Η αυτού μεγαλειότης του Χόλιγουντ, Φράνσις Φορντ Κόπολα, κατάφερε να κάνει όλη την οικογένεια να περιστρέφεται ολόγυρά του με τρόπο μοναδικό. Την ώρα που άλλαζε το αμερικανικό σινεμά και έχτιζε μια προσωπική καριέρα που παραμένει αξεπέραστη, έστρωνε μεθοδικά το έδαφος για να βρει η δυναστεία των Κόπολα τη θέση της στη βιομηχανία του θεάματος των ΗΠΑ. Ταλαντούχοι εξάλλου όλοι τους, δεν θα χρειάζονταν παρά μια μικρή ώθηση, κάτι που ήταν κάτι παραπάνω από πρόθυμος να κάνει ο φοβερός Φράνσις. Ακόμα και ο συνθέτης πατέρας του, Κάρμαϊν, κέρδισε το Όσκαρ του -μαζί με τον Νίνο Ρότα- γράφοντας μουσική για μια ταινία του γιου του, τον «Νονό 2»! Ο Κάρμαϊν θα γνώριζε όλη του τη δόξα πλάι στον τρομερό γιο του, συνεχίζοντας να συνθέτει μουσικές για ταινίες του Φράνσις στις επόμενες δεκαετίες. Οι δυο τους μοιράστηκαν μάλιστα και μια Χρυσή Σφαίρα για την «Αποκάλυψη Τώρα»! Αλλά και οι κόρες του, οι γιοι του, τα ανίψια του, όλοι τους ντεμπουτάρισαν στη μεγάλη οθόνη σε ταινίες του, λες και υπήρχε ένας άγραφος νόμος πως ο Κόπολα θα έκανε αστέρια όλους τους άλλους Κόπολα. Κάτι καθόλου δύσκολο, αφού ο Φράνσις μέσα σε ένα διάστημα εφτά ετών είχε γυρίσει τους δύο «Νονούς», την «Αποκάλυψη Τώρα» και τη «Συνομιλία», αποσπώντας δύο Χρυσούς Φοίνικες στις Κάννες, πέντε Όσκαρ και εφτά ακόμα υποψηφιότητες! Ο Κόπολα είχε και δύο αδέρφια στη ζωή, την Τάλια και τον Αύγουστο, ο μόνος που θα του ξέφευγε, μιας και ο μεγάλος αδερφός ήθελε να γίνει ακαδημαϊκός (και έγινε). Η διάσημη Άντριαν του «Ρόκι» δεν θα μπορούσε όμως να γλιτώσει από τη σαγήνη αλλά και την κληρονομιά της δυναστείας στο καλλιτεχνικό στερέωμα. Ο αδερφός της την πήρε -αν και σχετικά απρόθυμα- να παίξει στον «Νονό», χαρίζοντάς της τον περιφερειακό μεν, χαρακτηριστικότατο δε ρόλο της Κόνι Κορλεόνε, μια ερμηνεία που θα της εξασφάλιζε την πρώτη υποψηφιότητά της. Μετά ήρθε ο Ρόκι και η δεύτερη υποψηφιότητα για Β’ Γυναικείο, χαρίζοντας στην ιδιαίτερη Τάλια τον τίτλο του μοναδικού μέλους της δυναστείας που προτάθηκε για Όσκαρ χωρίς να το κερδίσει ποτέ! Η Τάλια περιβαλλόταν άλλωστε από καλλιτέχνες και Όσκαρ. Ο σύζυγός της, ο γνωστός συνθέτης Ντέιβιντ Σάιρ, είχε πάρει κι εκείνος Όσκαρ (για τη μουσική του «Νόρμα Ρέι»), την ίδια ώρα που οι δυο γιοι της βάδισαν στα δικά της χνάρια, ως ηθοποιοί και μουσικοί ταυτοχρόνως! Ανίψια της εξάλλου είναι τόσο ο Νίκολας Κιμ Κόπολα, που θα τον ξέρετε ως… Νίκολας Κέιτζ (Όσκαρ το 1995 για το «Αφήνοντας το Λας Βέγκας»), αλλά και η κόρη του Φράνσις, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός Σοφία Κόπολα (Όσκαρ Σεναρίου για τους «Χαμένους στη μετάφραση»)! Οι Κόπολα μετρούν αισίως τρεις οσκαρικές γενιές και η Τάλια είναι η μόνη που δεν έχει ανέβει στη σκηνή για να παραλάβει το δικό της χρυσό αγαλματίδιο. Παρά ταύτα, κατάφερε να γίνει κεντρική φιγούρα σε δυο από τα γνωστότερα franchise του Χόλιγουντ και να κάνει όλους να αναρωτιούνται πικρόχολα γιατί δεν πήρε μέρος στην αναβίωση του «Ρόκι Μπαλμπόα» το 2006…
Πρώτα χρόνια
Αστέρι με το «καλημέρα»
Κανείς δεν ήξερε βέβαια πως η Τάλια Σάιρ ήταν η μικρή αδελφή του σκηνοθέτη. Όταν έγινε γνωστό, κάποιοι καταφέρθηκαν ενάντια στον νεποτισμό του Φράνσις, αναγκάζοντάς τη να παρατηρήσει: «ένα γνωστό όνομα ή μια σχέση μπορεί να σου ανοίξει αρχικά τις πόρτες, κανείς δεν προσλαμβάνει πάντως έναν ηθοποιό εκτός κι αν είναι καλός για τον ρόλο». Η Τάλι θα παίξει και στον δεύτερο «Νονό» (1974), αποσπώντας το 1975 υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου. Η απονομή ήταν σαν οικογενειακή γιορτή, μιας και ο Φράνσις πήρε το χρυσό αγαλματίδιο για τη σκηνοθεσία και την καλύτερη ταινία και ο πατέρας Κάρμαϊν για τη μουσική του!
