Ο πανικός του δράστη ήταν, σύμφωνα με την ΕΡΤ, το καθοριστικό γεγονός που συνετέλεσε στην εξιχνίαση της «κλοπής του αιώνα».
Για εννέα χρόνια τα δύο πολύτιμα έργα τέχνης που είχαν κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη βρίσκονταν τοποθετημένα σε ένα δερμάτινο χαρτοφύλακα, τον οποίο ο δράστης της «κλοπής του αιώνα» κάλυψε με πλαστικές σακούλες και είχε κρύψει σε ένα κούφωμα, μέσα σε μια ρεματιά στον Κουβαρά Αττικής, εκεί όπου τελικά βρέθηκε κρυμμένος ένας πολιτιστικός θησαυρός μεγάλης αξίας.
«Πριν από δύο μήνες όταν ο 49χρονος Έλληνας πληροφορήθηκε ότι η αστυνομία ήταν κοντά στη σύλληψη των ληστών, φοβήθηκε. Αυτό τον οδήγησε στο να μετακινήσει τα κλεμμένα έργα. Μετέφερε δηλαδή τους πίνακες από το μπάνιο του σπιτιού του, όπου τους είχε έως τότε τοποθετημένους σε ειδική κρύπτη και τους πήγε στο ρέμα του Κολιαντρίκου, σε μικρή απόσταση από τον επαρχιακό δρόμο που συνδέει το Πόρτο Ράφτη με τον Κουβαρά».
Η αστυνομία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, είχε πληροφορίες ότι κάποιο άτομο έκρυβε τους πίνακες στην Ανατολική Αττική.
Ποια είναι δύο έργα τέχνης
Πρόκειται για τον πίνακα του Πικάσο «γυναικείο κεφάλι» που είχε φιλοτεχνηθεί το 1939 και το δώρισε ο μεγάλος ζωγράφος το 1949 στον ελληνικό λαό ως τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση κατά τη γερμανική κατοχή.
Ο δεύτερος είναι ένας πίνακας του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν του 1905 που απεικονίζει ένα ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού. «Ο ανεμόμυλος Στάμμερ», όπως ονομάζεται αγοράστηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά, ο οποίος τον δώρισε στην συνέχεια στην Εθνική Πινακοθήκη.