Με την εθνική τραγωδία στα Τέμπη να συγκλονίζει την κοινή γνώμη η κυβέρνηση εστιάζει τις κινήσεις της αποκλειστικά και μόνο στη στήριξη των οικογενειών των θυμάτων και στη διαλεύκανση των αιτιών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος για να αποδοθούν οι ευθύνες στους υπεύθυνους. Για το λόγο αυτό συστήθηκε άμεση η τριμελής ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων υπό τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη που θα συλλέξει τα δεδομένα και με επιστημονική τεκμηρίωση θα επιχειρήσει να φωτίσει τις πτυχές της τραγικής αυτής υπόθεσης που προκάλεσε τόσο πόνο.
Έτσι τις προσεχείς ημέρες οι κ.κ. Ιωάννης Χαλκιάς, επίτιμος πρόεδρος του νομικού συμβουλίου του Κράτος, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής αναλαμβάνουν δράση, καθώς χωρίς χρονοτριβή θα πρέπει να καταλήξουν σε ένα πόρισμα το οποίο θα καταθέσουν στον υπουργό για να το δημοσιοποιήσει.
Κυβερνητικός αξιωματούχος έλεγε στο newsbeast.gr ότι το επόμενο βήμα είναι ότι θα καταρτιστεί από τα μέλη της επιτροπής ένα σχέδιο, το οποίο θα περιλαμβάνει την κατανομή των αρμοδιοτήτων, στη συνέχεια θα κληθούν να καταθέσουν πρόσωπα-«κλειδιά» που θα συνδράμουν στο έργο της, όπως τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες, εκπρόσωποι εργαζομένων στους σιδηροδρόμους αλλά και ειδικοί στα σιδηροδρομικά ατυχήματα.
«Είναι ένα σύνθετο πρόβλημα, θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να καταλήξουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα σε αποτέλεσμα. Θα τεθούν υπόψη μας όλα τα στοιχεία, ο φάκελος είναι ήδη ογκώδης» δήλωσε ο κος Προφυλλίδης, μέλος της επιτροπής, ενώ σε συνομιλία που είχε το newsbeast.gr με τον Πρόεδρο κος Χαλκιά μας είπε ότι θα προσεγγιστούν όλες οι πτυχές του ζητήματος με επιστημονική τεκμηρίωση για να αποκαλυφθούν οι πραγματικές αιτίες που οδήγησαν στο δυστύχημα.
Πρόγευση πολιτικής αντιπαράθεσης
Επίθεση στην κυβέρνηση για τη σύνθεση τη επιτροπής άσκησε ο ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας ότι «επιθυμεί ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα, που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα “τραγικό ανθρώπινο λάθος” και “διαχρονικές οι ευθύνες”». Η Κουμουνδούρου καταλήγει σημειώνοντας ότι τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία δε θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν, όχι από τις Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές. Το ΚΚΕ κάνει λόγο για ένα προαποφασισμένο πόρισμα, που στόχο έχει «να βγάλει λάδι την εγκληματική πολιτική της ιδιωτικοποίησης, του ξεχαρβαλώματος των σιδηροδρόμων και της κερδοφορίας, που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα».
Εν τω μεταξύ, τα τέσσερα πρώτα ερωτήματα που έθεσε η αξιωματική αντιπολίτευση μέσω της Πόπης Τσαπανίδου δείχνουν και κάποια από τα σημεία που θα επικεντρωθεί η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ: τι σύστημα θα πήγαινε να εγκαινιάσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης μια μέρα πριν την τραγωδία, πώς διορίστηκε ο άπειρος σταθμάρχης στην θέση της Λάρισας, γιατί παραιτήθηκε ο πρόεδρος της Επιτροπής που είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας το 2022 και αν ο άρτι παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών θα συμπεριλαμβάνεται εκ νέου στα γαλάζια ψηφοδέλτια. Για πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ η κυβέρνηση, με τον εκπρόσωπό της να τονίζει ότι: «οι απαντήσεις θα δοθούν σύντομα, με τρόπο που δεν θα αμφισβητείται από κανέναν και με κανένα τρόπο, με αποφάσεις και υπογραφές».