήγορα κέρδισε τη λατρεία των παικτών.

Ωστόσο, φαίνεται πως η αντίδραση της Sony στις φήμες των φανς είναι ξεκάθαρη: όχι μόνο δεν θα κυκλοφορήσει remake σύντομα, αλλά θα καταβάλλει και προσπάθειες να καταργήσει τα fan-made projects. Αυτό περιλαμβάνει και την πρόσφατη αφαίρεση του fan-made demake «Bloodborne PSX» καθώς και του γνωστού 60fps mod για το παιχνίδι.

Το «Bloodborne PSX», το οποίο δημιουργήθηκε από τη Lilith «b0tster» Walther, περιλάμβανε την δημοφιλή εμπειρία του Bloodborne ως block παιχνίδι για το αρχικό PlayStation του 1995. Παρά το γεγονός ότι η δημιουργία κυκλοφόρησε πριν από τρία χρόνια, η Sony αποφάσισε τώρα να το αποσύρει. Η εταιρεία υπέβαλε μήνυση μέσω του MarkScan, του εντεταλμένου της, που ανέλαβε την κατάργηση του παιχνιδιού από την πλατφόρμα itch.io.

Το επίσημο ειδοποιητήριο για την παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων αναφέρει ότι η Walther εμπλέκεται σε «ψηφιακή πειρατεία». Αν και δεν είναι έκπληξη που η Sony δεν επιθυμεί να προωθήσει έργα που χρησιμοποιούν τα πνευματικά της δικαιώματα, το πιο ενδιαφέρον είναι ότι η Walther είχε ήδη δεχτεί να τροποποιήσει το άλλο της παιχνίδι, το «Bloodborne Kart», σε «Nightmare Kart», όταν η Sony απλά της ζήτησε να το κάνει.

Σύμφωνα με το theverge ο λόγος που η Sony προχώρησε στη δράση αυτή μέσω του MarkScan παραμένει ασαφής. Ο MarkScan είναι υπεύθυνος και για την κατάργηση του 60fps mod για το Bloodborne, σύμφωνα με τον δημιουργό του mod, Lance McDonald και είχε επίσης αφαιρέσει βίντεο της Walther για το Bloodborne PSX από το YouTube με αίτημα παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων.

Ο MarkScan έχει γίνει γνωστός για τις καταργήσεις ιστοσελίδων, όπως το αίτημα να αφαιρεθούν ακόμη και ιστοσελίδες της ίδιας της Sony. Σύμφωνα με μια αναφορά διαφάνειας της Google, ο MarkScan καταθέτει εκατομμύρια αιτήματα κατάργησης URL για λογαριασμό εταιρειών όπως η Sony, η Amazon, το Netflix, η Crunchyroll και άλλες, με την Google να αφαιρεί περίπου το 47% από αυτά.

Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από την κατάργηση αυτών των βίντεο και δημιουργιών τώρα; Η Sony είχε δημιουργήσει ελπίδες στους φανς όταν παρουσίασε το Bloodborne στο τέλος του βίντεο ευχαριστιών για την 30ή επέτειο τον Δεκέμβριο, με τη φράση «It’s about persistence» – μήπως πρόκειται για κωδικό μήνυμα στους φανς ότι πρέπει να συνεχίσουν να περιμένουν;

Ας ελπίσουμε ότι αυτή δεν είναι η αρχή μιας εκστρατείας κατά των «demakes«, καθώς αποτελούν έναν ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο να επαναλαμβάνουν τα παιχνίδια και δεν φαίνεται να μειώνουν ουσιαστικά τη ζήτηση για αληθινά remakes.