Η πρώτη ανάγνωση του Κλιματικού Νόμου στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής πέρασε με μεγάλη πλειοψηφία, με τη δεύτερη ανάγνωση να έχει προγραμματιστεί για την Τρίτη (24/5), ενώι την ερχόμενη Πέμπτη αναμένεται να ολοκληρωθεί η συζήτηση με τη ψήφιση από την Ολομέλεια.
Έτσι, υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ εξέφρασαν επιφυλάξεις και ΚΚΕ, ΕΛ.ΛΥ και ΜέΡΑ25 δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν.
Επίσης, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιος για θέματα προστασίας περιβάλλοντος, Γιώργος Αμυράς τόνισε ότι «είναι το πρώτο άρτιο νομοθέτημα για την κλιματική μετάβαση που θέτει στη σωστή τους βάση, αναγκαία για τη χώρα ζητήματα». Όπως τόνισε «προηγήθηκε μία επαρκής διαδικασία διαβούλευσης και διαλόγου προκειμένου να ενσωματωθούν βελτιωτικές προτάσεις».
Χαρακτηριστικά, σχολιάζοντας προτάσεις για υποχρέωση λειτουργίας οχημάτων του δημοσίου με ηλεκτροκίνηση, αντέτεινε ότι υπάρχει ήδη ο νόμος που έχει την πρόβλεψη για κάλυψη του 25,3% του στόλου. Επιπλέον απέρριψε την κριτική για την υποχρεωτική ασφάλιση των κτιρίων, τονίζοντας ότι «καθόλου ακριβή δεν είναι» και πρόσθεσε ότι, από την ειδική μελέτη που έγινε για τις ευάλωτες περιοχές, αποδείχτηκε ότι η ασφάλιση φτάνει στα 120 με 150 ευρώ ετησίως. «Τώρα με την υποχρεωτικότητα που βάζουμε θα πέσουν τα ασφάλιστρα», ανέφερε και πρόσθεσε ότι θα εκδοθεί κ.υ.α η οποία θα ρυθμίζει τις λεπτομέρειες ασφάλισης των κτιρίων.
«Γιατί το κράτος να υποχρεώνεται, σε ευάλωτες περιοχές λόγω φυσικών καταστροφών, να βγάζει και να πληρώνει από τη τσέπη του, όταν μπορεί, με χαμηλό κόστος να καλύπτονται οι ζημιές από τις ασφαλιστικές εταιρίες;» σημείωσε ο κ. Αμυράς.
Αναφερόμενος στα περιφερειακά σχέδια για την προσαρμογή στη κλιματική αλλαγή, ο κ. Αμυράς τόνισε ότι είναι εντός των χρονικών περιθωρίων για την ολοκλήρωση τους. Όπως είπε, ένα έχει ήδη εγκριθεί, έξι είναι στη φάση της οριστικοποίησης και ένα στο στάδιο της έγκρισης ενώ τα άλλα βρίσκονται στον έλεγχο της πληρότητας ή στη φάση της διαβούλευσης.