Νέα πρόταση για το γάλα καταθέτει η κυβέρνηση. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, σε συνάντηση που είχε το βράδυ της Τετάρτης ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιος Τσαυτάρης κατέληξαν σε νέα πρόταση, την οποία θα παρουσιάσει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η πρόταση είναι να υπάρχουν τρεις κατηγορίες γάλακτος και κανένα να μην λέγεται φρέσκο. Δηλαδή να καταργηθεί ο όρος «φρέσκο» από τα γάλατα στα ράφια.
Οι τρεις κατηγορίες είναι:
-Γάλα ημέρας, που θα μένει στα ράφια έως 2 ημέρες.
-Παστεριωμένο γάλα, που θα είναι 5 ημερών δηλαδή το σημερινό φρέσκο γάλα χαμηλής παστερίωσης.
-Γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας, το οποίο θα είναι το γνωστό γάλα «διαρκείας».
Στόχος είναι να καμφθούν οι αντιδράσεις των βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Μιλώντας στο Realfm ο κ. Τσαυτάρης είπε: «Χθες ήρθε ο κ. Χατζηδάκης και μας έφερε το κείμενο με τις προτάσεις. Του εξηγήσαμε τις δυσκολίες και του είπα τη δική μου πρόταση. Το γάλα που κυκλοφορεί σήμερα και βαφτίζεται φρέσκο είναι το κανονικό παστεριωμένο γάλα, αν θα ήθελε κάποιος να βγάλει τον όρο «φρέσκο» και να το λέμε με την μέθοδο επεξεργασίας, θα λέγεται Ελληνικό παστεριωμένο γάλα.
«Δεν είναι σωστό, το γάλα που υφίσταται υψηλή θερμική επεξεργασία, να το ονοματίσουν παστεριωμένο. Του είπα, αν αυτό ονομαστεί γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας, τότε μπορούμε να έχουμε αυτές τις δύο βασικές κατηγορίες. Το παστεριωμένο και το γάλα υψηλής επεξεργασίας».
«Θα έρθει και το σήμα με το Ελληνικό γάλα, εφόσον παράγεται και μεταποιείται εδώ. Αν έρθει και το γάλα της ημέρας, που θέλουν να δοθεί και το έχουν ανακοινώσει, αυτές οι παράμετροι μας δίνουν τη δυνατότητα να το λύσουμε το πρόβλημα», πρόσθεσε.
«Ο κ. Χατζηδάκης συμφώνησε με την πρότασή μας όμως υπάρχει και η τρόικα. Πράγματι, πριν από λίγο, έληξε αυτή η συζήτηση και είπε, ότι δέχεται αυτή την αλλαγή και η τρόικα», ξεκαθάρισε ο κ. Τσαυτάρης.
«Νομίζω ότι αρκετοί συμφωνούν και μπορεί πραγματικά αυτή τη δύσκολη στιγμή να μας δώσει μια λύση για το συγκεκριμένο θέμα. Και ο κύριος Χαρακόπουλος το βλέπει θετικά. Έτσι όπως ήταν η διατύπωση, δημιουργούσε σύγχυση στον καταναλωτή».