Τη μορφή «καταιγίδας» έχουν πάρει οι καταγγελίες πολίτων που πέφτουν θύματα επιτήδειων μέσω ηλεκτρονικών απατών. Στη νέα και και πιο πρόσφατη μέθοδο εξαπάτησης, εμφανίζεται στο τηλέφωνο, όταν καλούν οι δράστες, ο αριθμός της τράπεζας και το θύμα, νομίζοντας ότι μιλάει με τραπεζικό υπάλληλο, δίνει προσωπικά στοιχεία και κωδικούς e-banking.

Η νέα απάτη ονομάζεται «CallerID spoofing» και έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις σύμφωνα με την ελληνική ένωση τραπεζών, που συστήνει στους πολίτες να είναι προσεκτικοί όταν δέχονται τέτοιου είδους τηλεφωνήματα.

«Με ψυχολογικό τρόπο πιέζει τον χρήστη για να μπορέσει να πάρει τα στοιχεία. Ο χρήστης τις περισσότερες φορές τα δίνει και ακολουθεί η διαδικασία της υφαρπαγής χρημάτων» επεσήμανε το πρωί της Κυριακής 12/1 στο MEGA η Στέλλα Τσιτσούλα, πρόεδρος ελληνικού ινστιτούτου κυβερνοασφάλειας.

«Η τράπεζα δεν θα ζητήσει ποτέ κωδικούς, δεν θα ζητήσει ποτέ προσωπικά στοιχεία» τόνισε.