Στην οικονομική κρίση οι καταστηματάρχες απαντούν με προσφορές. Εμπορικά καταστήματα που πριν ένα χρόνο, τέτοιες μέρες γέμιζαν από κόσμο που αγόραζε τα τελευταία χριστουγεννιάτικα δώρα, τώρα έχουν… νεκρώσει. «Κανένας δεν έρχεται να ψωνίσει» λέει υπάλληλος σε γνωστό κατάστημα ένδυσης στο κέντρο της Αθήνας στο newsbeast.gr.

Οι εικόνες που συναντούν όσοι πηγαίνουν στο κέντρο της Αθήνας, μιλούν από μόνες τους. Παντού ταμπέλες με προσφορές. Οι οποίες, όπως βλέπετε από τις φωτογραφίες, αρχίζουν από 20% και φτάνουν μέχρι και 50% σε επιλεγμένα είδη. Ρούχα, παπούτσια, γυαλιά ηλίου, καλλυντικά πωλούνται σε πολύ χαμηλότερες τιμές. «Αλλά ακόμη και οι προσφορές που κάνουμε, δεν φέρνουν κόσμο» συμπληρώνει μία άλλη υπάλληλος καταστήματος.

Οι καταστηματάρχες διαμαρτύρονται για τις απεργίες και τις πορείες που τους αναγκάζουν να κρατούν κλειστά τα μαγαζιά τους τις ημέρες που οι διαδηλωτές βγαίνουν στους δρόμους. Διαμαρτύρονται ακόμη και για την κατάσταση που επικρατεί με τα σκουπίδια στο κέντρο της Αθήνας.
 

Αλλά, οι φωνές τους, όπως παραδέχονται, δεν πιάνουν… τόπο αφού «υπολογίζουμε ότι η κρίση έχει φέρει μείωση της τάξης του 50% συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι» αναφέρει υπεύθυνη καταστήματος ένδυσης στο κέντρο της Αθήνας. Για να συνεχίσει: «δύο ημέρες πριν από την παραμονή Χριστουγέννων και τα μαγαζιά είναι άδεια».

Την ίδια ώρα πάντως, η εικόνα στα είδη σπιτιού αποδεικνύεται κάπως καλύτερη… τουλάχιστον σε κάποιες περιπτώσεις. Όπως λέει, μιλώντας στο newsbeast.gr, ο διευθυντής πωλήσεων καταστημάτων, Γιώργος Ζούλοβιτς, ο κόσμος τους προτιμά παρά την κρίση. «Προσπαθούμε πάντα να είμαστε κοντά στον κόσμο. Πουλάμε φθηνά και τα πράγματα που έχουμε είναι χειροποίητα. Τα φτιάχνουν οι άνθρωποι που δουλεύουν σε μας».

Και συνεχίζει: «Βέβαια, κακό στη δουλειά μας έχουν κάνει οι πορείες και οι στάσεις εργασίας αλλά προσπαθούμε πάντα για το καλύτερο. Υπολογίζουμε ότι έχουμε μία μείωση της τάξης του 15% σε σχέση με πέρυσι, αλλά, όπως όλα δείχνουν, θα φτάσουμε στο σημείο να την ισορροπήσουμε». Πάντως, ο κ. Ζούλοβιτς διευκρινίζει ότι εκεί που οι καταναλωτές αγόραζαν ένα γούρι έναντι 30 ευρώ, τώρα μπορούν να αγοράσουν τρία γούρια με τα ίδια λεφτά (δηλαδή 10 ευρώ το ένα) και να τα προσφέρουν σαν δώρα. Κι αυτό είναι που έχει κάνει τη διαφορά στην επιχείρησή τους. Η ποιότητα και οι τιμές, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Σε αυτό το κατάστημα, όλο το χρόνο, πωλούνται προϊόντα με έκπτωση 50%