Η Meta και η Apple δραστηριοποιούνται στον ίδιο κλάδο, αλλά σε διαφορετικούς τομείς, κάτι που φέρεται να αλλάζει σύντομα, με αποτέλεσμα ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ να αρχίζει να «φοβάται» την εταιρεία που παράγει τα iPhone.
Εργαζόμενοι της Meta τονίζουν ότι οι δρόμοι των δύο τεχνολογικών κολοσσών θα συναντηθούν για πρώτη φορά και συγκεκριμένα θα «διασταυρώσουν τα ξίφη τους» στην εικονική πραγματικότητα. Σχετική πηγή από την εταιρεία του Ζούκερμπεργκ μίλησε στον Mark Gurman του Bloomberg και τόνισε ότι «είμαστε στο στάδιο του “φοβόμαστε την Apple”».
Η αρθρογράφος του Business Insider, Grace Kay, αναφέρει ότι η «μάχη» θα δοθεί στο χώρο των gadgets για gaming που σχετίζονται με την εικονική πραγματικότητα, γιατί η Apple θα κυκλοφορήσει το 2024 το Vision Pro ως αντίπαλο του Meta Quest που εκπροσωπεί το Metaverse.
Ο Ζούκερμπεργκ υποτιμά τον αντίπαλο, αλλά η Meta λαμβάνει τα μέτρα της
Η Meta διαθέτει ισχυρό προβάδισμα στο τομέα της εικονικής πραγματικότητας, αφού πραγματοποιεί σχετικές εργασίες από το 2017 και έχει ανακοινώσει τρία Meta Quest, τα οποία κυριαρχούν στο συγκεκριμένο χώρο. Ωστόσο, ο Mark Gurman τονίζει ότι η Apple μπορεί να γίνει τρομερός αντίπαλος, γιατί είναι γνωστή για την υπομονή της και την έμφαση στη λεπτομέρεια, πριν κυκλοφορήσει ένα προϊόν για πρώτη φορά στην αγορά, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το πρώτο iPhone.
Επίσημα, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ αποδοκιμάζει σε μεγάλο βαθμό τον μελλοντικό ανταγωνιστή του, ιδιαίτερα μετά την ανακοίνωση του CEO της Apple, Tim Cook, για το Vision Pro. Χαρακτηριστικά, σε σχετική εταιρική συνάντηση, τόνισε πως «δεν είναι αυτό που θέλω» και επισήμανε ότι το Meta Quest είναι «διαφορετικό» και «μοναδικό». Άτομα από την Meta όμως, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και αναφέρουν ότι ήδη λαμβάνουν μέτρα για να κάνουν πιο ελκυστική στο κοινό τη συσκευή τους.
Αρχικά, το τελευταίο μοντέλο Meta Quest 3 θα κοστίζει 499 δολάρια και η πιο ακριβή έκδοση του 1.000 δολάρια, τη στιγμή που η συσκευή της Apple αναμένεται να βγει στην αγορά με την τιμή των 3.499 δολαρίων.
Έπειτα, η εταιρεία στοχεύει να δώσει περισσότερο έμφαση την ανάπτυξη της εικονικής πραγματικότητας, αλλά περιμένει το «πράσινο φως» από τον Ζούκερμπεργκ για τη σχετική χρηματοδότηση, σε μια περίοδο που η εταιρεία επενδύει σε άλλα μεγαλεπήβολα πρότζεκτ, όπως η τεχνητή νοημοσύνη.
Οι «άσσοι στο μανίκι» που κρύβει η Apple
Η Apple μπορεί να μπαίνει καθυστερημένα στην αγορά της εικονικής πραγματικότητας, αλλά οι εργαζόμενοι της νιώθουν «σίγουροι» για το νέο εγχείρημα και θεωρούν ότι το προϊόν τους «θα είναι ανώτερο» από εκείνο του ανταγωνιστή.
Επίσης, κρύβει «δύο άσσους» στο μανίκι της και ο πρώτος αφορά τον τρόπο που θα πλασάρει το Vision Pro στην αγορά. Σύμφωνα με την Grace Kay του Business Insider, η εταιρεία δεν προωθεί την συσκευή ως gadget για gaming, αλλά ως μηχάνημα για επικοινωνία, παραγωγικότητα και ψυχαγωγία. Με αυτό τον τρόπο απευθύνεται σε ένα πιο ευρύ κοινό, το οποίο έχει και την οικονομική άνεση για να το αγοράσει.
Ο δεύτερος «άσος» είναι η ίδια η φύση της εταιρείας. Η Apple παράγει smartphones, δηλαδή την μηχανή που μπορεί να παράξει ή να υποστηρίζει την νέα τεχνογνωσία, που είναι η εικονική πραγματικότητα. Αντιθέτως, η Meta παράγει τις εφαρμογές (Facebook, Instagram) που μπορούν να επενδύσουν στην εικονική πραγματικότητα.
Αν και είναι σχετικά νωρίς για τεχνολογικό άνοιγμα της εικονικής πραγματικότητας σε πιο προσβάσιμες συσκευές (smartphones, tablet κτλ), ο στόχος είναι να συμβεί κάποια στιγμή. Έτσι, η Apple διαθέτει ένα ισχυρό προβάδισμα, ειδικά από τη στιγμή που κυριαρχεί στην αμερικανική αγορά, που έχει μεγάλο μερίδιο στην κατανάλωση τεχνολογικών προϊόντων, με αποτέλεσμα ο Ζούκερμπεργκ να φέρεται να φοβάται μια μελλοντική σύγκρουση συμφερόντων.