Uber και Lyft παραδέχτηκαν επισήμως ότι χειροτερεύουν κατά πολύ το κομφούζιο στους δρόμους των πόλεων όπου δραστηριοποιούνται.
Οι δύο εφαρμογές ταξί αντιστοιχούν πια ακόμα και στο 14% των συνολικών μιλίων που καταγράφουν τα οχήματα σε κάποιες πόλεις, σύμφωνα με την έρευνα που έκαναν οι ίδιες.
Οι δύο εταιρίες ισχυρίζονταν διαχρονικά πως οι εφαρμογές ταξί έχουν τη δύναμη να βελτιώσουν την κίνηση, μειώνοντας τον συνολικό αριθμό οχημάτων που κινούνται κάθε στιγμή στους δρόμους. Κάθε φορά μάλιστα που κάποια ανεξάρτητη έρευνα έδειχνε τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, οι δύο εταιρίες έσπευδαν να θέσουν εν αμφιβόλω τη μεθοδολογία της μελέτης.
Αυτή τη φορά τα δεδομένα έρχονται όμως από τις ίδιες! Οι Uber και Lyft απευθύνθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2018 στη συμβουλευτική εταιρία μεταφορών Fehr & Peers ώστε να εξετάσει την επίπτωση των οχημάτων τους σε έξι αμερικανικές πόλεις (Βοστόνη, Σικάγο, Λος Άντζελες, Σαν Φρανσίσκο, Σιάτλ και Ουάσιγκτον).
Τα αποτελέσματα δεν αφήνουν περιθώριο αμφιβολίας: οι στόλοι τους επιβαρύνουν κατά πολύ το μποτιλιάρισμα στις πόλεις όπου δραστηριοποιούνται. Και όχι μόνο αυτό, αλλά επιδεινώνουν την κίνηση κατά πολύ περισσότερο από τις αρχικές υποθέσεις («σχεδόν διπλάσια από τις προηγούμενες εκτιμήσεις»).
Ανεξάρτητη μελέτη της εταιρίας ερευνών INRIX το 2017 έδειξε πως μεταξύ 2010-2016 η κίνηση στο Σαν Φρανσίσκο αυξήθηκε κατά 60% και οι Uber και Lyft ευθύνονταν για περισσότερο από το μισό αυτής της αύξησης.
Οι δύο κολοσσοί των εφαρμογών ταξί δεν αποδέχτηκαν τότε τα δεδομένα, πλέον όμως δεν μπορούν να αρνούνται τις επιπτώσεις της δράσης τους στα κυκλοφοριακά εμφράγματα των αστικών ιστών…