Αμείλικτος δικαστής, καλοσυνάτος γιατρός, μαχητικός δικηγόρος, πανεπιστημιακός, διοικητής χωροφυλακής, ανώτατος υπάλληλος υπουργείων, πρόεδρος γενικώς (δικαστηρίων, επιτροπών, καλλιστείων) και ζάπλουτος βιομήχανος φυσικά, ο ελληνικός κινηματογράφος είχε βρει τον άνθρωπο που χρειαζόταν όταν έψαχνε ρόλους σοβαρών και άτεγκτων μεγαλοαστών. Και τον βρήκε εκεί που δεν τον έψαχνε, μιας και ο Άγγελος Μαυρόπουλος ήταν στη μεγάλη καριέρα του ηθοποιός του μουσικού θεάτρου και το πέρασμα στη μεγάλη οθόνη δεν θα το έκανε παρά σε προχωρημένη ηλικία! Ακόμα κι έτσι όμως άφησε το στίγμα του στο πανί νιώθοντας εξόχως άνετα είτε έπαιζε κωμωδία είτε δράμα, συμβάλλοντας ουσιαστικά στο υποκριτικό αποτέλεσμα των ταινιών που πήρε μέρος. Στο μουσικό θέατρο έπαιζε άλλωστε από 17 χρονών παιδί, αφήνοντας το στίγμα του στην οπερέτα όπως λίγοι συνάδελφοί του. Ερμηνείες που χάθηκαν φυσικά και τις σκέπασε η λήθη του χρόνου, τον Μαυρόπουλο θα τον απολάμβαναν ωστόσο όλοι από το ασπρόμαυρο σελιλόιντ που διατήρησε την κληρονομιά του αναλλοίωτη. Γιατί μιλάμε για περισσότερες από 70 ταινίες στο ενεργητικό του, παρά το προχωρημένο της ηλικίας του, οι οποίες έγιναν όλες μέσα στη δεκαετία του 1960 ουσιαστικά. Η χρυσή εποχή του ελληνικού σινεμά είχε πάντα κάτι από το ήθος και την ευγένεια του Μαυρόπουλου εντός της, ενός ανθρώπου που έδινε κύρος στις παραγωγές και καλλιτεχνικό άρωμα. Προικισμένος με ιδιαίτερα λυρικό κύτταρο αλλά και ερμηνευτική δεινότητα, ο Μαυρόπουλος ήταν άλλος ένας μεγάλος δευτερορολίστας που έκανε τον όρο να αφορά αποκλειστικά στον χρόνο συμμετοχής του. Με την αρχοντιά που εξέπεμπε και τις δυνατές ερμηνείες του, δεν υπήρχε απλώς στην κινηματογραφική σκηνή αλλά αντιθέτως την καθόριζε δραματουργικά, αποδεικνύοντας τι σημαίνει ηθοποιός στην πράξη. Και αυτό το «ηθοποιός» ήταν γι’ αυτόν τρόπος ζωής. Ηθοποιός ήταν η πρώτη και η δεύτερη σύζυγός του, ηθοποιοί ήταν οι παρέες του, ηθοποιός θα γινόταν τελικά και η κόρη του, η Γκέλυ Μαυροπούλου…
Πρώτα χρόνια
Πρώτη -μουσική- καριέρα
Δεύτερη -κινηματογραφική- καριέρα
Αυτό ήταν, οι παραγωγοί και οι σκηνοθέτες είχαν βρει τον τύπο του σοβαρού, αρχοντικού και αμείλικτου που τόσο έψαχναν στο πρόσωπό του. Τα συμβόλαια πέφτουν πια βροχή: ενδεικτικά, μέσα στο 1959 θα κάνει άλλες τέσσερις ταινίες, από το «Λαός και Κολωνάκι» και «Έγκλημα στο Κολωνάκι» μέχρι τη «Λίμνη των στεναγμών» και το «Αλή πασάς και κυρά-Φροσύνη»! Έτσι συνεχίστηκαν τα χρόνια μέχρι το 1961, όταν θα εγκαινιάσει την αποκλειστική του συνεργασία με τη Φίνος Φιλμ, η οποία θα κρατήσει ως το 1972 και το φιλμ «Η Αλίκη δικτάτωρ», όταν 70άρης πια αποφασίζει να ξεκουραστεί. Στον Φίνο πήγε μάλιστα με περγαμηνές στο ενεργητικό του, καθώς είχε μέχρι τότε ερμηνείες σε φιλμ-σταθμούς, όπως τα «Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος» (1960), «Χίλιες παρά μία νύχτες» (1960), «Χριστίνα» (1960), «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός» (1961) κ.ά. Αποδεικνύοντας πως ένιωθε ιδιαιτέρως άνετα υποκριτικά τόσο στην κωμωδία όσο και το βαρύ δράμα, ο Μαυρόπουλος θα παίξει σε περισσότερες από 70 ταινίες στα 13 του κινηματογραφικά χρόνια, αφήνοντας το στίγμα του στη χρυσή εμπορικά εποχή της εθνικής μας κινηματογραφίας. Η παρθενική ταινία που έκανε άλλωστε με τον Φίνο ήταν το σπαρταριστό «Ζητείται Ψεύτης» (1961), ανοίγοντας την όρεξη όλων για τη συνέχεια. Ώριμος υποκριτικά και «ψημένος» ηθοποιός, καθιερώθηκε τόσο στη συνείδηση των δημιουργών όσο και στις καρδιές του κοινού ήδη από τις πρώτες του εμφανίσεις.