Σχεδόν το 30% των νέων στην Ελλάδα θεωρεί ότι έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση και έχει αλλάξει αρκετά τον τρόπο διάθεσης των χρημάτων του, με αποτέλεσμα να μειώνονται σε μεγάλο βαθμό της τάξεως του 24% και οι έξοδοί τους.
Αυτό προκύπτει από την έρευνα της οργάνωσης Νέοι Ευρωπαίοι Οργανωμένοι Ικανοί (ΝΕΟΙ) σχετικά με την επίδραση της κρίσης στους νέους, η οποία συντάχθηκε με την επιστημονική επίβλεψη της επίκουρης καθηγήτριας Εφαρμοσμένης Στατιστικής και Εκπαιδευτικής Έρευνας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Ελένης Τσακιρίδου. Στην έρευνα συμμετείχαν 1.570 νέοι και νέες ηλικίας 22 – 30 ετών, από το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Οι περισσότεροι από αυτούς εργάζονται κυρίως στον ιδιωτικό τομέα, με μηνιαίο εισόδημα από 600 ευρώ έως 1.200 ευρώ.
Σε ποσοστό 26% οι νέοι δήλωσαν ότι σε μεγάλο βαθμό ελάττωσαν τον προϋπολογισμό μιας εξόδου τους. Επίσης, οι προσωπικές αγορές δεν έμειναν αλώβητες από την οικονομική κρίση. Το 62% των νέων δήλωσαν ότι διαθέτουν πλέον λιγότερα χρήματα για τις προσωπικές τους αγορές. Παράλληλα, η κρίση χτύπησε και τις καλοκαιρινές τους διακοπές ως προς τη διάρκεια, τον τόπο και τη διάθεση των χρημάτων σε ποσοστό 52%.
Οι νέοι έχουν αρχίσει να ιεραρχούν τις άμεσες ανάγκες τους ανάλογα με το εισόδημά τους και να διαθέτουν τα χρήματά τους σύμφωνα με αυτές καθώς και να αποταμιεύουν ένα ποσό, σε ποσοστό 53,5%.
Ο τομέας ευρέσεως εργασίας έχει πληγεί πολύ δηλώνει το 87%, αλλά συμφωνούν ότι είναι εξίσου δύσκολο κάποιος να βρει μια θέση εργασίας σε οποιαδήποτε ηλικία με την κατάσταση που επικρατεί στις μέρες μας. Οι νέοι που εργάζονται σε άλλες χώρες του εξωτερικού είναι σε πιο προνομιούχα θέση σε σχέση με τους νέους της Ελλάδας, δηλώνει το 46%, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό 38% θεωρεί ότι η κατάσταση στην αγορά εύρεσης εργασίας για τους νέους είναι το ίδιο με άλλες χώρες.
Η οικονομική κρίση φαίνεται να τους απασχολεί ιδιαίτερα, μια και δηλώνουν ότι φροντίζουν να ενημερώνονται, τόσο από τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο όσο και από άλλους φορείς και αποτελεί ένα από τα κυρίαρχα θέματα συζήτησης στις παρέες τους. Κατά προτίμηση οι νέοι επιλέγουν για την ενημέρωσή τους το Διαδίκτυο σε ποσοστό 25%, τους φίλους (17%), την οικογένεια (15%), κοινωνικούς φορείς και οργανώσεις (8%) και σε ποσοστό μόλις 1% τα παραδοσιακά ΜΜΕ.