Ως επιλογή που εξυπηρετεί απόλυτα το δημόσιο συμφέρον και θα αποδειχθεί μία από τις πιο επιτυχημένες αποκρατικοποιήσεις, υπερασπίστηκε την απόφαση για την πώληση του 67% του ΟΛΠ, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας σήμερα στη Βουλή.
Για το μοντέλο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ είχε απευθύνει επίκαιρη ερώτηση στην κυβέρνηση η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ, Μαρία Ρεπούση, η οποία εξέφρασε την αντίθεσή της με το γεγονός ότι «εγκαταλείφθηκε το μοντέλο παραχώρησης της παροχής υπηρεσιών και των εμπορικών δραστηριοτήτων» και προκρίθηκε από την κυβέρνηση η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ.
«Η απόφασή μας για την πώληση του 67% του ΟΛΠ, αντί των επιπλέον παραχωρήσεων στις χρήσεις, έχει να κάνει με τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας υπογραμμίζοντας: «Με την αξιοποίηση του 67% των μετοχών διατηρούμε σε ισχύ όλες τις εργασιακές σχέσεις και συμβάσεις που υπάρχουν», ενώ με το μοντέλο της παραχώρησης υποδομών θα γίνονταν απολύσεις εργαζομένων.
Ως προς το ζήτημα του ρυθμιστικού ρόλου, ο κ. Βαρβιτσιώτης ενημέρωσε ότι η κυβέρνηση προχωρά με γοργούς ρυθμούς σε συμφωνία με την τρόικα και την Task Force, «για να αποκομίσουμε» -όπως είπε- «στοιχεία από την ευρωπαϊκή εμπειρία, στη σύσταση ρυθμιστικής αρχής λιμένων, η οποία θα επιβλέπει και τη βασική σύμβαση παραχώρησης και αυτό διότι «ο ΟΛΠ δεν είναι ιδιοκτήτης του λιμανιού. Είναι ένας Οργανισμός, μια ΑΕ, μετοχοποιημένη, που είναι στο ΧΑΑ και που έχει μια κεντρική σύμβαση παραχώρησης από το ελληνικό Δημόσιο. Η περιουσία παραμένει στο Ελληνικό Δημόσιο και ο ΟΛΠ είναι ο διαχειριστής αυτής της περιουσίας έως το 2025 και αυτό που προχωρά η κυβέρνηση είναι απολύτως συμβατό με το ευρωπαϊκό μοντέλο».
Για το ενδεχόμενο, ό,τι γίνεται σήμερα στον ΟΛΠ να γίνει και στα άλλα λιμάνια της χώρας όπως ο ΟΛΘ, ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι κάθε περίπτωση θα εξετάζεται διαφορετικά, διότι είναι διαφορετικές και οι επενδυτικές προοπτικές.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης εξήγησε, επίσης, για τον ΟΛΠ ότι δεν ήταν δυνατό να υπάρξει παραχώρηση μόνο για τις επικερδείς χρήσεις του λιμανιού, διότι το Δημόσιο θα έμενε με τις ζημιογόνες. «Επιλέξαμε την πώληση του συνολικού πακέτου για να προσελκύσουμε επενδύσεις σε όλες τις χρήσεις του λιμανιού, ανάμεσα στις οποίες είναι και η ναυπηγοεπισκευή, χωρίς να επηρεαστούν οι συμβάσεις που έχει ήδη καταρτίσει ο ΟΛΠ με τους διάφορους παραχωρησιούχους, τα διάφορα ναυπηγεία και να προσελκύσουμε επενδύσεις για να αναβαθμιστούν» είπε ακόμη ο υπουργός και πρόσθεσε ότι «είναι μια επιλογή που εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και θα είναι και μια από τις πιο πετυχημένες αποκρατικοποιήσεις που θα μεγιστοποιήσουν τα οφέλη για την πόλη του Πειραιά».