Στην αναποτελεσματικότητα της εξίσωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης στο πετρέλαιο αναφέρεται σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, επικαλούμενος απάντηση που έλαβε από την Κομισιόν.
Πιο συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης στην ερώτησή του, αφού αναφέρεται στις καταγγελίες της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων, σύμφωνα με τις οποίες «το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών καυσίμων σε πρατήρια και διυλιστήρια της χώρας βρίσκεται, ακόμα, εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα να οργιάζει το λαθρεμπόριο καυσίμων», ζήτησε από την Κομισιόν να τον ενημερώσει για «ποιους λόγους δεν έχει τεθεί σε λειτουργία, στο σύνολο της αγοράς καυσίμων (εισαγωγείς, διυλιστήρια, ναυτιλιακό πετρέλαιο, πρατήρια κτλ), το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών» και ποιο είναι το «ακριβές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του».
Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε το θέμα της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, ζητώντας από την Κομισιόν να αξιολογήσει «οικονομικά και κοινωνικά, το μέτρο της εξίσωσης του φόρου πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης» και να δηλώσει «πόσα έσοδα έχει αποφέρει το εν λόγω μέτρο».
Στην απάντησή του ο, μέχρι πρότινος Επίτροπος Φορολογίας, Α. Σεμέτα, αφού σημειώνει ότι «το Συμβούλιο έχει ήδη εγκρίνει νομοθεσία για τη θέσπιση μέτρων ελέγχου όσον αφορά ειδικότερα την εμπορία ενεργειακών προϊόντων (καυσίμων) εντός της ΕΕ» επικρίνει, κατά τον κ. Παπαδημούλη, την ελληνική κυβέρνηση για τη μη λειτουργία του συστήματος εισροών-εκροών καυσίμων κατά του λαθρεμπορίου, σημειώνοντας ότι: «εναπόκειται σε κάθε κράτος-μέλος να αποφασίσει και να θεσπίσει κατάλληλα μέτρα ελέγχου σχετικά με τις διακινήσεις ενεργειακών προϊόντων που πραγματοποιούνται αποκλειστικά εντός της επικρατείας του».
Όπως αναφέρει ο κ. Παπαδημούλης στο ίδιο δελτίο Τύπου, ο Ευρωπαίος Επίτροπος ομολογεί την πλήρη αποτυχία του μέτρου εξίσωσης της φορολογίας πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, υπογραμμίζοντας ότι «τα έσοδα από την εξίσωση των φόρων επί των καυσίμων θέρμανσης και κίνησης ήταν χαμηλότερα από τα αναμενόμενα λόγω της υψηλότερης από την αναμενόμενη μείωσης της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης, καθώς και για κλιματικούς λόγους», ενώ δεν ξεχνά να υπενθυμίσει στην ελληνική κυβέρνηση, αναφορικά με την πρόσφατη μείωση του φόρου πετρελαίου θέρμανσης κατά 30%, ότι «στο πλαίσιο της εν εξελίξει πέμπτης επισκόπησης του προγράμματος προσαρμογής, συζητείται επί του παρόντος πώς θα αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις του μέτρου αυτού».