Οι ιθύνοντες της Paramount δεν μπορούσαν πια παρά να την προσέξουν, κάτι που θα άλλαζε μαγικά την καριέρα της. Το 1975 το πέρασε με τον νεογέννητο πρώτο της γιο στην αγκαλιά, την επόμενη χρονιά ωστόσο θα ήταν ώρα για τον δεύτερο αξιομνημόνευτο ρόλο της καριέρας της. Η κινηματογραφική και αφόρητα χαμηλών τόνων σύζυγος του Ρόκι, Άντριαν Πενίνο, πήρε μάλιστα το επίθετό της από την πραγματική μητέρα της Τάλια, Ιτάλια Πενίνο! Η Τάλια φορούσε τα δικά της ρούχα και γυαλιά στην παραγωγή του «Ρόκι» (1976), χαρίζοντάς μας έναν ρόλο που δεν ήταν ουσιαστικά παρά η ίδια!
Κι αν έχασε και τη δεύτερη υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ Γυναικείου το 1977 από τη Φέι Ντάναγουεϊ, βραβεύτηκε για τον ρόλο της από οκάδες οργανώσεις και θεσμούς. Παραμένει η μόνη ηθοποιός που έχει εμφανιστεί στις αρχικές ταινίες μεγάλων franchise και τα sequel τους και τιμήθηκε με υποψηφιότητα για Όσκαρ. Μας χάρισε εξάλλου και εκείνο το αξιομνημόνευτο μακρόσυρτο «Έιντριααααν» από τον Σταλόνε!
Ήταν μάλιστα από τον πρώτο της σύζυγο που πληροφορήθηκε για την παραγωγή του «Ρόκι», αν και τόσο ο Σταλόνε όσο και ο σκηνοθέτης την ήξεραν ήδη από τον «Νονό». Όπως το θυμόταν ο ίδιος ο Σταλόνε, που ζήτησε να περάσει η Τάλια από την οντισιόν: «Φορούσε γυαλιά, τα μαλλιά της ήταν κοντά και σκούρα. Ήταν σχεδόν το αντίθετο από ό,τι είχα φανταστεί την Άντριαν. Ήρθε όμως με ενθουσιασμό και μας έδωσε τον καλύτερο αυτοσχεδιασμό που είχαμε δει από όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε την ταινία. Στο τέλος του αυτοσχεδιασμού της, χαλάρωσε και μου έδωσε δυο-τρεις παιχνιδιάρικες μπουνιές στο σαγόνι, σαν να ήταν πυγμάχος … Την ήθελα τόσο άσχημα που ούρλιαζα και ξεφώνιζα και έκανα όλους γύρω μου να νιώθουν άβολα μέχρι που μου είπαν ‘‘εντάξει, την έχεις’’»! Όσο για την ίδια, θυμόταν: «Όταν διάβασα το σενάριο, τρελάθηκα, το λάτρεψα … Ποτέ δεν πέρασα καλύτερα διαβάζοντας ένα σενάριο. Την επομένη, ενημερώθηκα ότι πήρα τον ρόλο … Μου άρεσε ο Ρόκι περισσότερο από ό,τι άλλο είχα κάνει. Είναι μια αισιόδοξη ταινία και δεν υπάρχουν πια πολλές σαν κι αυτή»…
Επόμενα χρόνια
Παρά το γεγονός ότι αμφότερες οι ταινίες δεν τα πήγαν ιδιαιτέρως καλά εμπορικά, η ίδια απέσπασε διθυραμβικές κριτικές για τις ερμηνείες της. Μόνο που τώρα κρατούσε ξανά χαμηλό προφίλ, καθ’ όλη τη δεκαετία του 1990, παίζοντας σε μερικές ανεξάρτητες παραγωγές (όπως το «Bed & Breakfast» το 1992 και το «Chantilly Lace» του 1993), αλλά και στην αμερικανική τηλεόραση. Το 1995 έκανε και το σκηνοθετικό της ντεμπούτο στο ερωτικό θρίλερ «One Night Stand», με παραγωγούς τόσο την ίδια και τον σύζυγό της όσο και τον Ρότζερ Κόρμαν. Η ταινία έγινε μάλιστα μέσα στην αρρώστια του συζύγου της (από καρκίνο στο πάγκρεας υπέφερε), η οποία θα διεκδικούσε τελικά τη ζωή του πριν ολοκληρωθούν τα γυρίσματα.