Κάλεσμα για επενδύσεις με επανεκκίνηση της οικονομίας από τη θάλασσα, απηύθυνε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, στην ομιλία του στη ναυτιλιακή έκθεση «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ», προσθέτοντας ότι η Ελλάδα πλέον προσφέρει πολύ μεγάλες ευκαιρίες οικονομικής εμπορικής, γεω-στρατηγικής και περιβαλλοντικής σημασίας.
«Με τη στήριξη των Ελλήνων πλοιοκτητών που κερδίζουν τις μάχες σε όλους τους ωκεανούς κι είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτούς, μαζί με τη μεγάλη παράδοση της Ελληνικής ναυτοσύνης, επανεκκινούμε τη χώρα μας ξεκινώντας από τη θάλασσα» δήλωσε και πρόσθεσε ότι «η Ελλάδα γίνεται πλέον η πιο σταθερή χώρα και η καλύτερη «πύλη» για το εμπόριο σε μια ασταθή ευρύτερη περιοχή».
Επεσήμανε επίσης την ανάγκη να υπάρξουν επενδύσεις, να αναβαθμιστούν οι υποδομές στα λιμάνια και στα χερσαία οδικά δίκτυα αλλά και να υπάρξει εκσυγχρονισμός των ναυπηγείων.
Ο πρωθυπουργός τόνισε επίσης ότι θα πρέπει να αξιοποιήσουμε ακόμα την παγκόσμια τάση για μεταφορά ενέργειας, κυρίως φυσικού αερίου, από θαλάσσιους δρόμους, αλλά και τη χρήση του αερίου ως καυσίμου στη ναυσιπλοΐα, πράγμα που όπως δήλωσε είναι πολύ πιο ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον.
Τόνισε επίσης ότι η Ελλάδα πλέον ανακάμπτει από μια πολύ σοβαρή οικονομική κρίση και χαρακτήρισε πρωταθλητές της ελληνικής οικονομίας τον τουρισμό και τη ναυτιλία.
Ο τουρισμός μας έκανε νέο ρεκόρ πέρσι με 18 εκατομμύρια επισκέπτες και ετοιμάζεται να κάνει νέο ρεκόρ και φέτος, με 20 εκατομμύρια, δήλωσε και υπογράμμισε ότι η φετινή Έκθεση Ποσειδώνια ήδη έσπασε το ρεκόρ του 2012, σε συμμετοχές και σε χώρες προέλευσης, καθώς το δυναμικό του Παγκόσμιου Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, αλλά και η στρατηγική σημασία της Ελλάδος στο μέλλον, κερδίζουν έδαφος συνεχώς.
Τόνισε επίσης ότι ο ελληνικός στόλος ήδη μεταφέρει το 15% του παγκόσμιου εμπορίου και στα τελευταία 10 χρόνια οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ναυπηγήσει πάνω από 2500 ποντοπόρα πλοία, κυρίως σε ναυπηγεία της ‘Απω Ανατολής.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στην ομιλία του είπε ότι το μέγεθος της έκθεσης και ο αριθμός των συμμετεχουσών χωρών φέτος καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ επιβεβαιώνοντας ότι η Ελλάδα έχει επιστρέψει για τα καλά στο διεθνές στερέωμα.
«Ας μη λησμονούμε ότι στα προηγούμενα, ενδεχομένως, “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ”, τα διεθνή πρωτοσέλιδα ασχολούνταν με το διακύβευμα της Ελλάδος και για το αν θα βγει ή όχι από το ευρώ, τόνισε ο υπουργός και δήλωσε ότι «τα σημερινά “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ”, έχουν να κάνουν με το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει για τη χώρα μας, την οικονομία μας, τη ναυτιλία μας και τις λιμενικές μας υποδομές».
Τόνισε επίσης ότι από τη ναυτιλία η Ελλάδα αντλεί δύναμη και κύρος με έσοδα που ξεπερνούν τα 7 δισ. ευρώ άμεσα και 16 δισ. ευρώ έμμεσα.
Δήλωσε επίσης ότι στην Ελλάδα θα πρέπει να μάθουμε από τη Ναυτιλία και να υιοθετήσουμε και εδώ τις συνθήκες του ελεύθερου ανταγωνισμού κάτι που έγινε ήδη στο Yachting και στο θαλάσσιο τουρισμό.
Τόνισε εξάλλου ότι με την οριστική άρση και των τελευταίων περιορισμών στην κρουαζιέρα έχουμε πετύχει πολλά και θα το κάνουμε σύντομα και στην υπόλοιπη ναυτιλία ώστε η Ελληνική σημαία εκτός από ποιότητα να είναι συνυφασμένη με την ανταγωνιστικότητα.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης είπε από την πλευρά του ότι διαχρονικά ο διεθνής ναυτιλιακός θεσμός των ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ θα προβάλλει τα επιτεύγματα και τα χαρακτηριστικά της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, μιας βιομηχανίας που μεταφέρει το 90% του διεθνούς εμπορίου και αποτελεί κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας ευημερίας και προόδου προσφέροντας αναντικατάστατες και υψηλού επιπέδου θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες.
«Η ελληνική ναυτιλία κατέχει καθοριστικό ρόλο και αισθάνομαι εθνικά υπερήφανος για το γεγονός ότι η χώρα μου κατέχει το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ποσοστό 43% σε χωρητικότητα ενώ κατέχει την πρώτη θέση στη διεθνή κατάταξη εκπροσωπώντας το 16% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας» τόνισε ο κ. Βενιάμης και πρόσθεσε ότι η ηγετική της θέση δεν αφορά μόνο τα μεγέθη αλλά και την ποιότητα και αξιοπιστία των υπηρεσιών που προσφέρει στους εμπορικούς της εταίρους .
Δήλωσε επίσης ότι σε εθνικό επίπεδο η ελληνική ναυτιλία αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας καθώς συνεισφέρει ετησίως πάνω από το 7% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος προσφέροντας από 190.000 θέσεις εργασίας στη θάλασσα και στη ξηρά και επενδύει και σε άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας.
Αναφορικά με την ευρωπαϊκή ναυτιλία τάχθηκε υπέρ της διατήρησης των υφιστάμενων κατευθυντηρίων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές και ότι θα πρέπει να αποτελέσει πρώτη προτεραιότητα καθώς οι κατευθυντήριες γραμμές θα επιτρέψουν στα κράτη μέλη να αντιμετωπίσουν το διεθνή ανταγωνισμό παρέχοντας την αναγκαία νομική βεβαιότητα για κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα.
Υπενθύμισε επίσης ότι το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο της ναυτιλίας ο ελληνικός φόρος χωρητικότητας για τη ναυτιλία όπως θεσμοθετήθηκε το 1975, αποτέλεσε το πρότυπο της ευρωπαϊκής ελληνικής ναυτιλιακής πολιτικής σε αυτό τον τομέα και έχει λειτουργήσει δοκιμασμένα και πετυχημένα ως μοντέλο για όσα κράτη μέλη το υιοθέτησαν.