Ακόμα και πέρυσι, μια ομολογουμένως δύσκολη χρονιά για το LinkedIn και τον ίδιο προσωπικά, μετά τη χρηματιστηριακή κατρακύλα της μετοχής του κοινωνικού δικτύου δηλαδή, ο Γουάινερ έκανε ό,τι και κάθε άλλη χρονιά: δώρισε το μπόνους των 14 εκατ. δολαρίων στους εργαζομένους του! Το LinkedIn έχασε τον Φεβρουάριο του 2016 σχεδόν το 45% της χρηματιστηριακής του αξίας (εξαγοράστηκε μετά από τη Microsoft έναντι 26 δισ. δολαρίων!), παρασύροντας στην ξέφρενη πτώση και πολλούς υπαλλήλους του που είχαν πακέτα μετοχών της εταιρίας. Από μηχανής θεός ήταν και πάλι ο ιδιαίτερος αυτός γενικός διευθυντής, που ήρθε να σώσει την παρτίδα με μια εταιρική συνάντηση στην οποία παραβρέθηκαν και οι 9.200 υπάλληλοί του. Στην προγραμματισμένη δεκαπενθήμερη συνάντηση με το προσωπικό του, ο Τζεφ τόνωσε το ηθικό επαναβεβαιώνοντας τους σκοπούς του επαγγελματικού κοινωνικού δικτύου. Και χαρίζοντας φυσικά το παχυλό του μπόνους στους ανθρώπους που εμπιστεύεται περισσότερο σε αυτόν τον κόσμο, και τους 9.200 από δαύτους! Αυτός είναι ο ανεπανάληπτος και εξόχως μοναδικός Γουάινερ, μια σωστή αλογόμυγα του επιχειρηματικού κόσμου που λατρεύεται από όλους για τη «συμπονετική ηγεσία» του, έναν όρο που αποδεικνύει στην πράξη. Και πάλι βγήκε πρωταθλητής στην κοινωνική ευθύνη, λαμβάνοντας ψήφο εμπιστοσύνης από το 99,5% των ανθρώπων που έχει στην ευθύνη του! Γιατί πάντα υπάρχει και κείνο το στραβόξυλο… Ο Γουάινερ μπήκε στο κοινωνικό δίκτυο το 2008, όταν ήταν ένα μικρό μέσο που έψαχνε να δικτυώσει τους επαγγελματίες. Μέσα σε λιγότερο από 4 χρόνια, με τον Τζεφ στο τιμόνι του το Linkedin χαρακτηριζόταν πως ως «το Facebook των επαγγελματιών», μετρούσε 175 εκατ. χρήστες (400 εκατ. σήμερα), είχε παρουσία σε περισσότερες από 30 χώρες και μπήκε σαν σίφουνας στο χρηματιστήριο, όντας μια από τις πιο καυτές εταιρίες της οικουμένης. Αυτός είχε μέχρι τότε αντίστοιχα πράγματα να επιδείξει σε τομείς εξόχως διαφορετικούς, από τη Warner Bros και τη Yahoo μέχρι επενδυτικά κεφάλαια και χρηματιστηριακές φίρμες. Ένας από τους καλύτερους και πολλά υποσχόμενους μάνατζερ των ΗΠΑ ήταν εδώ και χρόνια, αν και δεν είναι αυτός ο λόγος που τον μνημονεύουν όλοι. Είναι ο τρόπος που διοικεί τις εταιρίες που τον εμπιστεύονται, ένας τρόπος που καταλήγει με όλους να πίνουν νερό στο όνομά του, τόσο οι ιδιοκτήτες και τα δικά του αφεντικά όσο και ο πιο χαμηλόβαθμος υπάλληλος. Η ιστορία του αρχίζει (και τελειώνει λίγο πολύ στο θέμα που μας απασχολεί) στα τέλη του 2008, όταν ο ιδρυτής και πρόεδρος του μικρού κοινωνικού μέσου LinkedIn, Ρέιντ Χόφμαν, ήθελε να αντικαταστήσει τον γενικό του διευθυντή (Dan Nye) και συναντήθηκε έτσι με τον «πολύ» Τζεφ Γουάινερ, μεγαλοστέλεχος της Yahoo με επιχειρηματικές περγαμηνές ξοπίσω του. Πριν ξεκινήσουν την κουβέντα, ο Γουάινερ πετάχτηκε και ρώτησε το αφεντικό τι είδους μάνατζερ έψαχνε. «Έναν ηγέτη που να συμπαθεί», του είπε ο Χόφμαν, γνωρίζοντας προφανώς τη φήμη που ακολουθούσε τον Τζεφ. «Και γιατί να συμπαθεί και να μη συμπονά;», τον ρώτησε αυθάδικα αυτός, αναγκάζοντας τον Χόφμαν να παραδεχτεί πως δεν ήξερε τις λεπτές διαφοροποιήσεις των δύο όρων. Παρά το γεγονός ότι η πρώτη εντύπωση δεν ήταν ακριβώς η καλύτερη για τον Γουάινερ, ήθελε να ξεκαθαρίσει από την αρχή πώς σκόπευε να διοικήσει το LinkedIn. Τον προσέλαβε φυσικά και χτύπησε φλέβα χρυσού. Και έτριβε τα μάτια του οπωσδήποτε ο Χόφμαν βλέποντας τους υπαλλήλους του να μετατρέπονται σε φαν κλαμπ του γενικού διευθυντή! Αν αναζητεί κάποιος τον λόγο που ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι καταφεύγουν στο LinkedIn για να βρουν δουλειά και να δικτυωθούν επαγγελματικά στην αγορά εργασίας, ας μην ψάξει άλλο. Είναι ο διευθύνων σύμβουλός του αυτός που τα κάνει όλα, κρατώντας τους δικούς του υπαλλήλους όσο πιο ευχαριστημένους παίρνει. Στις ανώνυμες αξιολογήσεις των εργαζομένων για τα αφεντικά τους εξάλλου που προβαίνουν εταιρίες μέτρησης στάσεων, ο Τζεφ παίρνει πάντα την πρωτιά! Μέχρι να φτάσει βέβαια στο εξώφυλλο του «Forbes» είχε περάσει κι αυτός από χίλια κύματα…
Πρώτα χρόνια
Από μικρός φαινόταν!
Ο «συμπονετικός μάνατζερ» που λατρεύουν οι χιλιάδες υπάλληλοί του
Όλοι οι σέρφερ καβαλούν το ίδιο κύμα, μοιράζονται το ίδιο όραμα και βάζουν περισσότερη καρδιά και προσωπικότητα στη δουλειά τους από τους ναύτες της πρύμνης. «Είναι γενναίοι οι σέρφερ», προσθέτει αυτός δίνοντας πάντα τα εύσημα για κάθε μικρή και μεγάλη επιτυχία του κοινωνικού δικτύου στους ανθρώπους που τη χειρίστηκαν.
Ακόμα και στην τεράστια χασούρα του Φεβρουαρίου του 2016, πριν εξαγοραστεί από τη Microsoft με το ποσό-«μαμούθ» των 26 δισ. δολαρίων, ο Τζεφ όχι μόνο δεν προσπάθησε να υποβαθμίσει το γεγονός αλλά ανέλυσε διεξοδικά τι σήμαινε η πτώση του LinkedIn. Διαβεβαιώνοντας ταυτοχρόνως όλους πως όλα θα πάνε καλά και χαρίζοντάς τους το δικό του μπόνους των 14 εκατ. δολαρίων. Μετατρέποντας το στενόχωρο γεγονός σε θρίαμβο αισιοδοξίας δηλαδή!