Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας καλείται να αποφανθεί για τη συνταγματικότητα ή μη της συνεχούς παράτασης παραγραφής των φορολογικών αξιώσεων.
Η 7μελής σύνθεση του Β΄ Τμήματος του Ανώτατου Δικαστηρίου, η οποία παρέπεμψε για οριστική κρίση το ζήτημα στην Ολομέλεια, έκρινε αντισυνταγματική τη συνεχή παράταση παραγραφής τονίζοντας ότι θα πρέπει να έχει συνολικά εύλογη χρονική διάρκεια.
Όπως επισημαίνουν οι σύμβουλοι Επικρατείας οι συνεχείς παρατάσεις αντίκεινται στην απορρέουσα από το Σύνταγμα αρχή του κράτους δικαίου και της αρχής της ασφάλειας δικαίου. Επιπλέον , αναφέρουν ότι με νομοθετικές ρυθμίσεις παρατείνεται διαδοχικώς ο χρόνος παραγραφής των φορολογικών αξιώσεων του Δημοσίου λίγο πριν από την λήξη είτε πριν της αρχικής παραγραφής είτε της προηγούμενης παρατάσεως αυτής. Έτσι, ο θεσπιζόμενος με το άρθρο 84 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος κανόνας της 5ετούς παραγραφής δεν έχει πλέον καμία περίπτωση εφαρμογής ενώ διαφαίνεται αδυναμία οποιασδήποτε πρόβλεψης για τον χρόνο λήξεως της παραγραφής.
Και αυτό ανεξάρτητα από τον ισχυρισμό της Πολιτείας ότι υπάρχει συσσώρευση μεγάλου αριθμού φορολογικών υποθέσεων και για το λόγο αυτό επέρχονται συνεχείς παρατάσεις.
Λόγω σοβαρότητας τον τελευταίο λόγο θα έχει η Ολομέλεια για να κριθεί η συνταγματικότητα των νόμων 3513/2005, 3697/2008, 3790/2009 και 3842/2010 ως προς το σκέλος εκείνο που παρέτειναν συνεχώς τον χρόνο παραγραφής των φορολογικών αξιώσεων.
Στο Στε προσέφυγε εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών, στην οποία, έπειτα από έλεγχο στα εισοδήματά της του έτους 2002, ο προϊστάμενος του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου (ΔΕΚ) Αθηνών επέβαλε σε βάρος της κύριο φόρο 3.986.826 ευρώ και πρόσθετο φόρο 11.102.850 ευρώ, λόγω ανακριβούς δήλωσης. Από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών ακυρώθηκε το από 13.12.2010 φύλλο ελέγχου φόρου για το εισόδημα του 2002 και το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε αναίρεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.