Αιφνιδιαστική τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα στους μεγαλοεργολάβους να αναλαμβάνουν δημόσια έργα, τα οποία μέχρι πρότινος δεν επιτρεπόταν λόγω περιορισμών στο συνολικό προϋπολογισμό ενός έργου, κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Η ρύθμιση συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Φάροι, στρατολογία και άλλες διατάξεις», το οποίο εισάγεται σήμερα στην Ολομέλεια του Β’ Θερινού, ώστε να ψηφιστεί είτε την ίδια μέρα είτε το αργότερο την προσεχή Τρίτη.
Με βάση το ισχύον καθεστώς, οι τεχνικές εταιρείες καταχωρούνται σε ένα μητρώο, όπου ταξινομούνται σε κατηγορίες βάσει της εμπειρίας των υπεύθυνων μηχανικών τους. Π.χ. ένα μικρό τεχνικό γραφείο μπορούσε να αναλάβει ένα έργο έως ένα συγκεκριμένο ποσό, ενώ οι πιο μεγάλες εταιρείες που κατατάσσονται σε μεγαλύτερες κατηγορίες δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν σε έργα μικρότερου βεληνεκούς.
Η ρύθμιση αυτή που ισχύει μέχρι σήμερα είχε στόχο την προστασία των ελεύθερων επαγγελματικών και των μικρών γραφείων, ώστε να μην κυριεύσουν στην αγορά τα μεγαθήρια που μονοπωλούν τα τελευταία χρόνια όλα τα μεγάλα έργα, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών».
Με την κυβερνητική τροπολογία, γράφει η εφημερίδα, καταργούνται πλέον οι δικλείδες ασφαλείας και τα κατώτατα όρια προϋπολογισμού των έργων κάτω από τα οποία απαγορευόταν η συμμετοχή των «μεγάλων». Με τον τρόπο αυτό, π.χ. ακόμη και μια απλή κατασκευή ενός πεζόδρομου, ένα μικρό γραφείο πολιτικού μηχανικού θα πρέπει να ανταγωνιστεί μια μεγάλη εταιρεία.
Ο λόγος που επικαλείται η κυβέρνηση στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας είναι «η συμμόρφωση της Ελλάδας με την αιτιολογημένη γνώμη και αντίστοιχα με την προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίες διατυπώθηκαν ύστερα από καταγγελίες», χωρίς να διευκρινίζεται ποιος προέβη σε αυτές τις καταγγελίες. Η Επιτροπή έκρινε ότι παραβιάζονται οι θεμελιώδεις αρχές δικαίου της Ε.Ε. περί διαφάνειας, ίσης μεταχείρισης και αναλογικότητας.