Το ποδόσφαιρο στην Ασία και πιο συγκεκριμένα στην Κίνα έχει απογειωθεί τα τελευταία χρόνια, με κορύφωση που συνέβη το 2016 και που συνεχίζεται με τον ερχομό του 2017. Στην Απω Ανατολή ρίχνουν τρελό χρήμα και μπαίνουν γερά στο παγκόσμιο παιχνίδι. Το θέμα με τους Ασιάτες γενικότερα είναι πως αποτελούν την αγορά με τις πιο διευρυμένες δυνατότητες για το άθλημα και μάλιστα στο μεγαλύτερο μέρος της είναι ακόμα «παρθένα» και ανοικτή προς εκμετάλλευση. Αυτό φυσικά το έχουν καταλάβει εδώ και πολλά χρόνια και οι ευρωπαϊκοί σύλλογοι. Πιονέρος υπήρξε η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, που πρωταγωνίστησε επί τούτου από την δεκαετία των 90s, κάνοντας περιοδείες στην άλλη άκρη του κόσμου. Πλέον το δρόμο της έχουν ακολουθήσει σχεδόν όλα τα διάσημα clubs, αλλά οι Κόκκινοι Διάβολοι εξακολουθούν να δρέπουν τους καρπούς της πρωτοπορίας τους. Η «Mailmangroup» είναι μία εταιρεία που κάνει θραύση σε έρευνες στην Κίνα. Συγκεκριμένα εδρεύει στην Σανγκάι και αυτοαποκαλείται ως «technology and social media agency». Αυτή τη φορά λοιπόν η «Mailman» ασχολήθηκε με αυτά που λέγαμε παραπάνω. Ποιες ομάδες δηλαδή, ποιοι σούπερ σταρ και ποια πρωταθλήματα από την Ευρώπη κάνουν μεγαλύτερο γκελ στους Ασιάτες. Και τα αποτελέσματα από τη μία ήταν αναμενόμενα, μα από την άλλη αιφνιδιάζουν σε μεγάλο βαθμό. Ας ξεκινήσουμε όμως με τα clubs. Η Γιουνάιτεντ είναι η ομάδα με την μεγαλύτερη επιρροή και αυτό είναι λογικό. Από εκεί και μετά όμως ξεκινούν οι εκπλήξεις. Στη 2η θέση βρίσκεται η Μπάγερν και την πεντάδα κλείνουν τρεις αγγλικές (Αρσεναλ, Λίβερπουλ, Σίτι), αφήνοντας 6η την Ρεάλ και 9η την Μπαρτσελόνα, κάτι που προκαλεί τεράστια εντύπωση και δείχνει την προτίμηση των Ασιατών για τους συλλόγους της Premier League. Παραδόξως όμως, όσον αφορά καθαρά τα πρωταθλήματα, στην κορυφή της επιλογής δεν βρίσκεται το αγγλικό, αλλά η Μπουντεσλίγκα και μάλιστα με μεγάλη διαφορά. Οι Γερμανοί ρίχνουν αρκετό χρήμα στην προώθηση της λίγκας τους στην Ασία και προβάλλονται σε ζωντανές αθλητικές εκπομπές, αγοράζοντας πολύ διαφημιστικό χρόνο. Κάπως έτσι στην επιλογή ομάδας η Ντόρτμουντ ισοβαθμεί με την Μπάρτσα στην 9η θέση, ενώ 11η είναι η Σάλκε μαζί με την Τσέλσι και πάνω από κοτζάμ Γιουβέντους, Παρί και Ιντερ. Για να πάμε στα ινδάλματα. Ο Κριστιάνο Ρονάλντο είναι πρώτος και αυτό μοιάζει κανονικό. Το τι συμβαίνει από κάτω όμως δεν είναι καθόλου φυσιολογικό. Στην πρώτη πεντάδα δεν υπάρχει το όνομα του Λιονέλ Μέσι. Οζίλ, Μπέιλ, Μαρσιάλ και Ρούνεϊ ακολουθούν σε μία τρελή λίστα. Το περίεργο βέβαια και αντίθετο με όλα τα παραπάνω, είναι ότι στα social media κυριαρχούν Μπαρτσελόνα και Ρεάλ. Το συμπέρασμα πάντως που βγαίνει από όλες τις κατηγορίες, έχει να κάνει γενικότερα με το ότι η σχέση των Ασιατών με την μπάλα ακόμα δεν έχει γίνει… κανονική, παραμένοντας στην εποχή που είχαν για κορυφαίο τον Ντέιβιντ Μπέκαμ. Πηγή: gazzetta.gr