Η Sony προωθεί τη συνεργασία της με την AMD, ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν περισσότερη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για να κάνουν τα παιχνίδια να φαίνονται και να παίζουν καλύτερα -και όχι μόνο στο υλικό του PlayStation.
Οι δύο εταιρείες εγκαθιδρύουν μια «βαθύτερη συνεργασία» για να εργαστούν πάνω σε «τεχνολογία βασισμένη στη μηχανική μάθηση για γραφικά και gameplay», όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής αρχιτέκτονας του PS5 και του PS5 Pro, Mark Cerny.
Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται ήδη στις GPUs του PS5 και του PS5 Pro, οι οποίες βασίζονται στην αρχιτεκτονική RDNA 2 της AMD, και το PS5 Pro χρησιμοποιεί ένα χαρακτηριστικό που ονομάζεται PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) για να βελτιώσει την καθαρότητα της εικόνας και τους ρυθμούς καρέ.
Η Sony, σύμφωνα με το theverge.com, δημοσίευσε, επίσης, μια παρουσίαση 37 λεπτών από τον Cerny που συζητά τεχνικές πτυχές του PS5 Pro και κάποιες πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με το «πολυετές» έργο με την AMD, το οποίο φέρει την κωδική ονομασία «Amethyst».
Οι δυο τους είναι ασαφείς σχετικά με το πώς, πότε και πού θα χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία που θα προκύψει από το Project Amethyst, αλλά σε γενικές γραμμές ακούγεται σαν κάτι που θα μπορούσαμε να δούμε στο επόμενο PlayStation και σε άλλο μελλοντικό hardware στο οποίο συμμετέχει η AMD.
Οι εταιρείες έχουν δύο στόχους με το Project Amethyst, σύμφωνα με τον Cerny. «Ο πρώτος στόχος είναι μια πιο ιδανική αρχιτεκτονική για τη μηχανική μάθηση», δήλωσε ο Cerny, συμπεριλαμβανομένου κάτι που είναι ιδιαίτερα καλό στην αντιμετώπιση των ελαφρών συνελικτικών νευρωνικών δικτύων για τα γραφικά των παιχνιδιών.
Ο δεύτερος στόχος είναι η ανάπτυξη «ενός συνόλου CNN υψηλής ποιότητας για γραφικά», δήλωσε ο Cerny. «Τόσο η SIE όσο και η AMD θα έχουν ανεξάρτητα τη δυνατότητα να αντλούν από αυτή τη συλλογή αρχιτεκτονικών δικτύων και στρατηγικών εκπαίδευσης και αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να είναι το κλειδί για την αύξηση του πλούτου των γραφικών παιχνιδιών, καθώς και για τη δυνατότητα εκτενέστερης χρήσης της ανίχνευσης ακτίνων και της ανίχνευσης διαδρομών».
Η Sony και η AMD δεν θέλουν αυτή η τεχνολογία να είναι αποκλειστική για το PlayStation. «Μέσω αυτής της τεχνολογικής συνεργασίας επιδιώκουμε να υποστηρίξουμε την ευρεία εργασία και τη μηχανική μάθηση σε μια ποικιλία συσκευών», δήλωσε ο Cerny. Αυτό σημαίνει «κάτι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως σε PC και κονσόλα και cloud», δήλωσε ο Cerny στο IGN.
Οι καρποί αυτής της δουλειάς φαίνονται να αργούν ακόμα: «Μην περιμένετε κάποια μαζική ανακοίνωση υλικού αμέσως μετά από αυτό», δήλωσε ο Cerny στο Digital Foundry. Και δεδομένου ότι η δημιουργία μιας κονσόλας είναι «περίπου ένα ταξίδι τεσσάρων ετών», είναι πιθανό να μην δούμε υλικό που χρησιμοποιεί τεχνολογία από το Project Amethyst μέχρι το PlayStation 6.