Άλλοτε βαρύμαγκας κι άλλοτε αυστηρών αρχών αδερφός, ο Δημήτρης Μπισλάνης ήταν ένας ακόμα μεγάλος καρατερίστας της εθνικής μας κινηματογραφίας. Παρά το σύντομο της καριέρας του, μιας και έφυγε πολύ νωρίς από τη ζωή, πρόλαβε να γυρίσει καμιά ογδονταριά ταινίες σε ένα διάστημα μόλις 15 ετών! Κι αυτό γιατί τόσο το κοινό όσο και το κινηματογραφικό στερέωμα τον ήθελαν διακαώς στις παραγωγές να χαρίζει κάτι από το «βαρύ» της προσωπικότητάς του. Ένας από τους κακούς-αρχέτυπα του πανιού πέρασε και έφυγε από δίπλα μας σαν κομήτης, πρόλαβε ωστόσο να μας χαρίσει μια ιδιαίτερη κινηματογραφική περσόνα που αναγνωρίζουμε ακόμα ως αναπόσπαστο μέλος της χρυσής παρέας του ελληνικού σινεμά. Η χαρακτηριστική ψιλόλιγνη φιγούρα και το άγριο παρουσιαστικό του ταίριαζαν γάντι στους ρόλους που αναλάμβανε σωρηδόν, προστατεύοντας τη μικρή αδερφή ή σπέρνοντας κακό και όλεθρο στους πρωταγωνιστές. Υπέροχος και μοναδικός, έδινε το κατιτίς παραπάνω στους ρόλους με τη βαθιά φωνή και τα τεράστια υποκριτικά του χαρίσματα, γι’ αυτό και μέτρησε μια ζηλευτή σταδιοδρομία που μόνο ο πρόωρος θάνατος μπόρεσε να ανακόψει. Από το 1962 που εμφανίστηκε ταυτόχρονα σε θέατρο και κινηματογράφο μέχρι και το 1977 που θα άφηνε την τελευταία του πνοή, ο 44χρονος Μπισλάνης πρόκανε να μας χαρίσει εκείνον τον αξέχαστο ιδιοκτήτη νυχτερινού κέντρου στις «Κυρίες της αυλής» (1966) αλλά και τον αλησμόνητο ανακριτή της Ασφάλειας στο «Κοντσέρτο για πολυβόλα» (1967). Όταν δεν έπαιζε σε σανίδι και γυαλί, έκανε παρέα με τον Κωνσταντάρα, έναν άνθρωπο με τον οποίο διατηρούσε αμοιβαία εκτίμηση και φιλία. Είναι σίγουρο πως θα ήταν τελείως διαφορετική η καριέρα του αν δεν έφευγε τόσο νέος…
Πρώτα χρόνια
Σταδιοδρομία σε πανί και σανίδι
Ξεχωρίζουν ίσως οι εμφανίσεις του στα φιλμ «Η βίλα των οργίων» (1964), «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο» (1964), «Λόλα» (1964), «Το δόλωμα» (1964), «Κατηγορώ τους ανθρώπους» (1965), «Αμόκ» (1965), «Κοινωνία ώρα μηδέν» (1966), «Δάκρυα για την Ηλέκτρα» (1966), «Κοντσέρτο για πολυβόλα» (1967), «Η καρδιά ενός αλήτη» (1968), «Το πιο λαμπρό μπουζούκι» (1968), «Αγάπη και αίμα» (1968), «Όταν η πόλις πεθαίνει» (1969), «Η οδύσσεια ενός ξεριζωμένου» (1969), «Όχι» (1969), «Η κραυγή μιας αθώας» (1969), «Η Μεσόγειος φλέγεται» (1970), «Οι γενναίοι του Βορρά» (1970), «Αγάπησα έναν αλήτη» (1971), «Μαντώ Μαυρογένους» (1971), «Ο τρελοπενηντάρης» (1971), «Ο άνθρωπος που έσπαγε πλάκα» (1972), «Η Αλίκη δικτάτωρ» (1972), «Η Μαρία της σιωπής» (1973), «Έγκλημα στο Καβούρι» (1974) και τόσες ακόμα, 82 στον αριθμό!
Αιφνίδιο τέλος