Για τη νέα εποχή των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη μίλησε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά την επίσκεψη του στην πόλη και την παραλαβή των πρώτων 18 από τα 230 νέα αστικά λεωφορεία, με τα οποία ενισχύεται άμεσα ο στόλος του ΟΑΣΘ.
Εξ αυτών, τα 14 αποκτήθηκαν με leasing από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τέσσερα παρέλαβε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον δήμο Λειψίας.
Υπενθυμίζεται ότι, συνολικά με leasing προστίθενται στο στόλο του ΟΑΣΘ 180 λεωφορεία, ενώ ο δήμος Θεσσαλονίκης φέρνει άλλα 50 λεωφορεία. Επίσης, μετά τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, κυκλοφορούν ήδη και επιπλέον 120 νέα οχήματα στην πόλη
Ο κ. Καραμανλής συναντήθηκε με τις διοικήσεις του ΟΣΕΘ, του ΟΑΣΘ και της Αττικό Μετρό Α.Ε., παρουσία του γενικού γραμματέα Μεταφορών, Νίκου Σταθόπουλου, και του γενικού γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη. Κατά τη συνάντηση συζητήθηκε η υφιστάμενη κατάσταση, αλλά και ο προγραμματισμός των επόμενων μηνών.
Αμέσως μετά, μαζί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, είδαν από κοντά τα 18 πρώτα νέα λεωφορεία της πόλης, ενώ είχαν και την ευκαιρία να παρακολουθήσουν επί τω έργω την κινητή μονάδα επισκευής λεωφορείων.
Ο κ. Καραμανλής δήλωσε:
«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να παραλάβουμε τα πρώτα 18 λεωφορεία, που έρχονται για να βοηθήσουν στο συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης. Τα τέσσερα από τη Λειψία, όπως είπε ο δήμαρχος και τα πρώτα λεωφορεία που έρχονται μετά το διαγωνισμό leasing, που κάναμε το Μάιο.
Όλοι γνωρίζουμε ότι η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη δεν είναι αυτή που αρμόζει σε μία πόλη, που θέλουμε να λέμε ότι είναι η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Όλοι όμως γνωρίζουμε ότι εμείς παραλάβαμε μία κατάσταση πολύ δύσκολη. Μόλις 212 λεωφορεία.
Αμέσως μεταφέραμε συγκοινωνιακό έργο και πήραμε επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ, με αποτέλεσμα σήμερα να κυκλοφορούν 350 λεωφορεία. Μέχρι το τέλος του χρόνου -και από σήμερα βλέπουμε τα πρώτα λεωφορεία- θα κυκλοφορούν 550 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Όσα δηλαδή χρειάζεται η Θεσσαλονίκη, για να έχει σοβαρές, ασφαλείς και αξιόπιστες συγκοινωνίες.
Δε σταματάμε όμως εκεί. Όπως πολύ σωστά είπε ο δήμαρχος, αυτό είναι το μεσοπρόθεσμο. Το μακροπρόθεσμο είναι ο μεγάλος διαγωνισμός, που θα γίνει για ανανέωση του στόλου στις δύο μεγάλες πόλεις, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να προσπεράσουμε αυτό το μεγάλο πρόβλημα που είχαμε, ένα πρόβλημα απίστευτης υποεπένδυσης των τελευταίων πέντε ετών.
Κλείνοντας, θέλω πραγματικά να ευχαριστήσω το δήμαρχο διότι, συνήθως ξέρετε εμείς οι πολιτικοί αρκούμαστε να κάνουμε κριτική. Ο Δήμαρχος δεν έκανε ποτέ κριτική. Ήρθε με λύσεις, έβαλε το προσωπικό του κεφάλαιο, έβαλε ένα προσωπικό στοίχημα, έβαλε πλάτη και βοήθησε σε μια πραγματικά πολύ δύσκολη συγκυρία και νομίζω αυτό τιμά και τον ίδιο και του λέμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη βοήθεια του».
Από την πλευρά του, ο κ. Ζέρβας, είπε:
«Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω με μία μικρή ιστορική αναδρομή. Ήταν πέρυσι το καλοκαίρι, ένα χρόνο πριν, εγώ εκλεγμένος δήμαρχος, ο Κώστας Καραμανλής, “φρέσκος” υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Με κάλεσε στην Αθήνα για να συζητήσουμε για το νούμερο ένα πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, που είναι οι συγκοινωνίες. Από κοινού σχεδιάσαμε κάποια πράγματα και χαίρομαι πάρα πολύ που σήμερα βρισκόμαστε σε ένα πρώτο στάδιο της υλοποίησης.
Μία ημερομηνία: Δεκέμβριος του 2019, όταν δεχθήκαμε μία επιστολή από τον δήμο της Λειψίας ότι υπάρχουν διαθέσιμα κάποια λεωφορεία, 25 Μαΐου του 2020, όταν παρουσία του υπουργού του Κώστα Καραμανλή, με το Γιώργο Σκόδρα, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ υπογράψαμε το μνημόνιο συνεργασίας.
Και σήμερα, 2 Σεπτεμβρίου, σας παρουσιάζουμε τον καρπό αυτής της προσπάθειας, της δύσκολης προσπάθειας, με την παρουσία κάποιων λεωφορείων, που θέλω να πιστεύω ότι είναι μία ανακούφιση μία ανάσα για τις μεταφορές, για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης. Είναι ένας αγώνας δύσκολος, ένας αγώνας καθημερινός, τον οποίον τον δίνουμε από κοινού, ο ΟΑΣΘ, ο δήμος, το υπουργείο, οι εργαζόμενοι σε όλους αυτούς τους φορείς.
Να τους ευχαριστήσω για την προσπάθεια τους μέχρι τώρα. Να ευχαριστήσω προσωπικά και τον υπουργό για τη βοήθεια και τον Γιώργο το Σκόδρα, με τον οποίο είμαστε σχεδόν σε καθημερινή επικοινωνία και θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι κάθε μέρα θα αγωνιζόμαστε, ούτως ώστε το πρόβλημα αυτό να λυθεί, όχι μόνο με αυτές τις -ίσως αν θέλετε προσωρινές- λύσεις, αλλά οριστικά, ούτως ώστε η Θεσσαλονίκη να έχει μαζικές μεταφορές οι οποίες αρμόζουν, αξίζουν σε μία ευρωπαϊκή μητρόπολη».